Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 16:32:57
Gewoon wat busfoto's door mass am see
Vandaag om 16:27:11
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:24:12
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door mass am see
Vandaag om 16:18:47
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
Vandaag om 16:12:37
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door henk
Vandaag om 16:10:25
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
Vandaag om 15:58:27
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 15:50:37
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ben
Vandaag om 15:32:10
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 14:52:20
Station Roodeschool door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Hans Reints
Vandaag om 14:34:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 14:24:44
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:14:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:07:41
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
Vandaag om 13:20:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 12:57:17
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door AlbertG
Vandaag om 12:10:11
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:20:49
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door RBlok
Vandaag om 10:23:55
20 en 21 april MobExpo door Ronald Halma
Vandaag om 10:14:31
19 Toen door spoorzeven
Vandaag om 10:12:46
Cranicher Altbahn door Eric v C
Vandaag om 10:09:34
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
Vandaag om 09:59:38
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door 3dbuildr
Vandaag om 09:55:45
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 09:45:09
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door spoorijzer
Vandaag om 09:35:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 09:33:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
24 april 2024, 22:51:27
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door T.Spat
24 april 2024, 22:37:28
  

Auteur Topic: Bellevue - H0 Modulebaan  (gelezen 89165 keer)

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #60 Gepost op: 07 december 2014, 16:03:56 »
Alweer wat voortgang.


Op de foto een leuke gemengde tp IV goederentrein.

tekst fan flickr
Mijn portaal in aanbouw + de 2 muurtjes zijn voor de eerste maal geschilderd, persoonlijk ben ik al redelijk tevreden met het resultaat maar het moet uiteraard nog links en rechts bijgewerkt worden.

Inspiratie is gehaald bij de tunnel van gendron en voor de muurtjes heb ik wat inspiratie gevonden op het forum van LocoRevue.

Ballast is ondertussen ook droog, binnenkort nog eens enkele potten bestellen, dan kunnen de afgebrokkelde deeltjes bijgewerkt worden, alsook de rest gedaan worden.

Verder moeten er ook nog 5 wisselaandrijvingen geplaatst worden.


Groet,
Olivier
« Laatst bewerkt op: 07 december 2014, 16:25:38 door OlivierV »
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #61 Gepost op: 08 december 2014, 19:51:08 »
Vandaag een beetje verder gewerkt.




tekst van flickr.

Begrassen doe ik op een onorthodoxe manier, vezeltjes in een fles en er mee schudden om ze een beetje statisch te laden. vervolgen strooien op ondergrond met lijm en dan met de stofzuiger met een panty erop zuigen zodat al het overtollige gras opgezogen wordt maar niet verloren gaat.

Hier heb ik 2 soorten gras vermengd. Uiteraard komt er nog veel andere begroeiing op de bermen maar een eerste rondje met gras kan alvast geen kwaad.

Wanneer de wisselaandrijvinge op de rechtermodule geplaatst zijn ga ik deze bak ook al een rondje gras geven.



Voorlopig ben ik tevreden met het resultaat van het tunnelportaal. Misschien hier en daar de kleur nog bijwerken, zeker van de bovenliggende rotspartij, maar conform mijn inspiratie zal dat toch redelijk hard ingekleed worden met groen (en andere vroege herfst/einde zomer kleuren).

Groet,
Olivier
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #62 Gepost op: 18 december 2014, 08:44:29 »
Teststrookje kassei uit pluimkarton, moet qua kleur wel wat lichter denk ik.

AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #63 Gepost op: 18 december 2014, 16:13:39 »
Ondertussen een nieuw probeerseltje, qua structuur naar mijn mening veel beter en qua kleur veel lichter, misschien deze hier en daar wat donkerder maken.



Groet.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #64 Gepost op: 28 december 2014, 22:49:46 »
Tussen het studeren en aan schoolprojecten werken nog eens wat anders gedaan ook.  (y)


Na wat dubben en twijfelen toch maar begonnen aan de bouw van de los -en laadkade.
Het is er eentje naar vrije interpretatie maar het schept al direct een heel ander beel over mijn goederentereintje.

Baksteenplaatjes roodbruin geschilderd en een bovenkant van pluimkarton.
Teven wordt de bovenkant afgewerkt met waarschijnlijk kasseitjes en een iets grotere boordsteen.

Tevens is de bak met berg nu overal voorzien van ballast, de laatste stukken liggen voor het moment te drogen.

Ik denk dat ik na het volledig inbedden van de volgende module mij wat ga concentreren op de volledige afwerking van deze met groen en nog meer van dat.



Gezondheid.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #65 Gepost op: 29 december 2014, 17:49:56 »
Wat lijkt die NOHAB indrukwekkend, op die eerste foto. Prachtmachine!
Leuke manier van laadperron bouwen, een soort horizontaal vakwerk, lijkt het wel  ;) :D

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #66 Gepost op: 31 december 2014, 15:26:00 »
Wat lijkt die NOHAB indrukwekkend, op die eerste foto. Prachtmachine!
Leuke manier van laadperron bouwen, een soort horizontaal vakwerk, lijkt het wel  ;) :D
Bedankt Jan. Enkele dagen geleden (nog voor mijn project van java +- afgerond raakte en ik nog geen kaas had gegeten van mijn cursus elektronica even mijn groene vingers bovengehaald. Ik bevind me in een fase van lang en wild gras plaatsen overal waar mijn brein het nodig acht.

De bedoeling is dat de hoofdsporen voorzien worden van bermen met wildgras en andere struiken, op het platte stuk komen bomen, vermoedelijk een trosje dennen.

Omdat ik als student niet over een grasmaster of andere elektrostaat beschik. Dacht ik het eens te proberen om 2 kleuren lange noch grassprietjes te mengen om een 3-tal kleuren te krijgen (de 2 originele en een mengeling).
Deze mengelingen plaatste ik in trosjes dicht op mekaar in de houtlijm. Het resultaat na er eens over te gaan met een stofzuiger met panty over (om de losse sprieten op te vangen en te hergebruiken) mag er best wezen en het resultaat is dit teststrookje. We doen dus gewoon verder tot de zakjes gras op zijn. Daarna wordt het struiken en allerlei bomen maken geblazen.

Ook aan de laadramp zal nog worden verder gewerkt, opdat de linkermodule een eerste graad van afwerking zal bereiken.





Groet,
Olivier

AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #67 Gepost op: 07 januari 2015, 20:48:33 »
Het heeft enige tijd geduurd, want de zin om kasseitjes te draaien/drukken in pluimkarton was even weg, doorzettingsvermogen van gisteren en vandaag tussen het studeren door leverden resultaat. De laadkade is nu klaar (op enkele schilder en verweerbeurten na). (





Ook een groot deel van de bestrating wordt kassei, ondertussen ben ik aan het onbewaakt overwegje dat ons naar de laad -en loskade brengt.

De loc steekt hier met een 2-tal wagens de straat over.

Ook hier moet nog geschilderd worden naturlijk. Tussen de sporen komt nog dienstpadzand, al moet ik nog even gaan bedenken waarvan ik dit ga maken.


Ook nog een fijn nieuwjaar toegewenst allen.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #68 Gepost op: 10 januari 2015, 00:00:09 »

Deze avond nog wat aangemodderd.



Een uurtje later krijg je dit, wel moeten er op de open plaatsen nog struiken en bomen komen (maar daar moet ik eerst wat zeemos voor  en nog wat verschillende kleurtjes strooisel aanschaffen).

Moet nog met de stofzuiger door het wildgras als ook een extra fixatie voorzien met lijmspray, maar kan nu niet beginnen stofzuigen wanneer mijn oudjes slapen.

De laadkade en wat er rond ligt, moet nog verder op kleur gebracht komen, maar ben uiteindelijk wel tevreden met hoe ze er uitziet. Tevens rond de stootblokken wat grasjes geplaatst.




Groet,
Olivier
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #69 Gepost op: 14 januari 2015, 21:52:10 »
Daarnet even naar een tuincentrum gelopen en daar een pot decoratiezand gevonden die mij wel aanstaat voor het maken van het dienstpad. Enig probleempje is het fixeren ervan, de verdunde houtlijmtechniek voldoet niet. Dus voorlopig eerst maar wat lijm opengesmeerd, daar het zand op en dan nog eens gefixeerd met lijmspray.

Hier aangebracht tussen de sporen op het rangeeremplacementje.

De 212.183 heeft er net een succesvolle rangering opzitten en staat zowat vertrekkensklaar om met deze 5 wagentjes op pad te gaan.

Teven rangeer ik af en toe een beetje op mijn modules, wat ik nu wel mis is de extra ruimte rechts van mijn fiddle yard. Wel kan ik op deze manier van mijn baantje genieten. Het rangeren in model is redelijk fijn.


Zopas maakte ik mijn eerste denneboom in H0. Velen zullen er nog volgen en er is ruimte voor verbetering, dat zeker. Maar voor mijn eerste boom ben ik tevreden. Deze zal wel niet zo hard in het zicht komen wanneer ik beter exemplaren heb gemaakt om hem te omringen.

Het is wel een serieuze joekel van een boom geworden. Mijn 204.005 verbleekt er bijna bij.



Groet,
Olivier
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2015, 23:15:14 door OlivierV »
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7848
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #70 Gepost op: 15 januari 2015, 01:25:28 »
Een student kan zich toch wel een elektrische vliegenmepper en een ijzeren theezeef veroorloven? Maak je je eigen Grassmaster.

Ziet er toch al leuk uit. De dennenboom is wel een beetje vol, iets minder naalden mag best. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook al gezien had.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #71 Gepost op: 16 januari 2015, 17:33:30 »
Bedankt Sven,

Zo'n zelfbouw grassmaster moet er maar eens komen, maar in tussentijd vind ik dit ook leuk om te doen.
En die boom ghohja, voor een eerste probeersel vind ik hem er goed mee door kunnen, de volgende exemplaren kunnen er maar beter op worden.

Groet
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL

SteeF_NS92

  • Stefan Akerboom
  • Offline Offline
  • Berichten: 260
  • N-spoorder van Nederlands materieel
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #72 Gepost op: 16 januari 2015, 19:20:42 »
Leuk draadje. Altijd leuk om te zien wat voor moois er gebouwd kan worden op een beperkte ruimte. Ik denk gezien de tijdsvakken en de locs niet dat er bovenleiding komt/nodig is maar natuurlijk wel seinen. Ben je van plan seinen te gaan plaatsen en zo ja wat is het idee?

M.v.g.

Stefan

Rick1994

  • Offline Offline
  • Berichten: 211
  • Lid Voornse Modelspoor Vereniging
    • Voornse Modelspoor Vereniging
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #73 Gepost op: 16 januari 2015, 21:06:00 »
Mooie baan (y)
Groeten,
Rick

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,60733.0.html Nederlandse baan in aanbouw
Lid van Voornse Modelspoor Vereniging (Kijk ook is op: http://www.voornse-modelspoor.nl )

OlivierV

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
  • Idioot op een skateboard
Re: Bellevue - H0 Modulebaan
« Reactie #74 Gepost op: 16 januari 2015, 21:17:58 »
Leuk draadje. Altijd leuk om te zien wat voor moois er gebouwd kan worden op een beperkte ruimte. Ik denk gezien de tijdsvakken en de locs niet dat er bovenleiding komt/nodig is maar natuurlijk wel seinen. Ben je van plan seinen te gaan plaatsen en zo ja wat is het idee?

M.v.g.

Stefan
Seinen komen er denk ik wel, hoe ik ze ga plaatsen dat moet ik nog bestuderen, sowieso aan de overloopwissels. Wel zullen het lichtseinen zijn. B-models maakt er mooie voor Belgische modelbanen.

Bovenleiding komt er op het rangeerterrein sowieso niet. Op de hoofdlijn en aftakking naar het eerste spoor (maar dat is helemaal niet in beeld) van het emplacement overweeg ik het wel, want voor TP IV en 5 heb ik wel enkele elektrische locomotieven (4 stuks HLE20, 1 HLE16 en een HLE28²).

Bedankt voor de complimenten alvast.
AMSAC - Flickr
H0 - DCC - NMBS/CFL