Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 09:01:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 08:53:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 08:51:23
Goederenloods Zandvoort
door
MOVisser
Vandaag
om 08:18:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Kees-Jan
Vandaag
om 07:38:08
Raadplaatje
door
Marc tramt
Vandaag
om 07:18:55
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos)
door
ES44C4
Vandaag
om 01:32:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
iarnrod
Vandaag
om 01:05:47
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen
door
iarnrod
Vandaag
om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025
door
MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Gewoon wat busfoto's
door
chrvdv37402
22 July 2025, 21:57:06
Loc omnummeren tijdperk I
door
Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
IMagic
22 July 2025, 21:42:35
Sfeer op je modelbaan
door
meino
22 July 2025, 21:23:45
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool
door
Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0.
door
Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Menno
22 July 2025, 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland
door
Hendrik Jan
22 July 2025, 17:30:51
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
Rob Ellerman
22 July 2025, 16:59:53
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen
door
tijgernootje
22 July 2025, 16:24:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Plan V en T
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Plan V en T (gelezen 2764 keer)
THSfan
Lid Houtense koekenclub
Offline
Berichten: 1244
Steinwegsik
Plan V en T
«
Gepost op:
21 July 2007, 21:05:34 »
Waarom zijn de buitenste ramen van de cabine's van plan T grijs en bij plan V geel geschilderd?
Het viel me laatst op toen er een paar stellen gekoppeld voorbij kwamen dus vandaar deze vraag.
Oscar
Gelogd
Als je heel erg je best doet om ergens in te falen en je slaagt daarin, wat heb je dan gedaan?
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re: Plan V en T
«
Reactie #1 Gepost op:
21 July 2007, 21:12:40 »
ik denk dat dat is om de stellen ook van voren direct te kunnen onderscheiden, de koppen zijn verder immers gelijk
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Gert1
Gast
Re: Plan V en T
«
Reactie #2 Gepost op:
21 July 2007, 21:40:52 »
Volgens mij had het iets te maken met invallend zonlicht. Vermoedelijk hebben de cabines voor de rechte raampjes een voorziening in de vorm van een naar beneden klapbare zonneklep, maar ontbrak die voor de bolstaande zijruitjes en is het daarom zo opgelost. Maar zeker weten doe ik het niet.
mvg,
Gert
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Offline
Berichten: 2875
Re: Plan V en T
«
Reactie #3 Gepost op:
21 July 2007, 22:05:49 »
Vraag 1, waarom zijn die ramen geschilderd?; inderdaad om de zon buiten te houden.
Vraag 2, waarom bij V geel en T grijs?; zoals floris al zegt om ze beter uit elkaar te kunnen houden, dat wil nu op honderden meters afstand al lukken.
Groetjes Michiel
Gelogd
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.
NS 1100
Offline
Berichten: 1483
Re: Plan V en T
«
Reactie #4 Gepost op:
21 July 2007, 22:21:01 »
En Veolia schept weer verwarring omdat ze een aantal van hun gehuurde V's van zwarte cabineramen hebben voorzien...
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8239
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Plan V en T
«
Reactie #5 Gepost op:
22 July 2007, 08:54:08 »
De plan V is eerder en op een andere manier gerenoveerd.
Bij de plan V besloot men eerder de zijruiten dicht te schilderen en koos men dus (heel eenvoudig) voor geel. De plan T is in zijn geheel anders gerenoveerd (veel ingrijpender) zo kregen de vooruiten oogschaduw en werd het interieur voorzien van nieuwe banken in een andere opstelling (volgens onderzoek van de ns willen passagiers liever niet tegenover elkaar zitten
)
Dat de zijruitjes dicht moesten heeft er mee te maken dat de machinist uitsluitend recht voorruit mag kijken en niet afgeleid mag worden. Als hij (of zij) op het verkeerde moment opzij kijkt kan hij (of zij) een sein missen.
Bij bijna al het materieel zijn er geen zijruiten meer waar de machinist tijdens het rijden doorheen kan kijken.
en om zon tegen te houden heb je zonneschermpjes
«
Laatst bewerkt op: 22 July 2007, 09:01:44 door Bob
»
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Ries
Offline
Berichten: 933
Re: Plan V en T
«
Reactie #6 Gepost op:
22 July 2007, 10:28:50 »
Bij mijn weten, zijn die zijruitjes dicht gemaakt om het glas oppervlak te verminderen en zo te proberen de cabine temperatuur te laten dalen.
Gelogd
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8239
Lid MSG Haarlemmermeer
Re: Plan V en T
«
Reactie #7 Gepost op:
22 July 2007, 11:02:16 »
Je hebt gelijk
, ik lees net in electrische treinen in Nederland:
In het kader van de hittebestrijding, werden in de zomer van 1996 de buitenste ruitjes vervangen door gele, polyester platen. Naar verwachting zullen de 8/900'en vanaf 1997 van aircondtioning worden voorzien. de 400'en zijn al te oud voor zo'n behandeling.
Ik zat er dus naast (was mij ooit verteld door een insider :-|)
Voor de rest was het gewoon een ander "design"
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Ries
Offline
Berichten: 933
Re: Plan V en T
«
Reactie #8 Gepost op:
22 July 2007, 11:49:07 »
Alles wat nu rijdt aan materieel bij NSR heeft een, matig/goed/zeer goed werkende airco of ventilatie systeem, afhankelijk van het materieel type.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Plan V en T