Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:20:37
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:16:28
Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:14:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 20:57:01
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:47:16
Koploper overzetten naar iTrain door C_Jabaaij
Vandaag om 20:32:36
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
Vandaag om 20:28:44
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:22:41
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
Vandaag om 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 19:58:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
Vandaag om 19:19:09
Piko 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
Vandaag om 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
Vandaag om 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
19 September 2025, 22:31:17
  

Auteur Topic: Station Eindhoven spanningloos  (gelezen 2206 keer)

Gert1

  • Gast
Station Eindhoven spanningloos
« Gepost op: 07 October 2013, 16:42:21 »
Wegens een geknakte hijskraan is station Eindhoven momenteel spanningsloos.

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 08 October 2013, 11:45:53 door Bert van Gelder. Reden: Titel: taalfoutje. »

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3186
    • SpoorObjecten
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #1 Gepost op: 07 October 2013, 17:49:24 »
Nou de spanning is hier anders wel te snijden hoor!
Ennuh vertraging van ongeveer 60min.... vergeet t maar.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment

Sierstad

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #2 Gepost op: 07 October 2013, 22:03:54 »
Laat mij toevallig bij nedtrain werken (op het ogenblik niet omdat wij geen spanning hebben in de loods), maar de treinen rijden weer alleen de sporen 3, 4, 5 en 6.

groetjes Andre  :-[
H0, Grensstation, 1950-1980, IB, Koploper.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #3 Gepost op: 07 October 2013, 23:09:00 »
Nou de spanning is hier anders wel te snijden hoor!
Ennuh vertraging van ongeveer 60min.... vergeet t maar.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment
De melding was danook "méér dan 1 uur", dus daar was niks aan gelogen...

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #4 Gepost op: 08 October 2013, 09:07:35 »
Ja, dat was dolle pret.
Ik had het geluk dat ik van Helmond naar Roermond nog via Venlo kon reizen. Al met al maar 30 minuten vertraging  8)
Mijn collega die naar Delft moest heeft een rondje Nederland gedaan.
Via Venlo naar Nijmegen, Breda en Delft.
Had hij in Nijmegen nog geluk. Zijn trein was daar net vertrokken voordat daar ook de boel tot stilstand kwam vanwege een gaslek (wisselverwarming).
Rondje van een kleine 4 uur om thuis te komen  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
Re: Station Eindhoven spanningsloos
« Reactie #5 Gepost op: 09 October 2013, 11:20:56 »
.. wachten op de bus alleen al kost meer dan 60minuten op dit moment
Die zijn ook niet zo 123 beschikbaar, het busbedrijf zal dan ook eerst personeel bij elkaar moeten schrapen om die vervangende bussen te kunnen laten rijden ;)
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
    • OV Website
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #6 Gepost op: 09 October 2013, 11:38:02 »
Naast het feit dat het voor een bedrijf redelijk wat tijd kost om personeel en bussen te regelen.

Hoe lang denk je dat een snelbus EHV - HT en dan retour HT - EHV om dus een compleet rondje te doen er over doet.
Volgens Google Maps is de reistijd zo'n 30 min enkele reis, dat haal je nooit door de verkeersdrukte dus reken op 45 min. enkele reis dan ook nog het in- en uitstappen dus je bent  minimaal 1.30 uur verder voordat de bus die uit EHV vertrekt weer terug is in EHV en weer inzetbaar is.

Dan ga ik er vanuit dat alles mee moet zitten zonder file en dat reizigers snel in- en uitstappen.
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Frans van Meerwijk

  • Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2186
  • Voor als de tram het eens niet doet...
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #7 Gepost op: 09 October 2013, 11:56:23 »
Erwin: ik kan niet anders dan jou gelijk geven met jouw opmerking!  (y)

Beste medelezers:

de BUSSEN zijn er (over het algemeen) wel, maar dat vrouwtje of mannetje die achter dat stuur moet kruipen is maar al te vaak 'het probleem'... Daarnaast zijn er talloze regels (en begrijp me goed, die hebben een doel en nut!!!) over rijtijd, rusttijd, pauze etc...

Ik heb zélf ervaren als chauffeur bij CN, dat de IC naar Vlissingen in Hoofddorp van het talud dook en wij als chauffeurs, die net hun eerste stukje "gebroken dienst"hadden gedaan zonder overleg met Autoriteiten stomweg die gestrande reizigers gingen vervoeren! Met als 'drive': de Passagiers moeten vervoerd worden; dat papierwerk kómt wel...
Ik reed vaak genoeg "NS-vervoer" en dat was eigenlijk altijd LEUK om te doen!

Maar ik geef ook iedereen gelijk, die aangeeft niet blij te zijn, omdat hij/zij nu uren langer onderweg is...
Maar daarom heet het ook een Calamiteit!  ;)

Frans
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #8 Gepost op: 11 October 2013, 18:37:46 »
Eindhoven vandaag :









Mvg

Sander.

Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #9 Gepost op: 11 October 2013, 20:41:07 »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist.
Jawel, de trein !!! ;D ;D

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1172
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #10 Gepost op: 11 October 2013, 21:22:50 »
 ;D nou.... een trein had ik wel, meer een gebrek aan rails en bovenleiding om verder te rijden.
Hoe dan ook, ze hebben er nog wat werk aan om eea te herstellen. De getroffen sporen zijn al tijden buiten dienst ivm de bouw van de nieuwe tunnel. Spoor 18. (Naast 1) is iig hersteld en berijdbaar.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Station Eindhoven spanningloos
« Reactie #11 Gepost op: 12 October 2013, 15:58:40 »
Ja ze hebben het afspannen van de (tijdelijke) kopsporen creatief opgelost.
Ook zijn er de nodige spankabels bijgekomen om de nog bruikbare portalen / masten op hun plek te houden.

Zal nog het nodige werk kosten om de rest te herstellen als de bouw van de tunnel tot onder de overkapping gevorderd is en er een tijdelijk perron op de plaats van de bouwput komt.
Volg het dagelijks met veel belangstelling.

Voor de geintereseerde is het ook te volgen op facebook.
Ben benieuwd of de planning gehaald gaat worden.
Citaat
Maart 2013
start bouw

Maart t/m november 2013
bouw passage buiten perronoverkapping en bouw tijdelijke perron

December 2013 t/m april 2014
bouw passage ter plaatse van sporen 1 en 18

 Mei t/m september 2014
bouw passage ter plaatse van sporen 2 en 3

 
Gr.
Eric