Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37

Auteur Topic: DDM-1 Artitec / LSM ICR - Kwaliteit uit China ?  (gelezen 37079 keer)

Gert1

• Gast
Re: DDM-1 Artitec / LSM ICR - Kwaliteit uit China ?
« Reactie #60 Gepost op: 24 September 2013, 23:32:22 »
Ik ben geen dozenschuiver zoals Gert aangeeft.

Misschien een idee om eens goed te lezen wat mensen zoal schrijven?
Ik heb nergens gezegd dat jij een dozenschuiver bent.
Jij schuift mij dat nu echter wel in de schoenen. En dus kan iedereen nu lezen dat jij zomaar, zonder enige reden, zoiets beweert. Misschien wordt het tijd voor een leesbril?   ;) 8)

mvg,
Gert

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #61 Gepost op: 24 September 2013, 23:34:32 »
Neuh...niet echt.
Je beledigd met je opmerkingen alle winkeliers en eist maatregelen die amper uitgevoerd kunnen worden en ik moet beter lezen..
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:37:16 door Chris »

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #62 Gepost op: 24 September 2013, 23:38:04 »
@ @sko :D
Toegegeven! Die is origineel/nieuw! Alle credits  (y) (y) ;D

Hoe nu verder? Deel van mijn collectie al verkocht en zet nu maar in op Philotrain wat ook niet altijd klopt, maar wat voor mij nog steeds top of the line is ( de eerste hiervan moet overigens nog komen hoor) en natuurlijk andere producenten zoals MK en misschien ook Werps. Alleen ja, dat kost nog meer en ik vind Att al duur...
Zonde dat je zoveel hebt verkocht om genoemde redenen. Maar met jouw ervaring zou ik het ws hetzelfde gedaan hebben. Je blijft idd toch staren naar datgene dat je niet aanstaat. En dat verpest een model. Aan de andere kant, als je het kunt repareren en het ziet er daarna uit zoals je in eerste instantie aannam (op basis van wat dan ook), staar je naar iets waar je trots op bent en wat je voldoening geeft. Lijkt me ook wat waard. Alleen op een model van 400+ euro....

Gert1

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: 24 September 2013, 23:43:51 »
Ik constateer dat er op grote schaal dozen worden geschoven. Gezien de reacties hier, zit ik er niet ver naast. Kennelijk heeft Bernd iets losgemaakt.

De klanten hebben er geen zin meer in om alles te moeten controleren. En dan moeten ofwel de winkeliers dat doen, of als zij zich daar ook niet toe geroepen voelen, moeten zij aan de producenten duidelijk maken dat die niet meer hoeven uit te leveren zonder eerst zelf alles te controleren.

Is het beledigend als ik het distributiekanaal en de producenten op hun verantwoordelijkheid aangaande kwaliteitscontrole wijs? Als dat als beledigend wordt ervaren, dan wordt het de hoogste tijd dat de complete branche cursussen klantvriendelijkheid gaat volgen...

Let wel: Beneluxspoor is een consumentenplatform en niet het verlengstuk van de branche!  Er zijn genoeg kritische modelspoorconsumenten die ervoor zullen waken dat wij onze mening kunnen blijven geven.

mvg,
Gert

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 24 September 2013, 23:44:57 »
Precies, je slaat de spijker op z'n kop! Als je het weet ga je je er aan ergeren. En verbouwen is leuk, maar ook hier zijn grenzen aan en vaak is dat ook een financiële grens.

Nou ja, klink wel erg somber he, ik juich het alleen maar toe wat artitec onderneemt, laat dat duidelijk zijn, alleen laat de uitvoering hiervan en het kostenplaatje gewoon te wensen over... En ik zeur net zo hard als Roco weer eens wat fout doet (ook zo kansloos...). Nou ja, dat dus...

Sent from my Diemaco C7 using Tapastalk HD ;D
Spoor 0 adept

Gerke

• Mcn NSR
  • Offline Offline
  • NS 4503!
    • Modelspoorvereniging Midden Limburg
« Reactie #65 Gepost op: 24 September 2013, 23:45:56 »
Ik denk dat je dus de conclusie mag trekken dat de eindcontrole beter kan. Als ik zo lees wat Tom opsomt, de herstel, cq omruilacties van Artitec in herinnering neem en nu weer de tekortkomingen bij de DDM lees vraag ik me dus af of Artitec er wel grip op heeft. (wat ik al eerder schreef) Daar is een hoop winst te behalen voor Artitec.
Moet de verkoper de eindcontrole nog eens dunnetjes overdoen? Eigenlijk mag deze een bepaalde standaard verwachten. Ik kan me voorstellen dat je als detaillist meer te doen hebt dan tig modellen na te lopen. Maar als je dit nalaat en je vervolgens een hoop extra werk hebt als spullen terug komen... Wat is dan wijsheid? Je blijft als verkoper immers verantwoordelijk. Wel heeft deze mogelijk meer invloed op een producent als er meer niet in de haak is, lijkt mij. Je tackeld dan het probleem al voordat het bij de klant komt en dit soort (overigens zeer terechte) draadjes gestart worden.
En hoe je het ook went of keert: de Artitec modellen zijn in te schalen in het duurdere segment, de projecten zijn stuk voor stuk ambitieus te noemen en verdienen daardoor lof, maar het afwerkingsissue lijkt toch een rode draad te worden. Dat heeft weer tot gevolg dat ieder uitgebracht model dubbel gewogen wordt op kwaliteit. Het blijft lastig, maar in the end is de klant altijd koning. Daarnaast heb ik geleerd dat een goede naam opbouwen tijd kost, 'm houden veel moeite kost en een beschadigde reputatie vrijwel onoverkomelijk is. Ik ben blij dat Youp van 't Hek graag een pilsje mét alcohol drinkt en geen modelspoorder is, als jullie begrijpen wat ik bedoel.  ;)

Met groet,

Ger.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #66 Gepost op: 24 September 2013, 23:53:37 »
Citaat
Je blijft als verkoper immers verantwoordelijk.

Nope, de uiteindelijke garantie is voor de fabrikant....

Dus niet janken maar terugsturen die hap...

lokpaint

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 24 September 2013, 23:54:13 »
Hoi

Bernd, het is en blijft seriewerk.
Sommige dingen zoals de glanzende dakranden waren al bekend.
Andere zaken zijn standaard bij serieprodukten, waaronder spuitnevels. Hier mag je dus ook niet te kritisch over zijn.
Gele randjes rond de ramen die nauwelijks opvallen zie ik dan ook nog door de vingers.

Haren in de lak zijn echter onacceptabel. Krasjes e.d. zouden ook niet voor mogen komen, maar kunnen natuurlijk door transport of onzorgvuldig verpakken ontstaan.

Van een winkelier kun je niet verwachten dat hij van iedere klant weet wat deze voor eisen heeft, hoewel ze hiervoor over het algemeen toch wel oog hebben.
En ook van een fabrikant kun je geen 100% contole verwachten.

Je kunt je ook zelf een beeld vormen over wat je kan verwachten per fabrikant.
Hierbij is ATT al vaker gebleken niet altijd even sterk, maar ook van Märklin kun je tegenwoordig vereenvoudigd "drukwerk" verwachten, zoals met hun dubbeldekker aangetoond wordt.
Helaas een feit in een steeds moeilijker wordende markt vrees ik.

bart
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:57:07 door Lokpaint »

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 24 September 2013, 23:54:14 »
@ Ger

Hear hear! ;D

Spoor 0 adept

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #69 Gepost op: 24 September 2013, 23:55:04 »

Is het beledigend als ik het distributiekanaal en de producenten op hun verantwoordelijkheid aangaande kwaliteitscontrole wijs? Als dat als beledigend wordt ervaren, dan wordt het de hoogste tijd dat de complete branche cursussen klantvriendelijkheid gaat volgen...

Het is maar net hoe je iets brengt. Gezien je laatste zin, zie ik geen verbetering optreden of het muntje vallen. Dan doet  Lokpaint het beter.
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:57:29 door Chris »

lokpaint

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: 25 September 2013, 00:01:16 »
Hoi

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een verkopers van lego/ playmobil of wat dan ook een produkt vantevoren controleerde.
Het is puur een brancheprobleem. Of de fabrikanten hebben het proces niet onder controle, of de klant is gewoon te veeleisend.
Ik denk dat beide zaken hier van toepassing zijn.

bart

anno

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 25 September 2013, 00:05:38 »
Hoi

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een verkopers van lego/ playmobil of wat dan ook een produkt vantevoren controleerde.
Het is puur een brancheprobleem. Of de fabrikanten hebben het proces niet onder controle, of de klant is gewoon te veeleisend.
Ik denk dat beide zaken hier van toepassing zijn.

bart

Er is maar 1 fabriek, 1 fabrikant, 1 (wel meerdere) type machine die de echte LEGO maken en die staat in Denemarken. Deze machines zijn met perfectie gebouwd. Er vallen miljoenen blokjes uit de machines en elk blokje is goed.

Gert1

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 25 September 2013, 00:06:45 »
Het is maar net hoe je iets brengt. Gezien je laatste zin, zie ik geen verbetering optreden of het muntje vallen. Dan doet  Lokpaint het beter.

Wat heeft Lokpaint hiermee te maken?
Die spuit modellen om en behoort niet echt tot de branche in die zin dat hij geen winkel heeft en ook niet de producten van diverse merken verkoopt.

En wat het muntje betreft: Waarom reageer je zo verkrampt?
Leg het probleem daar waar het hoort: kwaliteitscontrole hoort bij de producent.
Dankzij Bernd is het nu bespreekbaar gemaakt dat consumenten het zat zijn om dat te moeten doen. Dat is geen leuke boodschap, maar wel een duidelijke. Daar moet de branche dus iets mee.
Winkeliers zullen dat ofwel zelf gaan doen (en zich daarmee onderscheiden) ofwel aan de producenten laten weten dat het hun taak is (en zich dus onderscheiden doordat ze geen ongecontroleerde spullen meer uitleveren). Ofwel doen ze niks en dan heb je kans dat dat klandizie kost.

Veel duidelijker kan ik het niet maken. Valt dit kwartje?

Gert

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 25 September 2013, 00:08:01 »
Maarre Bart, als ik Lego of playmobil koop hoef ik het ook niet te controleren, je krijgt daar precies wat je ervan verwacht, nooit minder. Nu is dat niet te vergelijken met dit filigrane werk, maar ik denk dat aardig wat dingen toch wel te voorkomen waren. En tsja, veeleisend, voor dit geld ben ik veeleisend (en nog wel meer) :D

Gr.

Tom.

« Laatst bewerkt op: 25 September 2013, 00:09:38 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #74 Gepost op: 25 September 2013, 00:10:20 »
Gert :

Bij jou in ieder geval nog steeds niet...
Zo jammer.

Bernd doet niets meer of minder dan anderen voor hem al ruim 6 jaar doen...
Dus het heeft niets  los gemaakt. De branche weet het al en speelt er al op in.

De brawa v100 modellen, het fietsenrijtuig, de verkeerde bedrukkingen op lsmodels, de knabbel en babbel en ga zo maar door.
Dat is na klachten van de consument en na reactie van de brache tot stand gekomen.

En Bernd heeft in deze een punt.
En ik neem aan dat dit prima opgelost gaat worden.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2013, 00:13:11 door Chris »