Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Van Biervliet Budget line reeks 62  (gelezen 18675 keer)

Harold34

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #45 Gepost op: 20 oktober 2022, 08:53:14 »
Haha, bij een kleurenfoto van een zwart-wit loc wijzigen de kleuren niet

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #46 Gepost op: 22 oktober 2022, 16:02:14 »
Dit weekend mijn exemplaar van de Van Biervleit/B-models Rail Force One Reeks 62 locomotief ontvangen. In 10 jaar tijd zijn er helaas geen veranderingen aan de locomotief uitgevoerd. Hoewel de print voorzien is van een stekker voor een 21MTC decoder worden er slechts 3 Aux uitgangen gebruikt, twee voor de front en sluitverlichting en één (Aux1) voor de cabineverlichting aan beide zijden. Op zich is het verder (nog steeds)een mooie locomotief, met kortkoppelmechanismen en los aangezette handgrepen. Aan de voorzijde is de koppeling weggelaten en een imitatie schroefkoppeling gemonteerd.

Omdat ik graag de frontseinen en sluitseinen per cabine wil kunnen schakelen zodat die uit kunnen als er wagens achter de locomotief hangen heb ik de print aangepast, zodat Aux2 en Aux3 gebruikt kunnen worden om de sluitseinen apart te schakelen.

Om de sluitseinen apart te kunnen schakelen moeten de printpaantjes die van de A0f en A0r komen worden onderbroken. Dat heb ik gedaan door op "slimme" plekken een gaatje te boren. Bij de ene heb ik de baan onderbroken, bij de andere heb ik de via (de verbinding tussen het bovenste en onderste printspoor) er uit geboord. Nu ging ik er van uit dat de gele draadjes van de sluitlichten zijn en de witte van de frontlichten. Dat bleek achteraf helaas niet waar. Bij deze locomotief is het precies omgekeerd. Op zicht geen ramp want met functiemappen maakt het niet uit of de frontlichten aan A0f (A0r) of A2 (A3) hangen.



Omdat Aux1 reeds gebruikt wordt voor de cabineverlichting heb ik de draadjes op de connector gesoldeerd waar Aux2 en Aux3 zitten.

In eerste instantie wilde ik een Zimo MX640D gebruiken omdat ik die nog heb liggen. Het lukte mij echter niet om het geluid in de decoder te laden. Ik vermoed dat er een blokkering aan staat om te voorkomen dat je per ongeluk de bestaande soundfile overschrijft maar ik kon het niet vinden en had ook geen zin om lang te zoeken.

Gelukkig had ik ook nog een Loksound 4 liggen. Deze van het juiste geluid voorzien en de mapping aangepast. Tot mijn schrik bleef aan de kant die met Aux3 wordt aangestuurd de frontverlichting branden. Helemaal vergeten dat de "oude" Loksound 4 geen versterkte Aux3 en 4 heeft maar dat dat logische uitgangen zijn.



Gelukkig had ik nog een FET liggen en deze er tussen gepield. Nu werkt alles naar behoren. De cabine verlichting in beide cabines gaat tegelijk aan omdat ze beide op Aux1 zitten. In cabine 1 heb ik een machinist geplaatst en de draadjes van de verlichting van cabine 2 heb ik doorgeknipt. Ik had geen zin om dat apart te schakelen omdat daarvoor een extra contact tussen chassis en kap gemaakt moet worden.



En nog even een foto vol op de snoet met de machinist in het zonnetje


Groet Frits

bollen neus

  • Offline Offline
  • Berichten: 4050
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #47 Gepost op: 22 oktober 2022, 16:20:06 »
Tja der zijn wel meerdere merken waar ge geen handleiding en/of lijst met reserve onderdelen bijzitten. ;)
Eric.
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #48 Gepost op: 22 oktober 2022, 16:38:26 »
Handleidingen zouden op de website moeten staan, maar die link is stuk. Ik heb er even een berichtje over gestuurd.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #49 Gepost op: 11 december 2022, 20:54:14 »
Gisteren ontving ik onderstaande loc.  Mijn 1e "van Biervliet" loc.  Mooi model met geluid. Alleen voor een model uit de "Budget-Line" vind ik € 329,- wel wat aan de hoge kant. Een handleiding van de loc zit er geeneens bij.



Nog niemand gehoord over het uiterlijk. De
machinist van het ding mist wat...


Foto: Peter Boot
Mvh Steef

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8387
  • Nooit uitgeklust....
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #50 Gepost op: 11 december 2022, 22:04:02 »
De onderste opstaptrede....
De zwarte punt onder de raampartij mag beter weergegeven worden?
« Laatst bewerkt op: 11 december 2022, 22:06:46 door Edsko Hekman »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #51 Gepost op: 12 december 2022, 11:46:21 »
Die traptrede zie ik wel...

Op het dak van het model zit wat, wat er in het echt niet niet is (boven cabine)

Idd die punt, sproeiers moeten in het zwarte deel

bevestiging A-sein is anders in het echie?
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #52 Gepost op: 12 december 2022, 12:23:10 »
De zwarte punt onder de raampartij.
Mvh Steef

Waterman

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #53 Gepost op: 12 december 2022, 12:57:37 »
Dit weekend mijn exemplaar van de Van Biervleit/B-models Rail Force One Reeks 62 locomotief ontvangen. In 10 jaar tijd zijn er helaas geen veranderingen aan de locomotief uitgevoerd. Hoewel de print voorzien is van een stekker voor een 21MTC decoder worden er slechts 3 Aux uitgangen gebruikt, twee voor de front en sluitverlichting en één (Aux1) voor de cabineverlichting aan beide zijden. Op zich is het verder (nog steeds)een mooie locomotief, met kortkoppelmechanismen en los aangezette handgrepen. Aan de voorzijde is de koppeling weggelaten en een imitatie schroefkoppeling gemonteerd.

Omdat ik graag de frontseinen en sluitseinen per cabine wil kunnen schakelen zodat die uit kunnen als er wagens achter de locomotief hangen heb ik de print aangepast, zodat Aux2 en Aux3 gebruikt kunnen worden om de sluitseinen apart te schakelen.

Om de sluitseinen apart te kunnen schakelen moeten de printpaantjes die van de A0f en A0r komen worden onderbroken. Dat heb ik gedaan door op "slimme" plekken een gaatje te boren. Bij de ene heb ik de baan onderbroken, bij de andere heb ik de via (de verbinding tussen het bovenste en onderste printspoor) er uit geboord. Nu ging ik er van uit dat de gele draadjes van de sluitlichten zijn en de witte van de frontlichten. Dat bleek achteraf helaas niet waar. Bij deze locomotief is het precies omgekeerd. Op zicht geen ramp want met functiemappen maakt het niet uit of de frontlichten aan A0f (A0r) of A2 (A3) hangen.



Omdat Aux1 reeds gebruikt wordt voor de cabineverlichting heb ik de draadjes op de connector gesoldeerd waar Aux2 en Aux3 zitten.

In eerste instantie wilde ik een Zimo MX640D gebruiken omdat ik die nog heb liggen. Het lukte mij echter niet om het geluid in de decoder te laden. Ik vermoed dat er een blokkering aan staat om te voorkomen dat je per ongeluk de bestaande soundfile overschrijft maar ik kon het niet vinden en had ook geen zin om lang te zoeken.

Gelukkig had ik ook nog een Loksound 4 liggen. Deze van het juiste geluid voorzien en de mapping aangepast. Tot mijn schrik bleef aan de kant die met Aux3 wordt aangestuurd de frontverlichting branden. Helemaal vergeten dat de "oude" Loksound 4 geen versterkte Aux3 en 4 heeft maar dat dat logische uitgangen zijn.



Gelukkig had ik nog een FET liggen en deze er tussen gepield. Nu werkt alles naar behoren. De cabine verlichting in beide cabines gaat tegelijk aan omdat ze beide op Aux1 zitten. In cabine 1 heb ik een machinist geplaatst en de draadjes van de verlichting van cabine 2 heb ik doorgeknipt. Ik had geen zin om dat apart te schakelen omdat daarvoor een extra contact tussen chassis en kap gemaakt moet worden.



En nog even een foto vol op de snoet met de machinist in het zonnetje

Ik vraag mij af of deze ingrepen ook zouden werken op de print van de type 55 en type 60 🤔
Plank met treinen - 2-rail - dcc

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
Re: Van Biervliet Budget line reeks 62
« Reactie #54 Gepost op: 12 december 2022, 14:01:49 »
Plaats eens een duidelijk foto van de print
Groet Frits