Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 18:15:08
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door tothebeach
Vandaag om 17:56:13
Ketelwagens, welke hebben jullie? door Pauldg
Vandaag om 17:51:41
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door henk
Vandaag om 17:46:56
Roco 290 digtaliseren door Quinzeedied
Vandaag om 17:38:13
Motor geluid door Johnwater
Vandaag om 17:35:12
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 17:21:42
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
Vandaag om 17:09:48
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
Arlbergbahn.. ? door Sikko
Vandaag om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
  

Auteur Topic: Costa-Express - INT 9075/9078  (gelezen 2776 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Costa-Express - INT 9075/9078
« Gepost op: 05 July 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van Stefan von der Ruhren.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #1 Gepost op: 05 July 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie hier voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #2 Gepost op: 06 July 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)

Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in België toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?

Groeten, Edwin

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #3 Gepost op: 28 July 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327

Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #4 Gepost op: 28 July 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #5 Gepost op: 28 July 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #6 Gepost op: 28 July 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.

Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen  ;)

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #7 Gepost op: 29 July 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen  ;))

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #8 Gepost op: 29 July 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #9 Gepost op: 30 July 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?

Groeten,
Edwin

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #10 Gepost op: 30 July 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?

Groeten,
Corneel

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #11 Gepost op: 30 July 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #12 Gepost op: 30 July 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #13 Gepost op: 30 July 2013, 15:04:42 »