Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 18:19:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
Br 38 Piko Superen. door saskia
Vandaag om 17:25:25
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Ronald doet de Fork Challenge! door Edsko Hekman
Vandaag om 17:15:58
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51

Auteur Topic: Reisverslagje Italië  (gelezen 2861 keer)

AlfaArjen

• Offline Offline
  • NS in het echt, FS in 1:87
Reisverslagje Italië
« Gepost op: 25 September 2013, 15:25:24 »
Zo, ik ben weer terug uit Italië helaas. Maar al zit ik er 2 maanden dan vind ik het nog steeds te kort  :P Ik post hier even wat foto's die ik heb gemaakt. De kwaliteit is niet denderend, alles is gemaakt met een Iphone, maar het geeft in ieder geval een indruk. Verder ben ik niet iemand die graag superfoto's wil van treinen, ik ben maar toerist. Dus voor de kunstenaars onder ons is dit geen best topic  ;D

Ik beperk mijn foto's tot degene met treinen erop, met foto's over al onze bezoeken aan opgravingen, musea en een vulkaan zal ik jullie niet vermoeien!  :P

Onze reis begon met de CityNightLine naar Zürich:

Binnenkomst van CNL 419.

Het interieur van ons 2 persoons compartiment.

Uitzicht vanaf het laatste rijtuig na het wakker worden in Zwitserland.

Na aankomst in Zürich bleek deze loc ons voortgesleept te hebben.

Na een overstap van een klein uurtje ging onze reis verder via een fraaie route naar Chiasso en Milaan.

De ETR 470 die ons naar Milaan gaat brengen.

Het interieur, wij hadden geluk dat we tegenover een onbekende kast zaten waardoor we meer beenruimte hadden dan in de eerste klas...

En dan wordt je ruim 3,5 uur "lastig gevallen" met dit soort uitzichten...

In Milaan kwamen we ongeveer een kwartiertje te laat aan. Op een internationale overstap van slechts 25 minuten is dat vrij irritant. Gelukkig waren we op tijd bij onze trein, Frecciarossa naar Napels.

Toch een iets mooier treintje dan onze Fyra...

Met 300 km/u een foto maken met een Iphone levert dit resultaat op...  :P

Helaas geen foto van het interieur, ook heb ik van Napoli Centrale geen foto gemaakt, het was al laat en we moesten nog een huurauto ophalen. We waren trouwens stipt op tijd in Napels. Het HSL netwerk in Italië werkt goed, en bewijst daar enorm zijn nut. Het is echt een serieus alternatief voor binnenlands vliegverkeer. De volgende dag was een rustdag, op maandag zijn we iets gaan doen. Tijdens onze vakantie hebben we iedere dag gebruik gemaakt van Circumvesuviana, een smalspoornetwerk rond Napels. Iedere dag zijn we in deze trein gestapt, een enorm oude rammelkast die altijd druk was en waarbij de cabine gevuld was met soms 4 medewerkers die luid Italiaans discussieerden. Toch werkt het en reed het redelijk op tijd, de grootste vertraging was 10 minuten.

Oud materieel van Circumvesuviana, er zijn een aantal nieuwe treinen maar die reden niet op ons traject.

Het netwerk van Circumvesuviana.

Op woensdag hadden wij bedacht naar Paestum te gaan. Hiervoor moesten we een flink stuk met een trein van Trenitalia. Met landencoupons is dat goedkoop reizen, dus een kaartje hadden we niet nodig. We stapten in de correcte trein en gingen zitten. Op vertrektijd kwam er echter iemand in de trein, en die verteld iets waarna iedereen opstond en uitstapte. Nu kunnen we allebei wel een beetje Italiaans maar we begrepen niet echt wat er aan de hand was. Navraag leerde ons dat er gestaakt werd door personeel op ons traject tot 17:00, op dat moment was het 12:52. Waar in Nederland meteen de pleuris uitbreekt, haalden bijna alle Italianen hun schouders op, belden wat en doken de barretjes in. Een Italiaan vertelde ons desgevraagd dat stakingen heel gewoon zijn Italië. Ze kunnen er toch niets aan doen en maken er het beste van. Een groot verschil met onze Nederlandse mentaliteit waar we bij 3 minuten vertraging al zenuwachtig worden...  ;D We hebben die dag verder maar besteed aan het fraaie archeologisch museum in Napels, en een dag later konden we alsnog naar ons reisdoel in Paestum.

De trein die ons naar Paestum had moeten brengen, maar dus niet reed.

Op vrijdag hebben wij nog een bezoek gebracht aan het Museo Nazionale Ferroviario di Pietrarsa. Het is een soort spoorwegmuseum-oude-stijl. Een hoop materieel, met redelijk wat technische omschrijvingen, maar weinig info over de ontwikkeling van de spoorwegen. De locatie is schitterend, en voor een spoorwegliefhebber een must om te bezoeken. Voor de gewone dagjesmens is er niet veel te beleven. Het leuke is voor de liefhebber dat redelijk wat locs van binnen te bekijken zijn. Hieronder wat foto's, de 1 nog slechter dan de ander maar de mogelijkheden van een telefooncamera zijn beperkt.

Dit was mijn spoorse verslagje, ik kan eigenlijk geen trein meer zien...  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 September 2013, 17:57:06 door AlfaArjen »

AlfaArjen

• Offline Offline
Re: Reisverslagje Italië
« Reactie #1 Gepost op: 25 September 2013, 17:55:25 »
Overigens iets leuks voor de Zwitserlandkenners denk ik?

Ik wilde net in de CNL terug naar huis stappen in Zürich stappen toen ineens dit treintje binnen kwam hobbelen. Het leek me iets museum-achtigs...

De foto is wel heel slecht maar moest hem rap maken, veel tijd was er niet meer.

St00mboy

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 25 September 2013, 18:13:54 »
Mooi verslag hoor!  (y)

Leen.

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 25 September 2013, 18:22:13 »
Jeroen

Wummeke

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 25 September 2013, 22:09:54 »
Gaaf hoor! zo te zien een mooie vakantie geweest! Zijn jullie nog in Pompeii geweest? Ooit, jàààren geleden ben ik daar met school naar toe geweest, ook met de trein. Eerst vanuit Den Haag de trein naar Utrecht, daar overgestapt op de trein naar Koln, en daar overgestapt op de nachttrein naar Rome. En toen een paar dagen later een dagje vanuit Rome met de trein naar napels waar we overstapten op de trein naar Pompeii. Wellicht op die blauwe Circumvesuviana lijn, maar het is inmiddels al weer bijna 15 jaar geleden, dat weet ik echt niet meer.

Hoewel ik een beetje een laatbloeier ben wat treinfanatisme betreft, heb ik toen echt genoten van al die treinreizen.
Gr,

Jan Willem

AlfaArjen

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 25 September 2013, 22:21:53 »
Dank!

Inderdaad een fraaie vakantie geweest. Wij hebben het volgende bezocht: Pompeii, Herculaneum, Museo Archeologico Nazionale di Napoli, Paestum, Museo Nazionale Ferroviario di Pietrarsa en de Vesuvius.

Dit was de eerste keer met de trein op vakantie, een bijzondere ervaring. Ik rij zelf erg graag ( Italiaanse ) auto, maar het was prettig om nu eens gewoon van het uitzicht te kunnen genieten ipv op de weg te letten. De vakantie begint nu gewoon al zodra je in de trein stapt. Ik vind het ook zeker een aanrader!

En nee, mijn werk als machinist heeft er verder niets mee te maken  ;D

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #6 Gepost op: 25 September 2013, 23:39:17 »
Leuk,maar je geeft gelukkig zelf al aan dat de foto's niet best zijn!!! (y),
dan hoef ik het niet te doen ;D

het lijkt mij een ontzettend mooi museum,geen kinderattractie!!!

gr Ed.

Wummeke

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 26 September 2013, 20:51:03 »
Ik bedacht me vannacht in bed nog dat de reinstrecke bij Lorelei toen best wel indruk op mij gemaakt heeft. Heb je daar nog wat van mee gekregen? Ik denk het haast niet, want volgens mij was het al (bijna) donker telkens als je in de CNL stapte :)
Gr,

Jan Willem

AlfaArjen

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 26 September 2013, 20:52:49 »
Haha, klopt, ik heb Duitsland alleen in het donker gezien. Op de terugweg werd ik wakker bij Emmerich. Een ritje die kant uit overdag gaan we vast nog eens doen.

sdz1976

• Offline Offline
  • ovmv.be
    • ovmv.be
« Reactie #9 Gepost op: 12 December 2014, 18:01:14 »
Knappe italiaanse machientjes
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Gastheerg

• Offline Offline
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
« Reactie #10 Gepost op: 12 December 2014, 18:22:55 »
Italie: altijd goed (zelf heb ik vrienden in Modena en in Turijn)
Treintjes: altijd goed
Veel foto's: altijd goed

Lekker!

Op een van de foto's staat een bijzondere lok. Namelijk een die onder een DUBBELE draad (trifasi) reed? Vriendje heeft daar een gruwelijk mooi model van. Weet niet zeker maar denk dat het een Marklin is.

Leuk verslag.