Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 18:19:39
Een nieuw begin door 741230
Vandaag om 18:17:49
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 18:15:20
VERPLAATST: tka G.P.P. vouwbalgen HO door Reinout van Rees
Vandaag om 17:56:36
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door AlbertG
Vandaag om 17:27:31
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Ronald Halma
Vandaag om 17:19:14
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door R1954
Vandaag om 17:07:34
lima spoor N lok schoonmaken door tothebeach
Vandaag om 16:58:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:43:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:02
Roco 290 digtaliseren door Reinout van Rees
Vandaag om 16:33:28
Messing op z'n Zweeds (h0) door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:01
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:10:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door phdirk
Vandaag om 15:49:43
Pendel module door Mar-Cas
Vandaag om 14:49:58
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:34:38
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Menno
Vandaag om 14:17:37
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:59:20
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door NS264
Vandaag om 13:38:25
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 13:27:02
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door spoorijzer
Vandaag om 13:25:44
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 13:24:43
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:20:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door hervé
Vandaag om 13:19:48
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door MOVisser
Vandaag om 13:05:16
Haperende locs door Hasenwald
Vandaag om 12:59:18
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:31:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:21:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 11:39:59
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:29:53
  

Auteur Topic: Plan V cabine  (gelezen 7712 keer)

Eljakim

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
    • www.eljakimburger.nl
Re: Plan V cabine
« Reactie #15 Gepost op: 21 September 2013, 13:16:13 »
Hoi Emiel,

Bedankt voor je reactie, maar dat wist ik al.
Ik was de remkraan aan het schilderen,  daarom even snel in elkaar gezet. Ik ben al achter een kogelknop aan voor de rijrichtingskruk. De stuurstroomsleutel is van mat54, maar staat prima. Een originele is natuurlijk ook leuk, als iemand er nog 1 heeft liggen :)
« Laatst bewerkt op: 21 September 2013, 13:18:35 door Eljakim »
Volg binnenkort de voortgang van de bouw van mijn treincabine op www.eljakimburger.nl/treincabine/

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Plan V cabine
« Reactie #16 Gepost op: 21 September 2013, 22:23:06 »
Tip van een meester: die remkraan-hendel zit niet goed. Die moet lager zitten, strak op die ronde schijf eronder. Nu werkt de remkraan-vergrendeling niet. Ter illustratie wat ik bedoel, zie deze afbeelding:

http://i775.photobucket.com/albums/yy37/Opeenshadikhet/Op%20stap%20met%20Joop/IMG_3360.jpg
Komt die 'kier' niet omdat de remkraan ergens richting snelrem staat?
Volgens mij komt het bovendeel steeds verder omhoog, naar gelang je de kraan in een hogere remstand zet.

Iig is dat zo bij FV4 en FV6 kranen die ik ken, en misschien bij deze ookwel?

Citaat
Verder mist er op de rijrichtingskruk nog een ronde knop (daarom zit er schroefdraad) en de stuurstroomsleutel is volgens mij eentje van Plan U. Wellicht dat deze foto wat extra info verschaft:

http://www.archiefedwardbary.nl/images/fotos/nederland/ns/electreinstellen/mat64/EB20110729-00000%20Heezik%20(Bk%20cabine%20van%20stel%20953%20te%20Zwolle).JPG

Voor de rest ziet het er netjes uit.
Groetjes,
Emiel
Het leuke van de stuurstroomsleutel van plan U is juist dat deze hetzelfde is als een sleutel van mat'64, alleen met een extra uitsparing erin, maar het uiterlijk is hetzelfde.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re: Plan V cabine
« Reactie #17 Gepost op: 21 September 2013, 23:34:40 »
 :-X volgens mij gaf hij zelf reeds het antwoord!
Lag uit elkaar vanwege verven en nee de hendel komt niet verder omhoog naarmate je harder remt.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Plan V cabine
« Reactie #18 Gepost op: 22 September 2013, 00:23:30 »
Komt die 'kier' niet omdat de remkraan ergens richting snelrem staat?
Volgens mij komt het bovendeel steeds verder omhoog, naar gelang je de kraan in een hogere remstand zet.

Iig is dat zo bij FV4 en FV6 kranen die ik ken, en misschien bij deze ookwel?
Het leuke van de stuurstroomsleutel van plan U is juist dat deze hetzelfde is als een sleutel van mat'64, alleen met een extra uitsparing erin, maar het uiterlijk is hetzelfde.
Nee, die kier hoort niet zo. De remhendel gaat bij het verdraaien ook niet omhoog of omlaag, zoals bij de FV4 of FV6. De FV4 en FV6 zijn manometrische remkranen, de remkraan van Mat'64 is dat niet. Het grootste deel van de draaislag is het elektro-pneumatische deel (het deel waar je klikjes hoort), het pneumatische deel is maar een klein deel en is feitelijk niets anders dan zelf lucht uitlaten uit de treinleiding of het weer vullen ervan.
Groetjes,
Emiel

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Plan V cabine
« Reactie #19 Gepost op: 22 September 2013, 00:27:33 »
Hoi Emiel,

Bedankt voor je reactie, maar dat wist ik al.
Ik was de remkraan aan het schilderen,  daarom even snel in elkaar gezet. Ik ben al achter een kogelknop aan voor de rijrichtingskruk. De stuurstroomsleutel is van mat54, maar staat prima. Een originele is natuurlijk ook leuk, als iemand er nog 1 heeft liggen :)
Okee toppy! Nu heb ik wel een stuurstroomsleutel liggen, maar dat is de reservesleutel van de 904 (afkomstig van de 419). Maar ik kan eens rondvragen.
Groetjes,
Emiel

Eljakim

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
    • www.eljakimburger.nl
Re: Plan V cabine
« Reactie #20 Gepost op: 22 September 2013, 18:27:18 »
Hoi Emiel,

Als je eens wil rondvragen, geweldig!  (y)
Het lijkt mij ook erg leuk om eens een keer aan jullie treinstel te komen werken. :D
Ik zal eens op jullie website kijken (mat64.nl).

Groet van Eljakim
Volg binnenkort de voortgang van de bouw van mijn treincabine op www.eljakimburger.nl/treincabine/