Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modelwensen 2026 door IJmc
Vandaag om 16:27:45
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door NS264
Vandaag om 16:17:33
Rheinburg, TP V/VI door Eric B
Vandaag om 16:09:06
Ontraxs 2026 door Eric B
Vandaag om 16:02:21
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 16:00:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:41:31
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 15:38:30
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door Eric B
Vandaag om 15:33:23
Bahnstrecke 5867 door gdh
Vandaag om 15:30:26
Yamorc 7001 dood door Dirk
Vandaag om 15:30:15
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:28:30
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Frank 123
Vandaag om 15:28:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 15:21:18
Station Steenwijk poging 2 door Eric B
Vandaag om 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door NS264
Vandaag om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0 door mikeya
Vandaag om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 13:44:21
Goede wensen voor 2026 door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:26:42
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Bierwagen
Vandaag om 12:49:03
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:31:19
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:06:54
Bouw Artitec overwegbomen 1950 door Met een sik
Vandaag om 12:05:08
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:19:24
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronaldk
Vandaag om 10:48:10
Layne, Somewhere South. door Reeks77
Vandaag om 10:15:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Pauldg
Vandaag om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn door DJV
Vandaag om 02:45:23
  

Auteur Topic: reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999  (gelezen 1236 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999
« Gepost op: 16 July 2007, 10:39:28 »
Ik wil weten welke treindiensten er waneer vanuit Venlo naar Duitsland reden en terug.

Op 29-5-1999 reed de 1800 serie Eindhoven-Köln voor het laatst, en er reed toen al een RegionalBahn(volgensmij) eens in de 2 uur( deze ging daarna ieder uur rijden) en volgens de railmagazine 165 gingen die al van en naar Koblenz.

Wat ik wil weten is het volgende;

Van Waneer tot Waneer reed er vanuit Venlo die RegionalBahn duitsland in en welk lijn nummer( en naam) had deze treinserie of was dit ook al de RE8?.

Waneer kwam daar de RE8 voor in de plaats van/naar Koblenz en waneer maakte de RE8 Rhein-Holland Express plaats voor de RE13 Maas-Wupper Express.

Groetjes Michiel

Ps; zelfde topic heb ik ook bij somda lopen, maar ik gok dat ik door op 2 sites met toch grotendeels ander soort bezoeker zo sneller m'n antwoorden heb 8) ;).
« Laatst bewerkt op: 16 July 2007, 18:40:22 door neudalhausenstadbahn »
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Jaap Klijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999
« Reactie #1 Gepost op: 16 July 2007, 23:32:43 »
Hoi,

Wat ik in mijn spoorboekjes kan vinden is dat per 15 december 2002 de bestemming niet meer Keulen was, maar Hamm.
Er staat niets in over dat ze tussen 1999 en 2002 doorreden naar Koblenz (wat niet wil zeggen dat het niet zo was). De datum van opheffen van de intercity heb je inderdaad correct.
Mogelijk is er meer te vinden in de oude buitenlandse spoorboekjes. Iemand?

Groeten, Jaap

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2993
Re: reizigers dienst Venlo-Duitsland sinds 1999
« Reactie #2 Gepost op: 17 July 2007, 12:12:34 »
Wat ik tot nu toe heb is het volgende;

RB/RE? naar Köln/Koblenz? vanaf 29-9-1996 2u dienst. Deze is dus nog niet duidelijk.
[Edit]; in spoorwegen 98 word gesproken over een RegionalBahn Köln-Kaldenkirchen die vanaf 29-9-1996 eens per 2 uur door rijd naar Venlo. Ergens tussen 29-9-1996 en 30-5-1999 moet dit dus veranderd zijn in de RE8 Koblenz-Köln-Kaldenkirchen-Venlo v.v.

Vanaf 30-5-1999, RE8 naar/van Koblenz, uursdienst. Deze is dus nu duidelijk.

Per 15-12-2002 invoering Maas-Wupper Express RE13. De omschakeling van RE8 naar RE13 is dus ook bekend.

Ik ben zelf ook in de spoorwegen reeks van de Alk aan het zoeken geweest wat ik daar tegen kwam komt er dom over;

Spoorwegen 2000
Citaat hoofdstuk Duitsland;
"De D-treinen Keulen-Eindhoven v.v. met NS ICR rijtuigen werden opgeheven. In plaats hiervan is de RegionalExpress dienst Koblenz-Keulen-Venlo ieder uur naar Venlo doorgetrokken, in plaats van eens in de twee uur."

Citaat hoofdstuk Nederland;
"De Belangrijkste wijziging betreft het opheffen van de buurtland verbinding Eindhoven-Keulen. Ter vervanging rijdt de DB stoptreinserie 8100 Koblenz-Kaldenkirchen nu elk uur in plaats van eens in de twee uur door naar Venlo, zonder overigens ergens goed op aan te sluiten."

Beetje dom twee totaal verschillende stukken te schrijven, een Stoptrein is een RegionalBahn en een RegionalExpress is een regionale sneltrein ::). Dus als je alleen het nederlandse stukje leest word je er niks wijzer van ??? ::).
Dit is iets waar ik me steeds aan blijf ergeren, maar goed daarom is mij niet helemaal duidelijk wat er tussen 1996 en 1999 dan naar Venlo reed.

Groetjes Michiel

« Laatst bewerkt op: 17 July 2007, 12:20:31 door neudalhausenstadbahn. Reden: info toegevoegd »
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"