Wijhe, en ook Eric,Dit heeft niets met garantie te maken. Garantie heeft te maken met dingen die kapot gaan. Niet met zaken die aantoonbaar zijn bij aankoop. Dan had je namelijk de mogelijkheid NIET tot aankoop over te gaan. Met andere woorden, als je die krasjes niet accepteert, dan moet je het product niet kopen.Dus je hebt ook niet zoveel om op te staan na aankoop, in dit geval, behoudens de wettelijke regels met betrekking tot internetaankopen (kopen op afstand).Gr, Bert
Dat Bart het cadeau heeft gekregen maakt in deze niets uit. Immers de koop is gesloten tussen de winkelier en diegene die het cadeau heeft gegeven aan aan Bart. Daarmee is de koop definitief geworden. En daarmee helaas voor Bart... Welke vorm van omruilen de winkelier daarna toe laat, is meegenomen! Tot zo ver de theorie.
Maar er bestaat ook zoiets als niet goed, geld terug.
En bij welke dat is, heeft in principe geen belang, zolang de betreffende winkel het bewuste merk ook voert.
Waar dient anders een kassabonnetje voor.
Gelukkig doen ze daar bij mijn modelspoorwinkel niet moeilijk over, daar kan ik zelfs ruilen/geld terug krijgen zonder bonnetje . Service is uiteindelijk ook een belangrijk verkooppunt. En voor mij een reden om telkens daar te kopen.
ps: De voorwaarden voor ruilen/geld terug staan meestal wel op het bonnetje.