Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door prutser
Vandaag om 22:30:40
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Ronald A.
Vandaag om 22:26:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 22:18:36
Rangeren met een pec door Noordernet
Vandaag om 22:17:15
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:01:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:58:49
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:41:33
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
Vandaag om 21:40:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
Vandaag om 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
Vandaag om 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
Vandaag om 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
Vandaag om 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 20:40:07
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 20:32:55
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
Vandaag om 20:20:29
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door StefanNL_Plays
Vandaag om 19:59:27
PPM kranen van Strukton door Eric B
Vandaag om 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
Vandaag om 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
  

Auteur Topic: reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999  (gelezen 1206 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2920
reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999
« Gepost op: 16 July 2007, 10:39:28 »
Ik wil weten welke treindiensten er waneer vanuit Venlo naar Duitsland reden en terug.

Op 29-5-1999 reed de 1800 serie Eindhoven-Köln voor het laatst, en er reed toen al een RegionalBahn(volgensmij) eens in de 2 uur( deze ging daarna ieder uur rijden) en volgens de railmagazine 165 gingen die al van en naar Koblenz.

Wat ik wil weten is het volgende;

Van Waneer tot Waneer reed er vanuit Venlo die RegionalBahn duitsland in en welk lijn nummer( en naam) had deze treinserie of was dit ook al de RE8?.

Waneer kwam daar de RE8 voor in de plaats van/naar Koblenz en waneer maakte de RE8 Rhein-Holland Express plaats voor de RE13 Maas-Wupper Express.

Groetjes Michiel

Ps; zelfde topic heb ik ook bij somda lopen, maar ik gok dat ik door op 2 sites met toch grotendeels ander soort bezoeker zo sneller m'n antwoorden heb 8) ;).
« Laatst bewerkt op: 16 July 2007, 18:40:22 door neudalhausenstadbahn »
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Jaap Klijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999
« Reactie #1 Gepost op: 16 July 2007, 23:32:43 »
Hoi,

Wat ik in mijn spoorboekjes kan vinden is dat per 15 december 2002 de bestemming niet meer Keulen was, maar Hamm.
Er staat niets in over dat ze tussen 1999 en 2002 doorreden naar Koblenz (wat niet wil zeggen dat het niet zo was). De datum van opheffen van de intercity heb je inderdaad correct.
Mogelijk is er meer te vinden in de oude buitenlandse spoorboekjes. Iemand?

Groeten, Jaap

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2920
Re: reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999
« Reactie #2 Gepost op: 17 July 2007, 12:12:34 »
Wat ik tot nu toe heb is het volgende;

RB/RE? naar Köln/Koblenz? vanaf 29-9-1996 2u dienst. Deze is dus nog niet duidelijk.
[Edit]; in spoorwegen 98 word gesproken over een RegionalBahn Köln-Kaldenkirchen die vanaf 29-9-1996 eens per 2 uur door rijd naar Venlo. Ergens tussen 29-9-1996 en 30-5-1999 moet dit dus veranderd zijn in de RE8 Koblenz-Köln-Kaldenkirchen-Venlo v.v.

Vanaf 30-5-1999, RE8 naar/van Koblenz, uursdienst. Deze is dus nu duidelijk.

Per 15-12-2002 invoering Maas-Wupper Express RE13. De omschakeling van RE8 naar RE13 is dus ook bekend.

Ik ben zelf ook in de spoorwegen reeks van de Alk aan het zoeken geweest wat ik daar tegen kwam komt er dom over;

Spoorwegen 2000
Citaat hoofdstuk Duitsland;
"De D-treinen Keulen-Eindhoven v.v. met NS ICR rijtuigen werden opgeheven. In plaats hiervan is de RegionalExpress dienst Koblenz-Keulen-Venlo ieder uur naar Venlo doorgetrokken, in plaats van eens in de twee uur."

Citaat hoofdstuk Nederland;
"De Belangrijkste wijziging betreft het opheffen van de buurtland verbinding Eindhoven-Keulen. Ter vervanging rijdt de DB stoptreinserie 8100 Koblenz-Kaldenkirchen nu elk uur in plaats van eens in de twee uur door naar Venlo, zonder overigens ergens goed op aan te sluiten."

Beetje dom twee totaal verschillende stukken te schrijven, een Stoptrein is een RegionalBahn en een RegionalExpress is een regionale sneltrein ::). Dus als je alleen het nederlandse stukje leest word je er niks wijzer van ??? ::).
Dit is iets waar ik me steeds aan blijf ergeren, maar goed daarom is mij niet helemaal duidelijk wat er tussen 1996 en 1999 dan naar Venlo reed.

Groetjes Michiel

« Laatst bewerkt op: 17 July 2007, 12:20:31 door neudalhausenstadbahn. Reden: info toegevoegd »
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"