Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rocky Rail 6400 door ceuleer
Vandaag om 15:52:02
Piko 2025 door henk
Vandaag om 15:39:22
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Arjan6511
Vandaag om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Railpassie
Vandaag om 14:25:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 14:21:07
Toon hier je (model)TRAM foto's. door spoorzeven
Vandaag om 13:59:34
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21

Auteur Topic: DDM-1 Artitec / LSM ICR - Kwaliteit uit China ?  (gelezen 37063 keer)

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
Re: DDM-1 Artitec / LSM ICR - Kwaliteit uit China ?
« Reactie #30 Gepost op: 24 September 2013, 21:07:11 »
Ik zie nu dat er ondertussen al weer wat reacties in dit draadje zijn verschenen en ook de roep over een reactie van Artitec. Ik herhaal het maar weer: Ik ben Ted en heb geen belangen in Artitec. Ik draag ze wel een warm hart toe. Mijn bovenstaand pleidooi geldt niet alleen Artitec, maar evengoed Roco, LSModels of andere producenten.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 24 September 2013, 21:14:08 »
Beste allen,

Prima als je kritiek hebt op een model, maar oproepen tot een boycot van willekeurig welke fabrikant, staan we niet toe.

Daarom zijn een paar berichten verwijderd, of aangepast.

Fijne avond, gr

Bert

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #32 Gepost op: 24 September 2013, 21:52:08 »
...

Heeft mijn winkelier geen enkel product dat voldoet aan mijn eisen, koop ik niets en ga teleurgesteld naar huis en meld eventueel op BNLS dat producent A,B of C een slecht product heeft gemaakt. Ik kan dat echter niet met foto's staven, want ik heb niets gekocht!! Mensen die wel iets gekocht hebben en dus foto's in hun postings kunnen zetten, kunnen m.i. in de tekst hooguit hun teleurstelling uiten dat het product voor hun niet 100% top of the line is, maar het product niet afkraken. Dan ben je m.i. niet consequent. Nogmaals, ik heb het hier niet over problemen die pas bij het gebruik van het product naar voren komen zoals bijv. het snel heet worden van een decoder.

Koop je echter, om wat voor reden dan ook, via het internet dan zie je pas thuis dat het product niet voldoet aan jouw eisen. Dat is nu eenmaal het risico van "ongezien" kopen. Wil je zeker weten dat je een perfect model toegestuurd krijgt, dan zal je je winkelier moeten verzoeken voor het opsturen het product uit zijn doos te halen en het zowel visueel als mechanisch te testen. Als je dat wilt, dan ben ik er van overtuigd dat je winkelier dat tegen een passende (extra) vergoeding voor je wil doen. Dan nog heb je het risico dat een, volgens de winkelier perfect model, niet voldoet aan jouw 100% top of the line eisen. Ook daar zal hij wel aan tegemoet willen komen als je bijvoorbeeld de retourkosten voor je rekening neemt. Misschien zijn er zelfs webwinkels die deze service helemaal gratis aanbieden. Hoe dan ook, ook al koop je via het internet, voor klachten richt je je tot je winkelier. Ben je ontevreden met een product dan stuur je het hem terug en ga je geen foto's op het internet zetten van iets wat je niet gekocht hebt. Nogmaals, tegen teleurstelling uiten heb ik geen enkel bezwaar maar geef dan tenminste wel aan dat je het product desalniettemin gekocht hebt.

...

;D echt? Hoe lang heb je voor zo'n reactie moeten zitten denken? Ik lees dit als belediging voor iemand die via internet koopt.  Ik woon in Duitsland, iedere keer naar Nederland rijden om modellen uitzoeken, die aan mijn eisen voldoen is toch echt wat knap door de bocht!

Als een fabrikant de dingen juist doet, dan moet je niet als winkelier of klant gaan zoeken voor goede producten!

En wie gaat nu de kosten overnemen voor al dat terugsturen? De klant? Waarom, omdat hij iets wilt kopen, wat in top staat zou zijn, maar heeft het niet ontvangen?

Groet

Bernd

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

HeRo

• Offline Offline
    • Bouwdraadje bij de buren.
« Reactie #33 Gepost op: 24 September 2013, 22:10:34 »
Volgens mij heb je gewoon het recht de boel terug te kunnen sturen als je via internet koopt.
Juist omdat je pas thuis je aankoop kunt bekijken.

Naar aanleiding van de foto's mijn eigen exemplaar weer eens uit de doos gehaald.

Achter de ATB antenne zit inderdaad een niet goed gedekt stukje.Dus ook spuit schaduw.
Niet storend genoeg om aktie te ondernemen maar het zit er dus wel.

De grijze rand rond het zijraam van de cabine is bij mijn exemplaar ook niet ver genoeg doorgespoten.
Net een groot berijf foto bekeken en daar loopt het grijs door tot waar de knik in t model zit.
Dit had dus wel bij de eindcontrole boven water moeten komen.Lijkt me iets van de hele serie.
Kortom op deze punten is Bernd zijn kritiek gewoon terecht.

Als ik van boven naar de deuren van de stuurstand kijk is het grijs ook niet dekkend. Aan een zijde wel aan de andere kant zie je gewoon het geel aan de top van de grijze deuren.Ook de deurramen hebben gele vlekken.
Dat kan ook makkelijk beter.

Ga ik heel goed naar de dakribben kijken zit daar ook gele spuitschaduw op.
Dus de conclusie dat het spuitwerk beter kan/moet zal ik niet ontkennen.
Of dit sporadisch is daar twijfel ik ook over.

Robin

Gert1

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 24 September 2013, 22:16:02 »
Ik ben het volledig met Bernd eens! Dat gezeik dat je modellen in winkels moet gaan beoordelen omdat er wel eens iets mis kan zijn, moet maar eens afgelopen zijn! En als het toch nodig is, dan gaan de heren winkeliers maar zelf al hun koopwaar vooraf keuren!
Dat ongeïnteresseerd dozen schuiven is echt niet meer van deze tijd!

Dus heren: Vanaf nu doet u zelf maar de controle voordat u spullen te koop aanbied!
Ik roep iedereen die het hiermee eens is op om in dit draadje te pleiten voor een actieve houding van verkopers. Spullen die niet deugen meteen terug sturen heren winkeliers.
Dat is wat wij willen!

mvg,
Gert

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #35 Gepost op: 24 September 2013, 22:20:01 »
Die onthoud ik Gert...die onthoud ik.
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 22:22:15 door Chris »

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #36 Gepost op: 24 September 2013, 22:28:47 »
@Gert. Dan blijf je zitten met het feit dat de een minder kritisch is dan de ander. De meeste punten die Bernd hier laat zien zullen door een winkelier niet direct gezien worden. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat een tijdje geleden modellen echt heel strak gespoten werden bijvoorbeeld met CNL en Russische rijtuigen van LS Models maar dat de laatste tijd de modellen gewoon allemaal kleine issues hebben. Of het nou de LS Models Prio rijtuigen of CNL rijtuigen zijn, of de Artitec DDM-1 rijtuigen. Het is vaker de minst erge uit de stapel zoeken dan dat er echt een 99% goede bijzit. Waar dit aan ligt weet ik niet, de oude CNL rijtuigen van LSM komen ook gewoon uit China volgens mij. Ik heb ook genoeg rijtuigen bekeken om te stellen dat het niet een probleem is wat slechts bij enkele rijtuigen aanwezig is. Maar goed ik probeer me er gewoon minder aan te ergeren, wat op dit moment de enige oplossing lijkt.

Edit. Tot slot denk ik dat als je je aan de hier getoonde punten stoort je kritisch bent (waar uiteraard niks mis mee is, ben ik zelf ook). Dan is het sowieso raadzaam om de modellen zelf te beoordelen. Zou jij blind vertrouwen dat een medewerker van een winkel die al hele dozen heeft lopen bekijken alles ziet?
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 22:32:42 door rail4marcel »
Voor grootspoorfoto's zie site

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #37 Gepost op: 24 September 2013, 22:29:39 »
Citaat
Spullen die niet deugen meteen terug sturen heren winkeliers.

Goh joh, mediamarkt controleert ook al z'n spullen als het binnenkomt.......ook daar kan een foute tussen zitten. Als je wilt dat het product nog eens een keer zo duur wordt zou ik deze actie voeren...

anno

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 24 September 2013, 22:31:17 »
Wat er bij artitec maar ook andere modellen aan de hand is met de spuitfouten etc., is dat het zo makkelijk niet hoeft te gebeuren. Het is niet iets onmogelijks of peperduur maar simpel, netjes werken/spuiten!
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 23:02:42 door Peter Korsten. Reden: geklaag over de moderatie verwijderd »

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #39 Gepost op: 24 September 2013, 22:32:22 »
gaan wij verder...

Rijtuig -406

IMG_0030 von Gouda in H0 auf Flickr
onderste rij, naast het middelste raam is de verf af gesprongen.

IMG_0029 von Gouda in H0 auf Flickr
niet goed dekende print/lak op de zijkant

IMG_0028 von Gouda in H0 auf Flickr
haren in de lak op het dak

IMG_0027 von Gouda in H0 auf Flickr
nog meer haren...

IMG_0032 von Gouda in H0 auf Flickr
grijse was om de luchters...

Rijtuig -674:

IMG_0265 von Gouda in H0 auf Flickr
grijse was op de deur

IMG_0264 von Gouda in H0 auf Flickr
draaistel zit loos, en dit bij een zo stabil-constructie

IMG_0263 von Gouda in H0 auf Flickr
verf zit niet goed onder het niet roken symbol

Rijtuig -413:

IMG_0034 von Gouda in H0 auf Flickr
een krajse op de deur
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Gert1

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 24 September 2013, 22:40:50 »
Goh joh, mediamarkt controleert ook al z'n spullen als het binnenkomt.......ook daar kan een foute tussen zitten. Als je wilt dat het product nog eens een keer zo duur wordt zou ik deze actie voeren...

MediaMarkt pretendeert geen speciaalzaak te zijn. Je weet dus van te voren dat je te maken hebt met een dozenschuiver!

Die onthoud ik Gert...die onthoud ik.

En wat bedoel je daar precies mee?

mvg,
Gert

Bert van Gelder

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 24 September 2013, 22:40:58 »
p.s. Raar dat er ineens moderator controle op zit, hier wordt eindelijk eens een serieus probleem met de fabrikanten (enkele) aangekaart en we wonen toch in Nederland?!

Beste Anno,

Zoals we je ook in een Pb hebben uitgelegd hebben we GEEN ENKEL PROBLEEM met het aankaarten van dit probleem.
Dus ook jouw opmerking dat we in vrij Nederland leven geeft je NIET het recht om alles te zeggen.

Graag volgende keer problemen met ons per Pb bespreken, zoals we je eerder ook hebben gemeld.

Fijne avond.

Gr, Bert

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #42 Gepost op: 24 September 2013, 22:41:56 »
Merk je vanzelf wel Gert.

@Fissy : Zo...dat is niet mis.
Dat zijn aardig wat problemen.
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 22:45:32 door Chris »

Meppelspoor

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 24 September 2013, 22:48:53 »
Bedankt voor de foto's en ik hoop dat Artitec hier ook naar kijkt, waarom is de eind controle zo slecht, kleine moeite lijkt me. Meeste moeten er lang voor sparen, verwacht je ook kwaliteit en het moet inderdaad kunnen dat je ze online koopt. Heb er geen woorden voor.

Maar er moet wel goed over geklaagd worden en als het goed is komt dit wel bij Artitec terecht en doet daar iets mee.
« Laatst bewerkt op: 24 September 2013, 22:51:39 door Bert van Gelder. Reden: tekst aangepast. »
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Martin Welberg

• FYA !!!
  • Offline Offline
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
« Reactie #44 Gepost op: 24 September 2013, 22:50:54 »
Citaat
Wat er bij artitec maar ook andere modellen aan de hand is met de spuitfouten etc., is dat het zo makkelijk niet hoeft te gebeuren. Het is niet iets onmogelijks of peperduur maar simpel, netjes werken/spuiten!

Yep right, daarom kan iedereen het ook...het heeft mij een jaar of 10 gekost om hoogglans spuiten in het 1:1 werk onder de knie te krijgen, en daar zijn de plaatjes toch iets royaler als zo'n flut klein H0 ding....

MediaMarkt pretendeert geen speciaalzaak te zijn. Je weet dus van te voren dat je te maken hebt met een dozenschuiver!

Was het verschil dan ? Idiote stelling om het van de een niet te accepteren omdat het een speciaalzaak is en van de ander wel omdat het in jouw ogen notoire dozenschuivers zijn....
Btw ooit eens een goudvis gehad van een dierenspeciaalzaak, die lagtoch een dag later op z'n rug in de kom...

Dat wil niet zeggen dat ik het niet eens ben met het feit dat je voor 85 euri per rijtuigje wel wat kwaliteit mag verwachten...

Fissy, inpakken en terugsturen...