Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tapatalk door AlbertW
Vandaag om 15:41:06
Roco 2025 door Luc2000
Vandaag om 15:33:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 15:25:12
Onderdeel zeer kleine schroef kabelbaan Brawa 6220 door Freddy
Vandaag om 15:23:34
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 15:19:23
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:18:46
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 15:16:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 15:07:30
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door AB 7216
Vandaag om 15:03:30
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:51:33
Da's Daz 2 door Alewijn
Vandaag om 14:51:15
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 14:49:01
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Alewijn
Vandaag om 14:48:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:37:31
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5 door ruudns
Vandaag om 14:32:24
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:07:10
Sankt Georgen. door william_2
Vandaag om 13:59:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:56:50
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 13:49:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:44:35
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 13:38:44
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:22:04
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door sncf231e
Vandaag om 13:18:21
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:06:15
Pendelbetrieb door Peter Schiffelers
Vandaag om 12:34:45
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
Vandaag om 12:29:54
Nieuw huis, nieuwe baan door Frits C
Vandaag om 12:24:35
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 12:19:44
Aanpassing dressoirbaan door Syb030
Vandaag om 11:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:45:27
  

Auteur Topic: Costa-Express - INT 9075/9078  (gelezen 2794 keer)

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Costa-Express - INT 9075/9078
« Gepost op: 05 July 2013, 22:26:50 »
Voor het samenstellen van een autoslaaptrein ben ik op zoek naar de juiste modellen hiervoor; samenstellingen heb ik al gevonden, o.a. op de site van Stefan von der Ruhren.
Zijn er mensen die deze trein al eens in model hebben nagemaakt of gewoon weten welke modellen ervoor gebruikt kunnen worden?
Ik ben nog niet zo thuis in alle WLABm MU en UH en T2S aanduidingen.
Mijn voorkeur heeft een samenstelling uit begin jaren '80.

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #1 Gepost op: 05 July 2013, 23:05:54 »
tuurlijk hebben we die. Zie hier voor een samenstelling uit 1978 incl bestelnummers voor modellen. Begin jaren 80 week niet af, alleen zou je dan nog blauwe ipv groene Bc kunnen tegenkomen

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #2 Gepost op: 06 July 2013, 11:06:20 »
Thanks, Hier kom ik al een heel eind mee! (alhoewel ik vrees dat niet alles meer verkrijgbaar is..)

Is dit overigens ook de samenstelling zoals deze tussen Luik en Luxemburg reed of werden er in België toendertijd nog rijtuigen bij geplaatst?

Groeten, Edwin

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #3 Gepost op: 28 July 2013, 14:04:22 »
Hier nog een foto van de Costa-Express in 1986:
http://www.flickr.com/photos/lok1501/8396064628/in/set-72157632558085327

Wie kan mij vertellen wat voor rijtuigen het zijn, die in de 2e en 3e positie in de trein zitten (MU of UH??)?

Groeten, Edwin

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #4 Gepost op: 28 July 2013, 14:13:58 »
2e is een MU
3e is een UH
Beide in TEN kleurstelling

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #5 Gepost op: 28 July 2013, 21:46:23 »
Thanks, ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet; heeft het met de schotbeplating te maken?

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #6 Gepost op: 28 July 2013, 22:40:47 »
De 2e heeft de typische raamindeling van een MU
De 3e heeft taps toelopende uiteinden en een op en neer gaand raampatroon.

Afwijking komt vanzelf van teveel naar dit soort foto's turen  ;)

dirkjan

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #7 Gepost op: 29 July 2013, 21:59:37 »
Al zoekende nog wat info gevonden:
http://www.mlgtraffic.net/SNCF_E_V_VL.xml
Hierin lijkt het alsof de MU een rijtuig was met slechts aan 1 kopzijde deuren.
Als ik de eerder geplaatste link naar de foto van de Costa expres in 1986 bekijk, dan lijkt het alsof het rijtuig in 2e positie, deuren aan beide kopzijdes heeft.
Is dit dan wel een MU of zijn er ook MU's met deuren een beide kopzijdes?
(wel boeiend die slaaprijtuigen  ;))

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #8 Gepost op: 29 July 2013, 23:32:50 »
Je ziet niet de deur van het 2e rijtuig maar die van het 3e, door het taps toelopende eind lijkt het alsof die bij de 2e hoort. Kijk maar naar de hoogte van de deuren tov de onderkant van de wagenbak.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #9 Gepost op: 30 July 2013, 08:49:17 »
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Zeg je daarmee ook dat "deuren aan 1 kopzijde" een kenmerk van de "MU" is?

Groeten,
Edwin

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 346
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #10 Gepost op: 30 July 2013, 09:51:22 »
Nu er duidelijkheid is over het tweede en derde rijtuig, ben ik ook heel benieuwd geworden naar het eerste rijtuig. Lijkt Frans. Iemand een idee?

Groeten,
Corneel

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #11 Gepost op: 30 July 2013, 10:33:52 »
Dat is een SNCB I3 ligrijtuig, in Luik erbij geplaatst

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #12 Gepost op: 30 July 2013, 11:03:03 »
Inderdaad, helaas (nog) niet in model verkrijgbaar...

metpetergaathetbeter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1099
  • http://www.amsac.be/
Re: Costa-Express - INT 9075/9078
« Reactie #13 Gepost op: 30 July 2013, 15:04:42 »