gebruik je bij de weinert-wielen dezelfde drijfwerkschroefjes als bij de roco-wielen?
soepel lopen wordt ook nogal beinvloed door de hoeveelheid speling op het drijfwerk, als die weinert-wielen net wat dikkere krukken hebben kan t zijn dat het je net dat beetje speling kost dat nodig is om eea soepel te laten lopen.
Verder kan er ook ergens een braam aan een tandwiel zitten zodat je je gek zoekt in het drijfwerk maar nooit wat zult vinden, das ook een klassieker.
Wob-Bas: in vergelijking met de 93.5 is de 64 van Roco een topmachine op het punt van motorsouplesse en stroomafname. Ik heb er een paar en rijd er vaak mee: nooit een centje pijn.Iets anders is het uit elkaar halen van die 64. Maar tot nu toe is dat bij mij nog niet nodig geweest, ondanks de vele (kilo)meters die ze gemaakt hebben. Af en toe een drupje olie, de wielen goed schoonmaken en daar gaat-ie weer, ook kruipend.Groet,Ruud
Ik zou niet zomaar gaten gaan ruimen, dat is redelijk onomkeerbaar... Liever de loc uit elkaar halen, het drijfwerk zo kaal mogelijk maken (alleen de koppelstang laten zitten), tandwieloverbrenging afkoppelen (tandwiel dat op het astandwiel aangrijpt eruit) en dan met de hand de zaak ronddraaien aan de aangedreven as en goed kijken/voelen wat er gebeurt. gewoon basis-kwarteerwerk dus. Zit er een moeilijk punt in dat met kwarteren niet op te lossen valt dan kun je eventueel gaan ruimen.
Ik heb bij mijn Bachmann 2-assige Davenports (wegens niet optimale stroomafname) een Esu Lokpilot 4.0 dekoder met als extra een stroomkondensator ingebouwd. Sindsdien loopt dat lokje...wat beter gezegt kruipt of millimetert over de rails zonder ook nog maar ergens stil te staan. Als test gewoon zo langzaam mogelijk laten kruipen en de hele ochtend laten rijden...nooit ergens stilgestaan.Is zoiets inbouwen dan geen optie? Dan lijkt me het genieten van deze mooie stoomlok, ipv ergeren aan de relatief slechte stroomafname.GroetenBas