BeneluxSpoor.net forum
Materieel => Materieelbespreking => Materieelbespreking overige merken => Topic gestart door: Sicco Dierdorp op 20 juli 2013, 13:40:36
-
Hallo
Voor de Belgische verzamelaars is Van Biervliet natuurlijk een bekende naam; onder eigen naam en onder de naam B Models (in samenwerking met LS Models) worden al jaren diverse fraaie Belgische modellen uitgebracht. De catalogus met verkrijgbare en aangekondigde modellen is al dik, maar recentelijk werd een nieuw model aan de lijst toegevoegd: de reeks 62. Bijzonder is vooral dat dit het eerste 'Budget line' model is, een model tegen een scherpe prijs zonder al teveel concessies te doen aan de detaillering. Hiermee wordt - denk ik - een geheel nieuw segment aangeboord dat tussen de goedkope, maar slecht gedetailleerde en de fantastisch gedetailleerde, maar dure modellen in zit. Van Biervliet heeft niet voor niets voor de reeks 62 gekozen, aangezien er van deze reeks al een model is (van Roco dat stamt uit de jaren 80) en de markt vooral geïnteresseerd is in diverse kleur- en nummervarianten, in plaats van een supergedetailleerd en 2x zo dure nieuwe versie. Voor 129 euro (!) krijg je nu een model dat qua techniek bij de tijd is, qua detaillering niet onder doet voor de Roco en qua prijs anno 2013 een fantastische prijs-kwaliteitverhouding biedt. De mogelijkheden anno 2013 laten toe dat nog vele nummer- en kleurvarianten gaan volgen.
Hierbij een drietal foto's van de 6206, de tweede uitgebrachte loc in de serie en tevens een vergelijk met de laatste versie van de Roco 62:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6206_1.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6206_1.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6206_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6206_2.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6206_3.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6206_3.jpg)
Het model is strak geschilderd, de altijd moeilijke scheiding tussen geel en groen is niet perfect, maar hebben we veel slechter gezien en kan er goed mee door. De vorm van de loc is beter dan die van Roco, die net wat te breed en te plat oogt. Enige minpuntje is dat het depot- en revisieopschrift op deze loc niet klopt, dit als gevolg van een communicatiefoutje met onze Chinese vrienden. De meesten zal dit echter niet eens opvallen.
groet, Sicco
-
Hier de 6206 in schaal 1:1 in Sas van Gent:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS6206_Sas_van_Gent_211292.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/NMBS6206_Sas_van_Gent_211292.jpg)
-
Prachtig model, maar wat zou er beter aan kunnen om het niet een budgetmodel te noemen? (behalve de prijs dan) :)
-
Zet er een LS Models/B Models reeks 60 naast en je weet het. Allemaal net iets fijner, betere kwaliteit materialen, net wat meer details, schildering net wat strakker etc. Daar betaal je dan plusminus 80 euro meer voor. In die prijsklasse zitten echter ook modellen van fabrikanten die qua kwaliteit niet veel beter zijn dan dit (zonder hier nou een specifieke fabrikant of model te bedoelen)
Zelf vind ik 'budgetmodel' een veel te denigrerende naam. Het budget is wat mij betreft, en zo zeggen ze het zelf ook, alleen betreffende de prijs. Voor de rest is het model gewoon goed, niet fantastisch zoals wat b.v. LS Models maakt (áls ze wat maken), maar gewoon goed.
-
Fraaie loc; Prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad prima. Ik wacht nog wel wat nummer/kleurvarianten af voordat ik er 1 aanschaf.
Is trouwens bekend uit welke fabriek deze loc's komen (zelfde als de B-models reeks 55?)
Groeten,
Edwin
-
Fraaie loc; Prijs/kwaliteit verhouding is inderdaad prima. Ik wacht nog wel wat nummer/kleurvarianten af voordat ik er 1 aanschaf.
Is trouwens bekend uit welke fabriek deze loc's komen (zelfde als de B-models reeks 55?)
Edwin,
Welke variant zou jij het liefst zien dan? Mocht je voorkeuren hebben mag je die altijd even mailen :)
-
Hallo allen,
Omdat de berichten een beetje een vreemde wending kregen, heb ik ze afgesplitst. Je kunt nu alle verschillen tussen de reeksen 55 en 62, en de inzet van deze loks terugvinden in hun eigen draadje. Daar komt het beter tot zijn recht.
Het draadje vind je hier: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,53504.0.html (http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,53504.0.html)
Gr, Bert
-
Bedankt voor deze informatie.
Heb je verder meer vergelijkingsfoto's van VBV en Roco, en evt. een B-models reeks55 erbij?
Deze loks hebben altijd al mijn aandacht gehad, en bezit zelf de Roco variant.
-
De voorbije week de loc's in de winkel kunnen bezichtigen. Ook enkele voorbeelden van een groene versie.
Prijs-kwaliteit is het TOP!. Zowat alles zit blijkbaar reeds vast op de loc. LED verlichting ipv de gloeilampjes van Roco.
De wisselstroomversies zijn standaard met een ESU MFX decoder voorzien (met 21Pin NEM stekker indien ik me niet vergis)
Eerst worden de 'speciale' versies uitgebracht die niet door Roco gemaakt zijn (Infra, ...). Er zouden wel ook nog normale versies uitkomen.
-
Voor de kenner heeft Roco ook een heleboel 'normale versies' niet uitgebracht :)
Een B Models 55 heb ik nog niet. Misschien dat ik nog wat plaatjes schiet met ene Roco ernaast, maar dan moet het ff een stuk minder warm in huis worden ;D
-
Eerst worden de 'speciale' versies uitgebracht die niet door Roco gemaakt zijn (Infra, ...). Er zouden wel ook nog normale versies uitkomen.
Helaas, u gaat niet door voor de hoofdprijs...
De Roco 62778 is een Infra-lok. https://www.roco.cc/en/products/print/index.html?id=54769
-
Ik denk dat gedoeld wordt op de blauwe Infrabel, of de gewone gele/groene met de kleinere stickers.
-
Ha heren, in modelspoor 126? Staat een uitgebreide beschrijving van deze budgetloc.
Uit de beschrijving blijkt een goede, mooie prijs/kwaliteit verhouding. Hier ging het overigens om de .6225. De . Vanwege het weghalen van de stoomverwarming meen ik. Alleszins het lezen waard, met vriendelijke groet, Evert
-
Mooi model, en leuke vergelijking met die van Roco. Omdat ik zelf al vele van die laatste heb omgebouwd tot versies die Roco nooit heeft uitgebracht, vind ik het mooi om te zien dat het Roco model niet misstaat naast die van Van Biervliet.
Naast de nu uitgebrachte nummers zitten vast en zeker de 6215, 6255 (of andere Infra-blauwe) en 6289 (TSP) in het verschiet. Zelf zou ik het leuk vinden als er een gele komt waarbij de groene baan een stuk lager zit (6201, 6203, 6206*, 6220 of 6275), de verschillende groen-gele tussenschilderingen, een 30-1-1970 groene (de niet-Salzinnes variant).
Helemaal top zou zijn als er ook een model komt van de 6391-6393, en dan met Flexicoil draaistellen.
* beetje gemiste kans, gezien het feit dat deze al in de normale gele versie is uitgebracht.
-
@ Sicco: Voor mij staat een "1970"-versie hoog op het lijstje; een versie zoals de 6299 van Roco (dus met doorgetrokken gele band tussen de frontseinen), maar dan mooier; En zoals Tedo ook schreef een "gele met lage groene band" en de 6391-6393 zouden ook wel tof zijn. Daarnaast zie ik voor VBV de mogelijkheid om ook de reeks 75 uit te brengen.
-
En de 65 natuurlijk. ;)
-
Daarnaast zie ik voor VBV de mogelijkheid om ook de reeks 75 uit te brengen.
Waarbij het interessant wordt of VBV de open vulmonden van de reeks 75 (maar dus ook van de reeks 65 en meerdere 62-ers zeker ook uit de beginjaren) weet na te bootsen in reliëf!
Dat zou ik wel vet vinden...maar de kap is niet zo dik dus of daar ruimte voor is???
Groetjes Davy
-
Bij diverse Roco's heb ik zelf ook de oude vulmonden gemaakt, dus het moet te doen zijn. (y)
-
Ook zijn de ramen groter geworden bij VBV.
Is dit wel correct ?
-
De Roco ramen waren iets te klein.
Dus het VBV model is volgens het grootbedrijf.
-
Er is overigens een reeds eerder afgesplitst inzet-topic: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,53504.0.html
-
Vandaag de 6244 binnen gekregen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6200.jpg)
Bijzonder mooi model voor (zoals eerder gemeld) een uiterst scherp prijsje (y)
-
Hmm, voor dat geld hadden ze de nummers er wel recht op mogen plakken!
-
Nou je zegt :o
Komt door de knik in de neus, als ik recht op de neus van de loc kijk staat het wel recht.
Bij het origineel zie je dat ook een beetje (http://www.trenomania.org/TMF-Estero/displayimage.php?album=4&pos=179)
Omdat je meestal van boven naar een modeltrein kijkt zal het meestal recht lijken ondanks de knik.
-
Ik vind er eigenlijk niks mis mee en dat voor die prijs absoluut een aanrader. Ga deze zeker aanschaffen.
Frans.
-
Nou je zegt :o
Komt door de knik in de neus, als ik recht op de neus van de loc kijk staat het wel recht.
Bij het origineel zie je dat ook een beetje (http://www.trenomania.org/TMF-Estero/displayimage.php?album=4&pos=179)
Omdat je meestal van boven naar een modeltrein kijkt zal het meestal recht lijken ondanks de knik.
Op het orgineel is vind ik het toch een stuk rechter lijken; heb je evt nog meer foto's van het model?
Aan de andere kant, deze hoef ik toch niet, te modern... :)(wacht wel op de TP-IV uitvoeringen).
Groeten,
Edwin
-
Op deze foto lijkt het zo een stuk beter over te komen, alleen de 6 laat het een beetje afweten ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6244_1.jpg)
Mij stort het niet (op de Roco exemplaren die ik bezit kun je het niet vergelijken aangezien daar het cijfer op de voorzijde aanzienlijk kleiner is).
De ruitenwissers zijn wel wat aan de forse kant.
-
'Budget Line' slaat in dit geval zeker op de kwaliteit van de drank, waar de Chinees aan de lopende band, die zorg moest dragen voor de belettering, zich tegoed aan had gedaan? 8)
mvg,
Gert
-
Ah, zo lijkt het inderdaad al beter! Maar een bijkomende fout is het formaat van het nummer op z'n neus, die is te groot.
Het "budget" zit 'm blijkbaar niet in het model, maar in de controle en de afwerking ervan...
Groeten,
Edwin
-
Tevens klopt het cijfertype op de zijkant niet, zijn de 4-en op de zijkant groter dan de 6 en de 2, wat niet klopt en mist de loc de karakteristieke net wat bredere gele band tussen de koplampen (in vergelijking met de originele oudgroene schildering).
Kleine dingetjes en als geheel nog steeds een erg fijn model voor de prijs (vind de foto's hier door het enorme in-je-smoel karakter en de lichtval niet erg flatteus - de schaarse andere foto's op het web tonen de loc vééél beter*)
* waarom zijn Belgen zo terughoudend in het tonen van hun nieuwe modellen vergeleken met wij hier in Nederland?
-
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6244a.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6244b.jpg)
Voor grootspoorfoto's klik hier (http://www.trenomania.org/TMF-Estero/displayimage.php?album=4&pos=176)
-
Nice (y)
Staat op mijn verlanglijstje om ooit voor mijn Matrix-M2 rijtuigen te plaatsen 8)
-
Kijk, in de juiste verhouding is er echt niet zoveel mis mee, echte kleinigheidjes en dat mag op zich bij een model van die prijs (y)
Had natuurlijk nog beter geweest als ze er niet op zaten ;D
En @T.Spat: in deze uitvoering 'mag' de loc niet voor M2's, eigenlijk
-
Ach, als je er een excursierit (ergens in april 2005) mee nabootst, is er niets aan de hand ;D
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/6244_2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/6244_2.jpg)
-
Vandaag ontving de 6313. TBL2:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3110094.jpg)
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3110095.jpg)
Cijfer staat er hier recht op.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/P3110096.jpg)
Andere zijde met antenne.
Prachtige modellen, alleen die ruitewissers zijn enorm groot, maar dat is de laatste tijd een trend aan het worden in modelspoorland...
-
Een reeks 62 staat heel hoog op mijn lijstje. Want ze zijn zo mooi
Wim
-
Ze zijn uitverkocht, maar er is door Van Biervliet een nieuwe bestelling gedaan.
-
geen comentaar op het spuitwerk?!?
-
Ze zijn uitverkocht, maar er is door Van Biervliet een nieuwe bestelling gedaan.
77
Enig idee wanneer deze dan weer gaan uitkomen?
Wim
-
Veel waas in het spuitwerk.
Maar dat kan ook heel erg opvallen door de foto.
Voor dat geld waarschijnlijk zeer acceptabel op de baan
Martijn
-
Enig idee wanneer deze dan weer gaan uitkomen?
Wim
Dat weet niemand, maar er komen nog meer versies dus misschien worden ze in dat productie proces meegenomen.
E mail ze, ja krijgt altijd antwoordt.
Vol op de snoet zie je inderdaad spuitwaas.
Dat is ook op de groene versie het geval.
-
Hier is al even niets meer gepost, maar ik had toch een vraagje voor andere mensen die dit model bezitten.
Ik heb mijn Budget Line reeks 62 gekocht in 2013 en lange tijd analoog mee gereden zonder problemen. Nu ik mijn materieel stapsgewijs aan het digitaliseren ben had ik naar de winkel gestuurd om te vragen naar de ideale decoder voor deze locomotief, en deze kreeg ik ook opgestuurd. Sinds ik deze heb ingebouwd krijgt de loc echter continu kortsluiting. Soms na een paar rondjes rijden, en soms is op de rails zetten genoeg om kortsluiting te veroorzaken. Ik vreesde eerste de decoder er verkeerd te hebben ingeplugd, maar daar blijkt het probleem niet aan te liggen.
Is er nog iemand die dit heeft ondervonden of ondervindt met dit model?
-
@pnarfk ( ?? )
Heb je de decoder al in een andere loc geprobeerd ? En andere mogelijkheid steken de pootjes van de decoder niet uit aan de onderkant van de printplaat waardoor ze met metaal of draad onder de printplaat in contact komen ?
Dit is het enige wat ik kan bedenken, sluiting in de decoder zelf of onder de pootjes van de decoder. Het probleem is pas na het inbouwen van de decoder van de decoder ontstaan.
Deze twee mogelijkheden kun je als eerste even controleren.
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Gisteren ontving ik onderstaande loc. Mijn 1e "van Biervliet" loc. Mooi model met geluid. Alleen voor een model uit de "Budget-Line" vind ik € 329,- wel wat aan de hoge kant. Een handleiding van de loc zit er geeneens bij.
(https://i.imgur.com/qFlckrB.jpg)
-
Heb je ook een foto in kleur? ;D
-
Haha, bij een kleurenfoto van een zwart-wit loc wijzigen de kleuren niet
-
Dit weekend mijn exemplaar van de Van Biervleit/B-models Rail Force One Reeks 62 locomotief ontvangen. In 10 jaar tijd zijn er helaas geen veranderingen aan de locomotief uitgevoerd. Hoewel de print voorzien is van een stekker voor een 21MTC decoder worden er slechts 3 Aux uitgangen gebruikt, twee voor de front en sluitverlichting en één (Aux1) voor de cabineverlichting aan beide zijden. Op zich is het verder (nog steeds)een mooie locomotief, met kortkoppelmechanismen en los aangezette handgrepen. Aan de voorzijde is de koppeling weggelaten en een imitatie schroefkoppeling gemonteerd.
Omdat ik graag de frontseinen en sluitseinen per cabine wil kunnen schakelen zodat die uit kunnen als er wagens achter de locomotief hangen heb ik de print aangepast, zodat Aux2 en Aux3 gebruikt kunnen worden om de sluitseinen apart te schakelen.
Om de sluitseinen apart te kunnen schakelen moeten de printpaantjes die van de A0f en A0r komen worden onderbroken. Dat heb ik gedaan door op "slimme" plekken een gaatje te boren. Bij de ene heb ik de baan onderbroken, bij de andere heb ik de via (de verbinding tussen het bovenste en onderste printspoor) er uit geboord. Nu ging ik er van uit dat de gele draadjes van de sluitlichten zijn en de witte van de frontlichten. Dat bleek achteraf helaas niet waar. Bij deze locomotief is het precies omgekeerd. Op zicht geen ramp want met functiemappen maakt het niet uit of de frontlichten aan A0f (A0r) of A2 (A3) hangen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/2022-10-21-17-56-46-6353f2e74eb75.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/2022-10-21-17-56-46-6353f2e74eb75.jpg)
Omdat Aux1 reeds gebruikt wordt voor de cabineverlichting heb ik de draadjes op de connector gesoldeerd waar Aux2 en Aux3 zitten.
In eerste instantie wilde ik een Zimo MX640D gebruiken omdat ik die nog heb liggen. Het lukte mij echter niet om het geluid in de decoder te laden. Ik vermoed dat er een blokkering aan staat om te voorkomen dat je per ongeluk de bestaande soundfile overschrijft maar ik kon het niet vinden en had ook geen zin om lang te zoeken.
Gelukkig had ik ook nog een Loksound 4 liggen. Deze van het juiste geluid voorzien en de mapping aangepast. Tot mijn schrik bleef aan de kant die met Aux3 wordt aangestuurd de frontverlichting branden. Helemaal vergeten dat de "oude" Loksound 4 geen versterkte Aux3 en 4 heeft maar dat dat logische uitgangen zijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-115428-6353f2e675bfd.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-115428-6353f2e675bfd.jpg)
Gelukkig had ik nog een FET liggen en deze er tussen gepield. Nu werkt alles naar behoren. De cabine verlichting in beide cabines gaat tegelijk aan omdat ze beide op Aux1 zitten. In cabine 1 heb ik een machinist geplaatst en de draadjes van de verlichting van cabine 2 heb ik doorgeknipt. Ik had geen zin om dat apart te schakelen omdat daarvoor een extra contact tussen chassis en kap gemaakt moet worden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-135715-6353f2e673ae7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-135715-6353f2e673ae7.jpg)
En nog even een foto vol op de snoet met de machinist in het zonnetje
-
Tja der zijn wel meerdere merken waar ge geen handleiding en/of lijst met reserve onderdelen bijzitten. ;)
Eric.
-
Handleidingen zouden op de website moeten staan, maar die link is stuk. Ik heb er even een berichtje over gestuurd.
-
Gisteren ontving ik onderstaande loc. Mijn 1e "van Biervliet" loc. Mooi model met geluid. Alleen voor een model uit de "Budget-Line" vind ik € 329,- wel wat aan de hoge kant. Een handleiding van de loc zit er geeneens bij.
(https://i.imgur.com/qFlckrB.jpg)
Nog niemand gehoord over het uiterlijk. De
machinist van het ding mist wat...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/2C6173BA-07DD-4185-B686-56D6E558BCC7-639635471b4a2.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/2C6173BA-07DD-4185-B686-56D6E558BCC7-639635471b4a2.jpg)
Foto: Peter Boot
-
De onderste opstaptrede....
De zwarte punt onder de raampartij mag beter weergegeven worden?
-
Die traptrede zie ik wel...
Op het dak van het model zit wat, wat er in het echt niet niet is (boven cabine)
Idd die punt, sproeiers moeten in het zwarte deel
bevestiging A-sein is anders in het echie?
-
De zwarte punt onder de raampartij.
-
Dit weekend mijn exemplaar van de Van Biervleit/B-models Rail Force One Reeks 62 locomotief ontvangen. In 10 jaar tijd zijn er helaas geen veranderingen aan de locomotief uitgevoerd. Hoewel de print voorzien is van een stekker voor een 21MTC decoder worden er slechts 3 Aux uitgangen gebruikt, twee voor de front en sluitverlichting en één (Aux1) voor de cabineverlichting aan beide zijden. Op zich is het verder (nog steeds)een mooie locomotief, met kortkoppelmechanismen en los aangezette handgrepen. Aan de voorzijde is de koppeling weggelaten en een imitatie schroefkoppeling gemonteerd.
Omdat ik graag de frontseinen en sluitseinen per cabine wil kunnen schakelen zodat die uit kunnen als er wagens achter de locomotief hangen heb ik de print aangepast, zodat Aux2 en Aux3 gebruikt kunnen worden om de sluitseinen apart te schakelen.
Om de sluitseinen apart te kunnen schakelen moeten de printpaantjes die van de A0f en A0r komen worden onderbroken. Dat heb ik gedaan door op "slimme" plekken een gaatje te boren. Bij de ene heb ik de baan onderbroken, bij de andere heb ik de via (de verbinding tussen het bovenste en onderste printspoor) er uit geboord. Nu ging ik er van uit dat de gele draadjes van de sluitlichten zijn en de witte van de frontlichten. Dat bleek achteraf helaas niet waar. Bij deze locomotief is het precies omgekeerd. Op zicht geen ramp want met functiemappen maakt het niet uit of de frontlichten aan A0f (A0r) of A2 (A3) hangen.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/2022-10-21-17-56-46-6353f2e74eb75.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/2022-10-21-17-56-46-6353f2e74eb75.jpg)
Omdat Aux1 reeds gebruikt wordt voor de cabineverlichting heb ik de draadjes op de connector gesoldeerd waar Aux2 en Aux3 zitten.
In eerste instantie wilde ik een Zimo MX640D gebruiken omdat ik die nog heb liggen. Het lukte mij echter niet om het geluid in de decoder te laden. Ik vermoed dat er een blokkering aan staat om te voorkomen dat je per ongeluk de bestaande soundfile overschrijft maar ik kon het niet vinden en had ook geen zin om lang te zoeken.
Gelukkig had ik ook nog een Loksound 4 liggen. Deze van het juiste geluid voorzien en de mapping aangepast. Tot mijn schrik bleef aan de kant die met Aux3 wordt aangestuurd de frontverlichting branden. Helemaal vergeten dat de "oude" Loksound 4 geen versterkte Aux3 en 4 heeft maar dat dat logische uitgangen zijn.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-115428-6353f2e675bfd.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-115428-6353f2e675bfd.jpg)
Gelukkig had ik nog een FET liggen en deze er tussen gepield. Nu werkt alles naar behoren. De cabine verlichting in beide cabines gaat tegelijk aan omdat ze beide op Aux1 zitten. In cabine 1 heb ik een machinist geplaatst en de draadjes van de verlichting van cabine 2 heb ik doorgeknipt. Ik had geen zin om dat apart te schakelen omdat daarvoor een extra contact tussen chassis en kap gemaakt moet worden.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-135715-6353f2e673ae7.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls_2022/20221022-135715-6353f2e673ae7.jpg)
En nog even een foto vol op de snoet met de machinist in het zonnetje
Ik vraag mij af of deze ingrepen ook zouden werken op de print van de type 55 en type 60 🤔
-
Plaats eens een duidelijk foto van de print