Nooit een potje honkbal of slagbal gedaan zeker .
Een STS-passage zit daarbij ook maar 5 jaar in je dossier en vervalt daarna. Kort door de bocht: scoor je elke 5 jaar en 1 maand een STS-passage, blijft de teller dus altijd op 1 staan.
Best eng eigenlijk... Je weet dan al dat je na twee strippen alvast kan gaan zoeken voor wat anders, je hoeft nog maar één keer wat blaadje tegen te komen en je bent de sigaar... Dat in beschouwing nemende en bedenkende dat je straks in Nederland tot je 71,5 ste moet blijven werken (dus ongeveer 50 jaar werken) vraag ik mij af of je dit met een realistische bril kan bekijken
Even los van technische STSen (ik ga ervan uit, dat die niet meetellen bij die 3 passages) is het best een ruimhartige regeling. Houdt er rekening mee, dat je 1000 mensen achter je hebt, dan mag je toch wel wat verwachten van het veiligheidsgevoel van de machinist. Eén keer een STS, oké, een fout kan ieder maken. Twee keer? Gaat al op het randje. Maar meer dan 2 keer een STS, dan ben je in mijn ogen toch een echte brokkenpiloot. En ik als vertrouwende reiziger ben dan blij, dat deze brokkenpiloten bij 3 keer een grove fout op straat komen te staan. Ik hoop dat deze regeling niet alleen in Denemarken, maar ook in Nederland zo wordt gevoerd.