Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 19:16:48
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
  

Auteur Topic: Costa-Express - INT 9075/9078  (gelezen 2546 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Costa-Express - INT 9075/9078
« Gepost op: 05 juli 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van Stefan von der Ruhren.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #1 Gepost op: 05 juli 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie hier voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #2 Gepost op: 06 juli 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)

Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in België toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?

Groeten, Edwin

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327

Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.

Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen  ;)

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen  ;))

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?

Groeten,
Edwin

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 335
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?

Groeten,
Corneel

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 929
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
  • http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2013, 15:04:42 »