Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Frans
Vandaag
om 09:27:24
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Benelux795
Vandaag
om 09:25:44
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 09:03:18
Baan in Los Angeles
door
Jelmer
Vandaag
om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:55:03
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Jelmer
Vandaag
om 08:48:06
25 jaar geleden
door
Marc tramt
Vandaag
om 08:20:49
"Nederlandse" modellen
door
Besselspoor
Vandaag
om 08:14:36
LS Models 2024
door
Martijn193
Vandaag
om 08:02:33
Stationsplein Baden Baden
door
frits959
Vandaag
om 03:21:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 00:35:59
NS 8400 van Werps
door
Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner
door
Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven
door
Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0
door
basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820
door
prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo
door
renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje
door
Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Costa-Express - INT 9075/9078 (gelezen 2544 keer)
5166
Offline
Berichten: 929
Costa-Express - INT 9075/9078
«
Gepost op:
05 juli 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van
Stefan von der Ruhren
.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3802
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #1 Gepost op:
05 juli 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie
hier
voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #2 Gepost op:
06 juli 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)
Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in België toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?
Groeten, Edwin
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #3 Gepost op:
28 juli 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327
Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3802
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #4 Gepost op:
28 juli 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #5 Gepost op:
28 juli 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3802
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #6 Gepost op:
28 juli 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.
Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #7 Gepost op:
29 juli 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen
)
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3802
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #8 Gepost op:
29 juli 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #9 Gepost op:
30 juli 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?
Groeten,
Edwin
Gelogd
verst107
Offline
Berichten: 335
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #10 Gepost op:
30 juli 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?
Groeten,
Corneel
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 3802
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #11 Gepost op:
30 juli 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #12 Gepost op:
30 juli 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1032
http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #13 Gepost op:
30 juli 2013, 15:04:42 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/198X/1986-9271
andere samenstelling
groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078