Als de verkoper het bod heeft geaccepteerd is er sprake van een normale koopovereenkomst. Zie de uitspraak van de rijdende rechter in een MP zaak.http://www.eerstehulpbijrecht.nl/uitzending/rijdende-rechter/17-03-2005groet Biels
Bert,Ja, in dit geval wel, omdat de adspirant koper per mail een slag om de arm hield.Veel talrijker zijn naar mijn ervaring echter de gevallen, dat de koper onvoorwaardelijk bevestigt.En daar ben ik in mijn eenvoud ook in mijn posts stilzwijgend van uitgegaan.Het is ook één van de redenen, waarom ik niet laat afhalen, omdat dat altijd gez**** oplevert.Niet zo zeer over de vraag of de koop bindend is, maar of de verhandelde prijs dat ook is.En dat die twee niet los an elkaar te zien zijn, daarvoor moet je kennelijk ook hebben geleerd.Gr. NS150
Hoe kun je een bindende prijs met een koper afspreken die de goederen nog niet in handen heeft gehad? Uiteraard staat het de koper vrij een lager bod te doen dan dat je als verkoper vraagt.Afhalen met als beding dat de prijs onvoorwaardelijk vastligt is in mijn beleving onfatsoenlijk handelen, en een reden om niet met de koper in zee te gaan.Groet,Tjalling