Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 18:15:08
La Fabrique des petits réseaux (1:87)
door
tothebeach
Vandaag
om 17:56:13
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
Pauldg
Vandaag
om 17:51:41
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
henk
Vandaag
om 17:46:56
Roco 290 digtaliseren
door
Quinzeedied
Vandaag
om 17:38:13
Motor geluid
door
Johnwater
Vandaag
om 17:35:12
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat)
door
peterha
Vandaag
om 17:21:42
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
Ronald69
Vandaag
om 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 16:20:55
Roco 2400, h0
door
spoorzeven
Vandaag
om 16:17:27
Arlbergbahn.. ?
door
Sikko
Vandaag
om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum
door
Seinhuis
Vandaag
om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
Vandaag
om 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 15:31:50
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:48:45
Leubachtalbahn
door
Paul1969
Vandaag
om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27)
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's
door
GerardvV
Vandaag
om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
martijn v m
Vandaag
om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Edwin2121992
Vandaag
om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
tothebeach
Vandaag
om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal.
door
MOVisser
Vandaag
om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Duikeend
Vandaag
om 11:02:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Costa-Express - INT 9075/9078 (gelezen 2776 keer)
5166
Offline
Berichten: 936
Costa-Express - INT 9075/9078
«
Gepost op:
05 July 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van
Stefan von der Ruhren
.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #1 Gepost op:
05 July 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie
hier
voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #2 Gepost op:
06 July 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)
Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in België toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?
Groeten, Edwin
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #3 Gepost op:
28 July 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327
Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?
Groeten, Edwin
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #4 Gepost op:
28 July 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #5 Gepost op:
28 July 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #6 Gepost op:
28 July 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.
Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen
dirkjan
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #7 Gepost op:
29 July 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen
)
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #8 Gepost op:
29 July 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #9 Gepost op:
30 July 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?
Groeten,
Edwin
Gelogd
verst107
Offline
Berichten: 343
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #10 Gepost op:
30 July 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?
Groeten,
Corneel
Gelogd
Falkenberg
Offline
Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #11 Gepost op:
30 July 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst
Gelogd
5166
Offline
Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #12 Gepost op:
30 July 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...
Gelogd
metpetergaathetbeter
Offline
Berichten: 1099
http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
«
Reactie #13 Gepost op:
30 July 2013, 15:04:42 »
http://www.beluxtrains.net/indexnl.php?page=belgium-files/198X/1986-9271
andere samenstelling
groeten Peter
Gelogd
klik eens aan :
http://www.amsac.be/
https://www.facebook.com/search/top?q=amsac
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
Costa-Express - INT 9075/9078