Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:31:19
Ontraxs 2026 door Ronald Halma
Vandaag om 12:28:07
Yamorc 7001 dood door bellejt
Vandaag om 12:26:22
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950 door Met een sik
Vandaag om 12:05:08
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 12:04:34
Modelwensen 2026 door steven346
Vandaag om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:19:24
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
Vandaag om 11:12:15
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 11:02:26
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronaldk
Vandaag om 10:48:10
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 09:57:05
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door DJV
Vandaag om 02:43:24
Roco 42616 door johan george
Vandaag om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80 door Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
25 December 2025, 22:51:02
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
25 December 2025, 15:44:20
  

Auteur Topic: Ongeval in België: rangeren in Voeren  (gelezen 8597 keer)

Philotelist

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: ongeval België
« Reactie #30 Gepost op: 01 October 2013, 18:56:07 »
Helemaal nonsens is het niet!
In België mag je zelfs zónder contact met een treindienstleider voorbij een rood sein rijden!
Het moet dan wel een permissief (= een automatisch bloksein) sein zijn, in
Nederland vegelijkbaar met P-seinen.
Overigens is dan de maximaal toegestane snelheid 30 km/u ivm. het rijden op zicht!

Met vriendelijke groet, Marco

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: ongeval België
« Reactie #31 Gepost op: 01 October 2013, 19:05:10 »
Lekker uitgelegd op één(Belgie1) op het nieuws!
Zo word de trein een treinstel genoemd. De treinspoorwegen........komt er ook in voor WTF

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6453
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: ongeval België
« Reactie #32 Gepost op: 01 October 2013, 19:11:32 »
Tja en niet alleen de verslaggeving weet het verschil tussen een treinstel, rijtuig of wagon.
Zelfs de burgemeester van Voeren wist dit verschil niet.
Maar ja, je moet maar zo denken: zolang wij het maar snappen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: ongeval België
« Reactie #33 Gepost op: 01 October 2013, 19:56:45 »
Helemaal nonsens is het niet!
In België mag je zelfs zónder contact met een treindienstleider voorbij een rood sein rijden!
Het moet dan wel een permissief (= een automatisch bloksein) sein zijn, in
Nederland vegelijkbaar met P-seinen.
Overigens is dan de maximaal toegestane snelheid 30 km/u ivm. het rijden op zicht!

Met vriendelijke groet, Marco
Da's niet anders dan in NL dus, alleen is hier het rijden op zicht 40 km/u na het permissieve sein...

Philotelist

  • Offline Offline
  • Berichten: 27
Re: ongeval België
« Reactie #34 Gepost op: 01 October 2013, 20:29:31 »
Nee, in Nederland mag je niet zonder toestemming door een rood
permissief (P)sein rijden!!

Met vriendelijke groet, Marco

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: ongeval België
« Reactie #35 Gepost op: 01 October 2013, 20:32:14 »
Niet helemaal waar, dit mag in de uitzonderlijke situatie dat je de treindienstleider niet te pakken kunt krijgen.

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re: ongeval België
« Reactie #36 Gepost op: 01 October 2013, 21:02:19 »
Dat die autotransporters toch nog 2 helemaal naar onder zijn gevalen en de derde voor de helft. ???
Die eaos wagen en die class 66 hadden bijna geen schade.
Aan de class is aan de voorkant helemaal niets te zien, zelfs geen kromme buffer dus zo hard is die klap niet geweest.
Van die eaos trein is volgens mij ook geen enkele waggon ontspoort want die is in de loop van de middig weggereden.
Alleen het beladen schroot is iets omhoog gekomen aan de voorkant.

zo zie toch nog eens hoe de krachten worden verdeeld na zo'n impact.

Wel shocking, die Fiat trein heb ik gisteravond nog met een PKP 189 door herzogenrath zien komen. (helaas in het donker)

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4341
    • Modeltrein projecten
Re: ongeval België
« Reactie #37 Gepost op: 01 October 2013, 21:04:02 »
Nou die laatste reacties geven ook te denken, hoop dat jullie amateurs zijn en niet echt op de bok zitten?  ;D
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

funtrucker

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re: ongeval België
« Reactie #38 Gepost op: 01 October 2013, 21:38:22 »
Nou van die ene weet ik dat ie vannacht nog een autotrein ergens in Belgie moest rijden........ ::)

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: ongeval België
« Reactie #39 Gepost op: 01 October 2013, 22:09:20 »
Nee, in Nederland mag je niet zonder toestemming door een rood
permissief (P)sein rijden!!

Met vriendelijke groet, Marco

In Nederland mag je een stoptonend P-sein voorbij rijden na:

* toestemming treindienstleider
* geen contact kunnen krijgen met de treindienstleider.

Achter het sein geldt rijden op zicht, met een maximum van 40 km/u.

Verder mag je alle opeenvolgende rode P-seinen passeren zonder contact te hebben met de treindienstleider. Voorbeeld: als ik op een traject voor een stoptonend p-sein kom te staan en ik krijg van de treindienstleider toestemming om die te passeren, dan rij ik er voorbij. Als ik vervolgens nog 3 p-seinen tegenkom die allen rood tonen, dan mag ik die gewoon voorbij rijden zonder contact op te nemen met de treindienstleider.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: ongeval België
« Reactie #40 Gepost op: 01 October 2013, 22:48:58 »
Dus zoals ik al heb gezegd, klinklare nonsens ::)
Ben je een andere mening toegedaan, lees dan toch eerst effe het verhaal van ene Johan de Bruin.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: ongeval België
« Reactie #41 Gepost op: 01 October 2013, 22:51:18 »
En laat de term Rijden Op Zicht tot je doordringen, de maximale snelheid van 30 of 40 km/h doet in dit geval helemaal niet ter zake.

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: ongeval België
« Reactie #42 Gepost op: 01 October 2013, 23:04:11 »
Dus zoals ik al heb gezegd, klinklare nonsens ::)
Ben je een andere mening toegedaan, lees dan toch eerst effe het verhaal van ene Johan de Bruin.

Even voor de goede orde, wat vind jij nu klinkklare onzin?

En laat de term Rijden Op Zicht tot je doordringen, de maximale snelheid van 30 of 40 km/h doet in dit geval helemaal niet ter zake.

Precies, het geeft alleen aan wat het maximaal mag zijn, maar de omschrijving van rijden op zicht verteld dat je voor ieder object dat verder rijden onmogelijk maakt, moet kunnen stoppen. Bij rijden op zicht kan het dus ook betekenen dat je maar 5 km/u rijdt...
« Laatst bewerkt op: 01 October 2013, 23:08:48 door AlfaArjen »

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: ongeval België
« Reactie #43 Gepost op: 01 October 2013, 23:18:19 »
Maar dit gaat een enorme klus worden om die 2 Wagens uit de Gulp te krijgen.
Op die plek kan geen enkele mobiele kraan in de buurt komen.
Gelukkig hebben we in Nederland, en Duitsland een aantal grote spoorkranen staan die een flinke last kunnen hijsen, denk daarbij aan de Kirow KRC1200 van Volkerrail welke (ik meen) 130 ton kan hijsen op de kortste afstand.

Dat die autotransporters toch nog 2 helemaal naar onder zijn gevalen en de derde voor de helft. ???
Die eaos wagen en die class 66 hadden bijna geen schade.
Aan de class is aan de voorkant helemaal niets te zien, zelfs geen kromme buffer dus zo hard is die klap niet geweest.
Vergeet niet dat een class 66 nagenoeg volledig onverwoestbaar is, (op de baggermotor na) zie Barendrecht.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: ongeval België
« Reactie #44 Gepost op: 02 October 2013, 09:25:05 »
Het is al een tijdje geleden, maar ik meen me te herinneren dat zelfs in Belgie ROZ moet worden aangehouden tot aan het e.v, hoofdsein dat een hogere snelheid toestaat.