Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:40:15
Overstap naar HTM door Frans van Meerwijk
Vandaag om 20:12:40
AMC Amsterdamse Modelbouw Club door Alewijn
Vandaag om 20:00:01
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:52:01
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87 door Jeroen95
Vandaag om 19:49:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 19:46:17
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:45:29
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
Vandaag om 19:31:23
Lantaarn Fleischmann BR50 kab door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 19:28:26
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 19:27:12
Lodewickshaven door Eric B
Vandaag om 19:25:20
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 18:51:11
Locatie van foto gezocht door Jan Bennink
Vandaag om 18:34:31
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Hendrik Jan
Vandaag om 18:31:08
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door henk
Vandaag om 17:40:25
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 17:02:48
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
Vandaag om 16:44:24
SBB eurofima rijtuigen. door Luc2000
Vandaag om 16:25:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:22:58
Miwula gehackt door Falkenberg
Vandaag om 16:22:56
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:00:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:54:31
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:24:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Huup
Vandaag om 15:12:24
DE-I en DE-II gekoppeld rijden door 008200
Vandaag om 14:43:54
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door RobertH
Vandaag om 14:31:21
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 14:28:37
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:02:21
vraag vierassige rongenwagen NS Vitrains tijdperk 3 door Alewijn
Vandaag om 13:40:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:12:25
  

Auteur Topic: Costa-Express - INT 9075/9078  (gelezen 2811 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Costa-Express - INT 9075/9078
« Gepost op: 05 July 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van Stefan von der Ruhren.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #1 Gepost op: 05 July 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie hier voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #2 Gepost op: 06 July 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)

Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in België toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?

Groeten, Edwin

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #3 Gepost op: 28 July 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327

Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #4 Gepost op: 28 July 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #5 Gepost op: 28 July 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #6 Gepost op: 28 July 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.

Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen  ;)

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #7 Gepost op: 29 July 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen  ;))

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #8 Gepost op: 29 July 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #9 Gepost op: 30 July 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?

Groeten,
Edwin

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 346
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #10 Gepost op: 30 July 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?

Groeten,
Corneel

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4077
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #11 Gepost op: 30 July 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #12 Gepost op: 30 July 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #13 Gepost op: 30 July 2013, 15:04:42 »