Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lagers vervangen DJH NS 3300 door Andries
Vandaag om 17:58:07
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 17:55:54
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 17:51:55
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:49:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 17:41:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 17:38:42
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
Vandaag om 17:37:27
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 17:37:14
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 17:33:34
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Blausee-Mitholz
Vandaag om 17:17:03
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 17:09:21
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:59:39
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 16:54:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 16:45:47
website Uhlenbrock onbereikbaar door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:33:07
W.V. Kalender 2026 door Frank 123
Vandaag om 15:25:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:43:11
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 12:46:53
Stroomdetectie issues. door guy1846
Vandaag om 12:46:48
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:46:48
Treinen willen niet meer rijden door juffrouwjannie
Vandaag om 12:28:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:17:05
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 12:06:38
Arnold 2210 onderdelen gezocht door stoombr38
Vandaag om 12:03:17
LS Models 2025 door Dennis1984
Vandaag om 11:44:43
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door henk
Vandaag om 10:04:59
  

Auteur Topic: Station Eindhoven spanningloos  (gelezen 2271 keer)

Gert1

  • Gast
Station Eindhoven spanningloos
« Gepost op: 07 October 2013, 16:42:21 »
Wegens een geknakte hijskraan is station Eindhoven momenteel spanningsloos.

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 08 October 2013, 11:45:53 door Bert van Gelder. Reden: Titel: taalfoutje. »

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3196
    • SpoorObjecten
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #1 Gepost op: 07 October 2013, 17:49:24 »
Nou de spanning is hier anders wel te snijden hoor!
Ennuh vertraging van ongeveer 60min.... vergeet t maar.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment

Sierstad

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #2 Gepost op: 07 October 2013, 22:03:54 »
Laat mij toevallig bij nedtrain werken (op het ogenblik niet omdat wij geen spanning hebben in de loods), maar de treinen rijden weer alleen de sporen 3, 4, 5 en 6.

groetjes Andre  :-[
H0, Grensstation, 1950-1980, IB, Koploper.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #3 Gepost op: 07 October 2013, 23:09:00 »
Nou de spanning is hier anders wel te snijden hoor!
Ennuh vertraging van ongeveer 60min.... vergeet t maar.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment
De melding was danook "méér dan 1 uur", dus daar was niks aan gelogen...

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #4 Gepost op: 08 October 2013, 09:07:35 »
Ja, dat was dolle pret.
Ik had het geluk dat ik van Helmond naar Roermond nog via Venlo kon reizen. Al met al maar 30 minuten vertraging  8)
Mijn collega die naar Delft moest heeft een rondje Nederland gedaan.
Via Venlo naar Nijmegen, Breda en Delft.
Had hij in Nijmegen nog geluk. Zijn trein was daar net vertrokken voordat daar ook de boel tot stilstand kwam vanwege een gaslek (wisselverwarming).
Rondje van een kleine 4 uur om thuis te komen  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #5 Gepost op: 09 October 2013, 11:20:56 »
.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment
Die zijn ook niet zo 123 beschikbaar, het busbedrijf zal dan ook eerst personeel bij elkaar moeten schrapen om die vervangende bussen te kunnen laten rijden ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
    • OV Website
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #6 Gepost op: 09 October 2013, 11:38:02 »
Naast het feit dat het voor een bedrijf redelijk wat tijd kost om personeel en bussen te regelen.

Hoe lang denk je dat een snelbus EHV - HT en dan retour HT - EHV om dus een compleet rondje te doen er over doet.
Volgens Google Maps is de reistijd zo'n 30 min enkele reis, dat haal je nooit door de verkeersdrukte dus reken op 45 min. enkele reis dan ook nog het in- en uitstappen dus je bent  minimaal 1.30 uur verder voordat de bus die uit EHV vertrekt weer terug is in EHV en weer inzetbaar is.

Dan ga ik er vanuit dat alles mee moet zitten zonder file en dat reizigers snel in- en uitstappen.
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2187
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #7 Gepost op: 09 October 2013, 11:56:23 »
Erwin: ik kan niet anders dan jou gelijk geven met jouw opmerking!  (y)

Beste medelezers:

de BUSSEN zijn er (over het algemeen) wel, maar dat vrouwtje of mannetje die achter dat stuur moet kruipen is maar al te vaak 'het probleem'... Daarnaast zijn er talloze regels (en begrijp me goed, die hebben een doel en nut!!!) over rijtijd, rusttijd, pauze etc...

Ik heb zélf ervaren als chauffeur bij CN, dat de IC naar Vlissingen in Hoofddorp van het talud dook en wij als chauffeurs, die net hun eerste stukje "gebroken dienst"hadden gedaan zonder overleg met Autoriteiten stomweg die gestrande reizigers gingen vervoeren! Met als 'drive': de Passagiers moeten vervoerd worden; dat papierwerk kómt wel...
Ik reed vaak genoeg "NS-vervoer" en dat was eigenlijk altijd LEUK om te doen!

Maar ik geef ook iedereen gelijk, die aangeeft niet blij te zijn, omdat hij/zij nu uren langer onderweg is...
Maar daarom heet het ook een Calamiteit!  ;)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #8 Gepost op: 11 October 2013, 18:37:46 »
Eindhoven vandaag :









Mvg

Sander.

Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #9 Gepost op: 11 October 2013, 20:41:07 »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist.
Jawel, de trein !!! ;D ;D

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #10 Gepost op: 11 October 2013, 21:22:50 »
 ;D nou.... een trein had ik wel, meer een gebrek aan rails en bovenleiding om verder te rijden.
Hoe dan ook, ze hebben er nog wat werk aan om eea te herstellen. De getroffen sporen zijn al tijden buiten dienst ivm de bouw van de nieuwe tunnel. Spoor 18. (Naast 1) is iig hersteld en berijdbaar.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #11 Gepost op: 12 October 2013, 15:58:40 »
Ja ze hebben het afspannen van de (tijdelijke) kopsporen creatief opgelost.
Ook zijn er de nodige spankabels bijgekomen om de nog bruikbare portalen / masten op hun plek te houden.

Zal nog het nodige werk kosten om de rest te herstellen als de bouw van de tunnel tot onder de overkapping gevorderd is en er een tijdelijk perron op de plaats van de bouwput komt.
Volg het dagelijks met veel belangstelling.

Voor de geintereseerde is het ook te volgen op facebook.
Ben benieuwd of de planning gehaald gaat worden.
Citaat
Maart 2013
start bouw

Maart t/m november 2013
bouw passage buiten perronoverkapping en bouw tijdelijke perron

December 2013 t/m april 2014
bouw passage ter plaatse van sporen 1 en 18

 Mei t/m september 2014
bouw passage ter plaatse van sporen 2 en 3

 
Gr.
Eric