Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door grossraumwagen
Vandaag om 22:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39

Auteur Topic: DDM-1 Artitec / LSM ICR - Kwaliteit uit China ?  (gelezen 37086 keer)

Gert1

• Gast
Re: DDM-1 Artitec / LSM ICR - Kwaliteit uit China ?
« Reactie #45 Gepost op: 24 September 2013, 22:54:20 »
Merk je vanzelf wel Gert.

@Fissy : Zo...dat is niet mis.
Dat zijn aardig wat problemen.

Ik snap niet waar je op doelt?
Bernd kaart hier een probleem aan, ik val hem bij omdat ik het dozenschuiven zonder enige vorm van controle ook een probleem vind en ineens meng jij je in de discussie en ga ik dingen merken? Hoezo dan? Dit draadje gaat over kwaliteitsproblemen en de gevolgen van dozenschuiven. Wat moet ik daarvan merken? En waarom richt je je tot mij?

mvg,
Gert

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #46 Gepost op: 24 September 2013, 22:59:21 »
Dus heren: Vanaf nu doet u zelf maar de controle voordat u spullen te koop aanbied!
Ik roep iedereen die het hiermee eens is op om in dit draadje te pleiten voor een actieve houding van verkopers. Spullen die niet deugen meteen terug sturen heren winkeliers.
Dat is wat wij willen!
Het kabinet zal je steunen in je oproep: Werkgelegenheid!!  ;D

Lijkt me dat dit niet gaat gebeuren. Wellicht heeft Bernd een "pech zending" gehad. Maw, alle fouten die er maar zijn zitten in zijn bestelling. Feit blijft dat we niet weten wat er is gebeurd in China. En reken er maar op dat dit Artitec niet lekker zit. Corrigeer me als ik fout zit, maar ik meen me te herinneren me dat er weinig geklaagd werd over de stalen-d en de C12c. Het kan dus wel degelijk. Neemt niet weg dat Bernd wel erg veel minpuntjes heeft in zijn materieel.

Gr.

Edsko

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 24 September 2013, 22:59:26 »
Ik was even nieuwschierig en keek alleen naar de eerste foto's. Wat berndt bedoelde zag ik direct. Als het bij één rijtuig was voorgekomen alla, maar dit is dus bij elk rijtuig. Ik zou ook pissed zijn, want + 400 euro voor een paar rijtuigjes (dat zijn het tenslotte) is geen kattepis. Mijn Artitec SS 755 heeft een scheef frame kwam ik van de week achter (kon er de vinger al een tijdje niet op leggen), ding was € 628,-! Moet ik zeker ook niet zeuren, want als het ding hier was gebouwd, ja dan kostte het nog meer. Ammehoela! 628 euro is een berg geld en daar mag je beslist wat van verwachten! Ook zie je dit probleem niet als je de loc in de doos ziet, het openbaart zich pas op de baan, Maarja, toen had ik de loc al! Daarnaast kon ik maar niet ontdekken waar het aan lag en nu ik het eindelijk heb achterhaald zit ik met een scheve loc. En dat is als een splinter in je hersenen, ik kan gewoon niet van die loc genieten, want ik zie alle onvolkomenheden nu uitvergroot (zonder bril, zonder camera, gewoon met het blote oog).

Wat ik zeggen wil, al dat gezever dat je niet mag klagen over een peperduur product begint me een beetje de keel uit te hangen. Ik zag direct wat Berndt bedoelde en voor dat geld zou ik een perfect product willen, niet meer, niet minder! Mijn artitec plan E rijtuigen waren niet goed (draaistellen en koppelinghouders), mijn artitec stalen D was niet goed (scheef), mijn artitec DE I was niet goed (er zat blauwe verlichting in gloeiende gloeiende, pas verholpen vanaf de 2e serie), mijn SS755 had een tender waarvan het middelste wiel niet meedraaide en die dus achteraf scheef blijkt te zijn, mijn dure artitec C12c's kunnen niet kortkoppelen want de koppelinghouders zijn weer eens te lang (60 euro per stuk voor een rijtuigje!), mijn artitec goederenwagonnetjes zakten door hun assen! Hoe meer ik er over nadenk, hoe gekker het is dat ik eigenlijk nog artitec koop. Maar ja, in het land der blinden is éénoog koning! Welke alternatieven voor Nederlands materieel uit die periode zijn er? Philotrain, DJH of Lima? Sommige van deze opties zijn nog veel duurder, andere halen de standaarden van tegenwoordig niet meer. Ik weet dat ik ook al een flinke zak geld bij artitec heb gebracht, maar nu ik dit zo typ begint het me wel op te breken. Misschien gewoon maar overstappen op Duits spul en lekker mainstream bij grootseriefabrikanten kopen.

Voor wat betref de 6300 ben ik al genezen. Dat wordt waarschijnlijk gewoon een DJH met een heleboel extra details, sounddecoder et voilà, ik heb gegarandeerd een loc die er net zo goed uit ziet als de artitec en die ook nog eens goed rijdt voor minder geld.

Berndt,  je hebt gewoon gelijk, dit is te gek voor woorden, terug met die rommel en gewoon iets goeds eisen!

Tom.

Sent from my Diemaco C7 using Tapastalk HD ;D
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:02:46 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #48 Gepost op: 24 September 2013, 23:02:38 »
Wat ik zeggen wil, al dat gezever dat je niet mag klagen over een peperduur product begint me een beetje de keel uit te hangen.

Tom, met alle respect, maar er wordt hier niet gezegd dat je niet mag klagen. Er is wel een duidelijk verschil in wat de één acceptabel vindt en de ander niet.

Eelco

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 24 September 2013, 23:03:10 »
Nee, maar het is wel de consensus... Alles maar rechtpraten wat krom is, bedekken met de mantel der liefde naar de fabrikant toe, het is nog net niet dat het Berndt z'n schuld is, maar het scheelt niet veel...

En wat is acceptabel? Haren in de verf? Bijgewerkte onderdelen met een andere kleur verf? Amateuristisch gespoten delen? Naden op plekken die aan de vorm te zien eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden?

M.a.w. Moeten we maar blij zijn dat het ding geel is en een paar wielen heeft en dat enige gelijkenis met het origineel al een extraatje is?

Acceptabel? Ja, misschien voor 20 euro, maar niet voor 400 euro plus...

Nou ja, nogmaals, snap Berndt wel...

« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:08:52 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #50 Gepost op: 24 September 2013, 23:06:13 »
Nounou, je kunt ook overdrijven....

tinus

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 24 September 2013, 23:11:22 »
Citaat
Moeten we maar blij zijn dat het ding geel is en een paar wielen heeft en dat enige gelijkenis met het origineel al een extraatje is?

Wielen Had!! Tom.

Even goed lezen ;).

Maar weer een hoop kleine slordigheidjes!!

Tinus.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 24 September 2013, 23:11:47 »
@Eelco: Dat klopt ;D

@Tinus: Heeft ie nu ook al geen wielen meer?! ;D

Wat ik schreef over de rest van mijn artitec spullen is berust op feiten, niet uit mijn duim gezogen...

« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:14:10 door Tomasso »
Spoor 0 adept

tinus

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 24 September 2013, 23:14:31 »
Ik geloof het direct.

Heb hier ook al enige modellen te logeren gehad, die ik weer de deur uit gewerkt heb.
Ergste was wel een 3737 met een scheve schoorsteen.
Leek wel of het ding met 150 km/h achteruit ging!

Tinus.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #54 Gepost op: 24 September 2013, 23:15:46 »
@Tom: Nou, dan stel ik mijn feiten, namelijk dat ik vijf topproducten van Artitec heb, tegenover. Dan middelen wij weer een beetje uit  ;)

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #55 Gepost op: 24 September 2013, 23:16:25 »
Tsja, Tom, daar zou niemand vrolijk van worden.... Uit nieuwsgierigheid, wat heb je toen eigenlijk gedaan? Retour of geaccepteerd? Is het inmiddels opgelost?

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #56 Gepost op: 24 September 2013, 23:17:27 »
Rijtuig -425:

IMG_0264 von Gouda in H0 auf Flickr
weer verf aan de ramen (onderste rij, midden) afgesprongen

IMG_0263 von Gouda in H0 auf Flickr

Rijtuig -618:

IMG_0262 von Gouda in H0 auf Flickr
gele rand om de ramen in het blauwe band

Rijtuig -614:

IMG_0037 von Gouda in H0 auf Flickr
gele vlakje op de deur

last but not least nog een ICR van LSmodels:

IMG_0036 von Gouda in H0 auf Flickr
De dichting op de deur is blijkbaar met een pen gemaakt, er zit en zwarte punt in het grijse band naast de 2

LET OP!

Ik wil hier niet klagen tegen Artitec of LSModels, maar de situatie is niet echt mooi...

Alle Artitec rijtuigen hebben echt minder goed gespoten deuren, het randje langs het dak is glimmend en is niet mooi. De afgesprongen verf naast de ramen is een groot probleem en valt eerst op, als je goed naar kijkt.

Als wij eerlijk zijn praten wij hier niet over een Piko "Hobby" Hondekop, en je mag wel wat meer verwachten als die rijtuigen die ik mocht ontvangen.

@Manuel, pimpen mag altijd. maar dit is dan geen herstel van het geheel...

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #57 Gepost op: 24 September 2013, 23:22:37 »
Fissy : als verkoper zal ik je niet tegenhouden als je wilt klagen.
Het is, zoals de foto's laten zien, vanzelfsprekend.
Diverse punten hebben alle rijtuigen, en andere punten zie ik voor het eerst.

Ik ben geen dozenschuiver zoals Gert aangeeft.
Ben ook niet ongeintereseerd. Ik controleer  op verzoek modellen voor ze verzonden worden, of laat klanten in de winkel kijken.
Dan nog kan het fout gaan. Soms vind ik iets goed, maar de klant niet.

Ik weet dat genoeg collega winkeliers dit ook doen. ( controleren )

Maar ook een winkelier of verkoper verwacht dit niet.

Niet in deze mate...
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:26:51 door Chris »

jan1965

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 24 September 2013, 23:23:08 »
Gewoon alles stevig weatheren Bernd (y)

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 24 September 2013, 23:28:24 »
@ @sko :D

DE I is hier een draadje van, zelf onderdelen besteld en nieuwe leds in gesoldeerd, daarnaast gesuperd.
Plan E's, nieuwe koppelbomen voor ontvangen en zelf omgebouwd zoals door artitec aanbevolen, resultaat: diverse kleine afgebroken onderdeeltjes en een beschadigd fietsenrijtuig
Plan D omgeruild en nog een keer omgeruild tot ik een recht staande had
Goederenwagonnetjes, had er 3, heb er drie voor een habbekrats verkocht
SS755, opgestuurd, nieuwe tenderwielen ingebouwd door Att (waren namelijk kapot), middelste as is lager geplaatst door Att, maar ja de reden van de scheefstand van de loc pas deze week ontdekt en weet eerlijk gezegd niet wat ik er mee ga doen, ding stond al die tijd in de vitrine, maar tijdens het rijden (heb een ovaaltje) zag ik ineens waar het vandaan kwam.
C12c is nog geen oplossing voor
6300 besteld bij mijn dealer in Ede en 2 weken geleden afbesteld maar meer vanwege de looks van het Att model die voor mij niet helemaal overeen kwamen met de werkelijkheid.

Hoe nu verder? Deel van mijn collectie al verkocht en zet nu maar in op Philotrain wat ook niet altijd klopt, maar wat voor mij nog steeds top of the line is ( de eerste hiervan moet overigens nog komen hoor) en natuurlijk andere producenten zoals MK en misschien ook Werps. Alleen ja, dat kost nog meer en ik vind Att al duur...

Oh ja, voor de gein eens optellen: 7 x plan E á 49,95, 1 keer SS700 x 628,-, 4 x C12c x 59,95, 1 x stalen D x 59,95, 1 x DE I x 229,-, goederenwagons tel ik maar even niet mee, ondanks dat ik daar fiks op verloren heb: voor ruim € 1.500,- aan producten (overigens, helemaal niet zoveel producten hoor) waar je overal zelf aan moet sleutelen. Idd, lekker goedkoop...

« Laatst bewerkt op: 25 September 2013, 00:11:54 door Tomasso »
Spoor 0 adept