Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:20
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
20 June 2025, 23:26:21
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
20 June 2025, 23:23:34
Station Roodeschool door Sikko
20 June 2025, 23:05:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door lrrw
20 June 2025, 22:33:23
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door RICROO
20 June 2025, 22:18:35
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door MOVisser
20 June 2025, 22:14:13
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door spock
20 June 2025, 22:11:03
Railcom zender bouwen door AP3737
20 June 2025, 22:01:55
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
20 June 2025, 21:53:32
Rails roestig verven door Sven
20 June 2025, 21:49:59
19 Toen door defender
20 June 2025, 21:49:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
20 June 2025, 19:30:56
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door Dave.......
20 June 2025, 19:30:36
20 jaar BNLS door Marco1044
20 June 2025, 19:29:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
20 June 2025, 19:27:27
Handregelaar aan IB Basic door laurent
20 June 2025, 18:51:08
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
20 June 2025, 18:37:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 June 2025, 17:59:07
Raadplaatje door Nohome
20 June 2025, 17:50:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
20 June 2025, 17:19:09
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door KNed
20 June 2025, 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
20 June 2025, 16:33:28
Spoorhumor door Eric B
20 June 2025, 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
20 June 2025, 11:43:27
EifelBurgenBahn door Jelmer
20 June 2025, 11:35:34
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
20 June 2025, 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
20 June 2025, 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
20 June 2025, 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
20 June 2025, 10:12:45

Auteur Topic: Eurospoor 2013 - hoe was het en wat hebben we gekocht  (gelezen 50676 keer)

Chris80

• Offline Offline
    • Zeedoorn
Re: Eurospoor 2013 - hoe was het en wat hebben we gekocht
« Reactie #30 Gepost op: 25 October 2013, 21:00:11 »
Zoals beloofd bij deze de foto's. Het leek wel of overal waar ik kwam er storing was / de machinisten even pauze waren houden ofzo, dus had ik veel foto's zonder treinen.

Groet,
Chris

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #31 Gepost op: 25 October 2013, 21:10:16 »
Hoi Gert,

Ik mis plaatjes van jouw impressie. Ik kan mij niet voorstellen dat er niet één baan je intersseerde :-X ;)

Groet,
Michel

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #32 Gepost op: 25 October 2013, 21:24:55 »
Eerste beursdag zit er op.
Helaas veel storingen in de baan, vooral de boosters begaven het regelmatig. Daardoor geen perfecte show kunnen geven. Hopelijk morgen beter.

Qua verkoop met tegoedgedaan aan de stand van Kuypers. Daar lagen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel containers, wissellaadbakken, tankcontainers en losse wagens te grabbel. een paar UBC containers kunnen scoren, en wat VOSjes, losse Trix containerwagens en combimodel voor 12,50 stuk (wel zonder doos) eind van de dag sprongen de tranen in mijn broek toen ik zag hoe de zaak leeggerousd was. Vele fraaie Hupac wagens zonder draaistellen hekjes afgebroken dat het een lieve lust was.....erg zonde van dat mooie materiaal. Helaas door de storingen aan de baan in de ochtend te weinig tijd gehad om de toen nog goede wagens te scoren...... Oh ja en ook nog een Sint en pietensetje gekocht voordat het zometeen niet meer mag van de VN  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 October 2013, 23:31:47 door Bert van Gelder. Reden: eeeeeeeeee\'tjes verplaatst.... »

Ferry As

• Spoor 1 en een beetje TT
  • Offline Offline
  • **
« Reactie #33 Gepost op: 25 October 2013, 21:26:27 »
Een leuke dag gehad op Eurospoor op de stand van BNLS.
Veel bezoekers die kwamen kijken naar de verrichtingen van Jan-Peter, Hans en Harold. En menig bezoeker die ook een poging deed voor het Eurospoor raadplaatje, morgen nieuwe kansen !
En een uitermate goede sfeer op de stand zelf !

Gelukkig komen er nog 2 dagen !  :D

Voor diegene die morgen of zondag komen, alvast hartelijk welkom op de stand van BNLS.

Meegenomen vandaag :

2 Silowagens van Marklin in spoor 1, Kees-Jan, nog bedankt !

dennie

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 25 October 2013, 21:28:30 »
Die waterbaan werken de wagonnetjes echt op en neer.
Ik sla  eurespoor dit jaar over.
groet dennie

wimk

• Offline Offline
    • kusee.nl
« Reactie #35 Gepost op: 25 October 2013, 21:51:05 »
Vandaag (vrijdag) op de beurs geweest. Ik vond het heel mooi. Vorig jaar vond ik dat er erg veel lege ruimtes waren; dit jaar was de oppervlakte wat kleiner, en geen lege ruimtes. Dus dat het wat kleiner was, is alleen maar positief. Je kon gelukkig overal goed bijkomen.

Een opmerking over de kassa's. Ik kwam met de trein, kwam dus als eerste bij de kassa's in de hal (waar vorig jaar de ingang was). Flinke rijen, tien minuten wachten (viel uiteindelijk gelukkig nog wat mee). Slechts 2 van de 6 kassa's waar je kon pinnen. Voor mij geen probleem. Maar de frustratie volgde later. In de hal (achter de partytent) waren ook nog een paar kassa's. De dames bij die kassa's zaten zich te vervelen, of konden een enkele klant direct zonder wachttijd helpen.
Ga je dus morgen, loop dan door naar de kassa's in de hal, dat scheelt 10 minuten wachten.

Verder over de banen. Er waren heeeeeel grooooooote banen van diverse modelclubs, zoals Siegkreis of de M-track baan. Toch heb ik daar wat moeite mee. Wel veel treinlengte, maar de afwerking, detaileering is dan vaak erg matig Sommige modules springen er in positieve zin uit, maar vele andere modules zie je dat het snel af moest om te rijden. De afwerking is dan minder Juist de kleinere banen kon ik veel meer waarderen.
- het water aangedreven kabelspoor uit Braga (op een lange beursdag blijft het water achterwege en is er andere aandrijving)
- die rechts in de hoek, net achter de wc's (een klein pendelbaantje maar erg fraai afgewerkt)
- de baan in aanleg, kon je goed zien hoe er gebouwd werd, leuk gesprek gehad over tunnelportalen schilderen
- de winterbaan in de sneeuw, leuk alternatief thema, en goed gedetailleerd

Kortom, een fijne dag gehad.
Wim K

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #36 Gepost op: 25 October 2013, 21:54:09 »
Van 10 tot 2 minuten voor 6 binnen geweest,ik ben gesloopt :P
Maar dit was naar mijn mening de leukste Eurospoor in jaren(vorig jaar vond ik het ook leuk).
Ik was alleen ,dus ik had niet verwacht dat ik de 8 uur vol zou maken,maar kwam nog tijd te kort.
Zelfs de markt vond ik leuk,niet zo groot,dus overzichtelijk.
Minder grote rondrijdbanen dan anders had ik het idee.
De twee Engelse banen bij de ingang waren de absolute toppers,
die mensen weten hoe je een show weggeef (y)
In principe vind ik de baan van Lunetten ook heel mooi,leuk thema ook,
maar daar kunnen ze dus geen show weggeven.
Heel weinig verschillende treinen.
Sommige banen had ik al in Genk gezien,waaronder Bellegem.
Echt een juweeltje (y)
Ook de BNLS-modulebak bewonderd,ziet er erg goed uit,topwerk Martin!!
Ook nog de meneer een hand gegeven die deze site al 7,5 jaar in de lucht houd ;D

Tot slot wil ik de organisatie van Eurospoor een compliment geven en bedanken voor de fijne dag (y)

gr Ed.

opa

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 25 October 2013, 21:55:23 »
Een geslaagde dag. Van het treintje van station naar ingang vv  werd dankbaar gebruik gemaakt. Voor herhaling vatbaar. Het was gezellig druk niet te. Opvallend vond ik het baantje in de strijkstok koffer. Bewondering voor de mensen van RIVM met hun analoge baan. Werkt perfekt en er rijd altijd wat. Tussen de rustpauzes door ook nog wat gescoord. Op het verlanglijstje stonden plan Willems en kontainerwagons. Met de Willems is het gelukt, de kontainer wagons waren budgettair niet haalbaar. Bij Erwin een wielsetje, voor mijn jongste kleinkind een paar Thomas sokken en voor de andere kleinkinderen een fluitje. (oma is oordopjes gaan kopen). Bij binnen komst gevraagd om een plattegrond aan de kontroleur; nee die zijn er niet, die zijn alleen via internet verkrijgbaar. Een paar uur later konstateerde ik dat de man slecht geinformeerd was. Ze bleken er dus wel te zijn. Voor hen die twijfelen; het is beslist de moeite en prijs waard om deze beurs te bezoeken.
Een klein minpuntje: de NS had het spoor maar weer eens opgebroken. Dankzij de buurtbus is alles weer goed gekomen.

grtjs. opa
« Laatst bewerkt op: 25 October 2013, 22:45:38 door Bert van Gelder. Reden: Paar hoofdletters toegevoegd...;) »

Thijs1271

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 25 October 2013, 22:30:29 »
Het was een heel prettige binnenkomer, de Engelse baan direct links, Gresley Beat. Met een enorm schaduwstation, en dan kun je daar zomaar een half uur (of een uur in mijn geval) lekker staan te leunen en al dat uiterst fraaie LNER spul voorbij zien komen. Een diversiteit aan rollend materieel, ik denk dat er achter de Long Tom zeker 50 goederenwagens hingen.
En de teakhouten coaches...pff winnaars! Alleen deze baan is de moeite al waard.

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #39 Gepost op: 25 October 2013, 22:39:32 »
Jij heb het over leunen,dat is inderdaad één van de grote voordelen van Eurospoor:Dranghekken (y)
Anders had ik niet zo lang bij sommige banen gestaan.
De banen zonder dranghekken moetsten het beduidend korter met mijn aandacht doen ;D

gr Ed.

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 25 October 2013, 22:51:36 »
Ik was vanmorgen even na 10uur in de hal en om half 5 gesloopt weer naar huis..

Bij binnenkomst ging het even mis. Ik was van te voren vergeten te pinnen (ja, da's dom)  en in de jaarbeurs bleken bijde geldautomaten buiten gebruik.. Dan maar even navragen bij de infobalie...  Ja, bij Kassa 1 kon ik cash pinnen.... Netjes in de rij aansluiten, ik had al een kaartje gekocht online, ben ik aan de beurt krijg ik te horen dat mijn wachten in de rij voorniets is geweest.. Het mobiele pinapparaat was verplaatst naar de kassa's bij de ingang van de beurs.....................  Dus fijn voor joker in de rij gestaan.... Maar goed uiteindelijk toch cash gepint en toen snel naar binnen.... Meteen na de ingang stond meteen de TOPPER van de beurs opgesteld.. Gresley Beat.... Wat een schitterende baan.....Voor de rest veel pareltjes gezien maar ook weer veel banen die, laat ik het netjes houden, een beetje over de houdbaarheidsdatum zijn... Ook weer veel bekenden ontmoet en gesproken.

Gekocht werd er ook weer het nodige...

Voor "Project Daheeme" bospadzand en kolen bij Anita Decor en een setje Draaischemelwagens van Tillig en voor de verzameling een kleine draisine type Klv 12 digitaal van Brekina. Ook nog een leuk fotoboek over de smalspoorbanen in Sachsen...

Kortom, mijn dag was weer goed besteed....

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

jklooster

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 25 October 2013, 22:55:17 »
Lezers,

Mag ik er op wijzen dat er deze keer geen modulebaan van M-Track aanwezig is.
En dat daar dus dan ook geen smalende opmerkingen over gemaakt dienen te worden!

Jan (secr. M-Track Groep NL)

Gert1

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 25 October 2013, 23:09:58 »
Maar wel van de Stichting M-Trakbaan. Dat is dus iets anders?

mvg,
Gert

Patrick1975

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 25 October 2013, 23:14:23 »
Luitjes,

Na een eleverende dag toch thuis gekomen.......Maar dit later ;D
Wat een leuke beurs is dit, echt TOP (y) (y) Complimeneten voor de organisatie!
Samen met de kinderen heel veel gezien, ideeen opgedaan, mensen ontmoet, bijna aangereden door een rode Ferrari ;D ;D, Martins grasveldjes gezien en nog een demonstratie van meneer zelf (y) (y), last van rugzakken gehad etc etc
Maar wat hebben we gekocht?? 2 mooie, tenminste ik vind ze mooi, Franse goederen wagons van Roco in een speciaal kleurtje?? Moet nog kijken of dit orgineel is. Zal nog wel effe een foto plaatsen.
Nog een Roco set gekocht 44002, 8 nieuwe goederenwagons voor €35,00!! (y) (y) Mijn zoon heeft nog een duitse postwagon met schuifdeuren gekocht om zijn damherten in te vervoeren ;D ;D ;D

Door een bom ontmanteling waren we toch wel wat later thuis dan de planning. Bergins werkzaamheden langs het spoor, dus de trein reed niet verder :'( :'(  M aar goed, we hebben een leuke dag gehad.

Groet, Bram en patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #44 Gepost op: 25 October 2013, 23:15:11 »
Maar wel van de Stichting M-Trakbaan. Dat is dus iets anders?
Yep, die hebben niets met elkaar te maken.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek