hoe zijn jullie van de oorspronkelijke vraag nu toch op fotobewerkingsprogramma's terecht gekomen Da's nergens voor nodig.
Herwin wil de plaatjes kleiner weergegeven hebben. Dan moet je bij het opstellen van het bericht toevoegen hoe groot je het plaatje zichtbaar wil hebben en klaar is kees. De grootte van de scan is irrelevant.
Irfanview is, als je het eenmaal snapt, zo'n beetje het makkelijkste programma om een foto te verkleinen. Sterker nog, ik zou niet eens weten wat ik zonder dat programma moet, iets vergelijkbaars is er volgens mij niet echt.
@ Herwim: laat je niet teveel op de kast jagen.Ik ben het wel eens met anderen die zeggen dat Adobe Lightroom inclusief een cursus daarvoor weggegooid geld is: waarom? Je zit met die software dicht in de buurt van het topsegment fotobewerkingssoftware: mijn broer heeft redelijk wat verstand van fotobewerking en is bepaald niet onhandig met computers, maar zelfs hij heeft grote moeite om dat programma te begrijpen.Ik vrees dat je bij het installeren van Irfanview per ongeluk vergeten bent uit te schakelen dat Irfanview geen 'associations' mag maken. Simpeler gezegd: Irfanview komt vragen welke bestandstypen met Irfanview geassocieerd moeten worden. Nog simpeler: als JPG plaatjes bij jouw tot dan toe standaard met de Windows-viewer of in Internet Explorer of je standaard internetbrowser geopend werden, dan kan het zijn dat Irfanview die beslissing 'aanvecht' en zich permitteert die toepassingen buitenspel te zetten: na installatie van Irfanview is Irfanview hét programma om JPG plaatjes (en alle andere aangevinkte bestandstypen) te tonen. Dan krijg je inderdaad de 'flitsen' die je beschreef. Irfanview zal vanaf dan steeds de hoofdrol gaan spelen wat betreft het openen van plaatjes.Daarom kun je, als je dat niet wil, beter kiezen voor 'Do not associate anything'. Plaatjes die tot dan toe met 1 bepaalde toepassing geopend werden, zullen dat na de installatie van Irfanview nog steeds met die ene toepassing doen, alleen heb je Irfanview binnen handbereik om ze te kunnen verkleinen.En zo is het vrees ik ook gegaan met 'gekke dingen in je browser': volgens mij wordt er inderdaad gevraagd om de bij installatie een of andere 'handige' toolbar te installeren. Dat dien je, omdat het standaard aanstaat, uit te vinken, doe je dat niet, dan wordt 'ie gewoon geïnstalleerd.Kortom: vraag het als je iets niet snapt: daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Vergeet alleen niet dat een eventueel probleem wel zo helder mogelijk uitgelegd dient te worden: wij kunnen niet op jouw computer kijken. Daarom kan ik helaas ook niet zo heel veel maken van je laatste paar berichten.Irfanview is, als je het eenmaal snapt, zo'n beetje het makkelijkste programma om een foto te verkleinen. Sterker nog, ik zou niet eens weten wat ik zonder dat programma moet, iets vergelijkbaars is er volgens mij niet echt.