Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door prutser
Vandaag om 23:42:04
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 23:31:38
Rail away door Blausee-Mitholz
Vandaag om 23:28:54
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 23:22:35
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
Vandaag om 22:38:26
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 21:58:00
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen door Hlv53
Vandaag om 21:55:31
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
Vandaag om 21:14:20
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 20:55:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 20:45:48
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 20:44:18
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 20:43:59
EX-CSB1 DCC Centrale door bask185
Vandaag om 20:33:11
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
Vandaag om 20:17:45
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 20:12:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 20:00:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 19:01:43
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 18:40:25
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Eric v C
Vandaag om 17:41:46
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
Vandaag om 17:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:02:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:19
Modelspoorbaan van Einte door daan2353
Vandaag om 16:32:06
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 15:24:37
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 15:09:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:04:18
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:40:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:31:52
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door maartenvdb
Vandaag om 11:15:34
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 11:08:45
  

Auteur Topic: OverNight Express 2.0 vanaf 2014  (gelezen 2531 keer)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Gepost op: 31 August 2013, 19:45:59 »
Op het Rail-André forum is hier (link besloten) dat er in 2014 een herstart zal worden gemaakt van de OverNight Express. Initiatiefnemer is Herik Rail en men wil begin 2014 starten met de dienst die 3 maal per week zal rijden. Het concept is hetzelfde als vroeger. Er wordt gependeld tussen Amsterdam en Milaan met zowel cargo als personen. Voor personen zijn er stops in Amsterdam en Utrecht. 
Voor grootspoorfoto's zie site

Gert1

  • Gast
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #1 Gepost op: 31 August 2013, 20:08:32 »
Wow! Wat een geweldig goed nieuws! En met wat voor speciale rijtuigen gaat men rijden voor het stukgoed?

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #2 Gepost op: 31 August 2013, 20:12:38 »
Dat is nog niet bekend. Persoonlijk verwacht ik dat Herik Rail wel een aantal van hun eigen rijtuigen zal inzetten. Zo hebben ze een tijdje geleden 3 Dm vrachtrijtuigen (ex OverNight Express) gekocht waarvan er al 2 in eigen kleuren zijn geschilderd. Ik verwacht zelf dat die wel mee zullen rijden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #3 Gepost op: 01 September 2013, 06:56:58 »
Gaan we  via Venlo het land uit? En ruimte om je fiets mee te nemen zou wel slim zijn. Kom maar eens terug met je fiets uit Italië. Met een stop in Köln trek je ook een hoop Duits fietspubliek.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1814
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #4 Gepost op: 01 September 2013, 09:28:28 »
Het originele bericht over het initiatief van Herik Rail is hier te lezen: klik

Verwacht zelf niet dat de vrachtrijtuigen van Herik Rail bij dit initiatief een rol gaan spelen. Ze staan al meer dan 5 jaar op het terrein en zijn in die tijd alleen wat heen en weer gereden. Bovendien worden er twee gebruikt als bijzondere ruimte bij De Rijtuigenloods.

Martijn

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #5 Gepost op: 01 September 2013, 12:16:44 »
Ze krijgen bericht van mij.....

Gert1

  • Gast
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #6 Gepost op: 01 September 2013, 12:23:49 »
En wij zien graag t.z.t. een fotoverslag van jouw reis met deze trein tegemoet Arnold!   (y)

mvg,
Gert

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #7 Gepost op: 01 September 2013, 15:01:45 »
Uiteraard.....  Maar dan moet ' ie wel in Arnhem stoppen.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #8 Gepost op: 01 September 2013, 16:55:06 »
Ik verwacht niet dat ze dat zullen doen. In de keyrail jaar verdeling van 2014 is te zien dat de treinen via Venlo zullen rijden en niet via Emmerich.
Voor grootspoorfoto's zie site

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #9 Gepost op: 01 September 2013, 17:08:19 »
Nu dan de gekke vraag,waaruit komt die stelling dat t via Vl zal rijden ?
De jaarverdeling 2014 alhier laat geen herikrail zien,al staat daar dan geen reizigers mat in vermeld.
Maar jah als Herikrail iets met goederen wil gaan doen,dan zou t dus tussen de cargovervoerders moeten staan ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #10 Gepost op: 01 September 2013, 17:42:31 »
Op het Rail Andre forum is daar meer over te lezen. Ik zit nu op mijn telefoon maar uit mijn hoofd zijn er treinnummers ingelegd Melzo Amsterdam via Venlo door DBS. Dat is er nu niet en Herikrail heeft geelocs en huurt DBS in. Tijden komen ook overeen vroeg uit Venlo en laat uit Amsterdam.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bas van Heiningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 352
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #11 Gepost op: 02 September 2013, 09:27:47 »
Ik ben benieuwd of het gaat lukken  ??? Wat gaan zij anders doen? Dit lijkt erop datherik Rail het oude concept nieuw leven in gaat blazen.

Bas

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1814
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #12 Gepost op: 02 September 2013, 17:20:25 »
Uit navraag blijkt dat de informatie gedeeltelijk achterhaald is. Er gaat wel een containershuttle Amsterdam - Melzo rijden, maar het onderdeel reizigers is komen te vervallen.

Martijn

Gert1

  • Gast
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #13 Gepost op: 02 September 2013, 17:56:17 »
Erg jammer.

mvg,
Gert

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12260
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: OverNight Express 2.0 vanaf 2014
« Reactie #14 Gepost op: 02 September 2013, 18:31:41 »
Uit navraag blijkt dat de informatie gedeeltelijk achterhaald is. Er gaat wel een containershuttle Amsterdam - Melzo rijden, maar het onderdeel reizigers is komen te vervallen.
Mogen we er dan ook vanuit gaan dat Herik rail hierin niks meer van doen heeft ?
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0