Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 00:27:56
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 October 2025, 23:27:56
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
12 October 2025, 22:59:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
C12c rijtuig door maartenvdb
12 October 2025, 22:15:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
12 October 2025, 22:06:11
Kato ETA 515 door Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179 door Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
12 October 2025, 20:39:51
Show je realistische treinsamenstelling door Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
12 October 2025, 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
12 October 2025, 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
HSM D1715 door vpeters1984
12 October 2025, 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
12 October 2025, 18:34:40
Tsjechische Sikken door maartenvdb
12 October 2025, 18:30:24
Overstap naar HTM door Jan Bennink
12 October 2025, 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 October 2025, 17:50:31
Project seaside Germany door Ronald Halma
12 October 2025, 17:10:54
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
12 October 2025, 17:07:58
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
12 October 2025, 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
12 October 2025, 16:22:28
Leubachtalbahn door einte
12 October 2025, 14:16:27
  

Auteur Topic: Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding  (gelezen 2711 keer)

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
    • OV Website
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #15 Gepost op: 22 June 2013, 09:34:42 »
Volgens mij is het de bedoeling dat er meer treinen gaan stoppen in zowel Schiedam als Blaak.
Dus richting Den Haag en Dordrecht komen er alleen maar meer reis mogelijkheden
Voor reizigers richting Gouda zal het idd een extra overstap opleveren.

Maar voor het grootste deel van de reizigers zal het een snellere reis betekenen
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Daniel24

  • Offline Offline
  • Berichten: 848
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #16 Gepost op: 22 June 2013, 09:40:15 »
Dat het veel voordelen heeft oke. maar dat wij niet meer rechtstreeks in verbinding staant met Rotterdam Centraal...... Ik vind het nogal een opoffering. Weet niet hoe het voor het gros is, maar voor mij zeker niet fijn.

RhB-Mikey

  • Lokifahrer Mikey
  • Offline Offline
  • Berichten: 714
  • Rhätische Bahn fan
    • Flickr
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #17 Gepost op: 22 June 2013, 09:42:21 »
Idd Sneeuwregen

De Rampstad rail vind ik al verschrikkelijk laat staan dat hier ook metro's komen te rijden, 100 keer stoppen om in het centrum te komen word ik misselijk van al dat optrekken en afremmen  :(
Lid van Vereniging Spoorgroep Zwitserland, Regio Zuidwest

klik hier voor mijn filmpjes

Bouwt aan Bahnhof Langwies

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22586
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #18 Gepost op: 22 June 2013, 10:13:19 »
Kennelijk denken de meeste mensen daar anders over, want Randstadrail is een groot succes.

Het Westland en openbaar vervoer? Kom op zeg.  ;D
Maar goed, dat geldt dan wel voor mensen die in Vlaardingen, Maassluis of HvH wonen en richting Utrecht willen. Dat aantal lijkt me niet op te wegen tegen de veel grotere groep mensen die in Rotterdam moeten zijn en vaak een directere verbinding met minder overstap zullen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 22 June 2013, 10:14:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5622
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #19 Gepost op: 22 June 2013, 11:25:43 »
Die viersporigheid zal er op station Schiedam Centrum en zowel binnen Delft (tunnel+vier sporen bij station Delft Zuid) er sowieso aankomen als we prorail moeten geloven, maar over het traject Delft Zuid-Schiedam Centrum wordt niet gesproken:
http://www.prorail.nl/Publiek/Infraprojecten/ZuidHolland/DenHaagRotterdamBreda/Pages/4sporigheidRijswijk-DelftZuid.aspx
Er wordt wel over gesproken in het rapport: die viersporigheid tussen Delft Zuid en Schiedam komt er voorlopig zeker niet (misschien een studie na 2020). Dat staat als reactie van de minister van I&M op de zienswijze van B&W van Rotterdam (blz. 34). Opvallend is dat de aansluiting naar DSM toch weer aan de oostzijde van het spoor komt. Ook opvallend: de spoorsituatie te Schiedam (en zo zijn we weer on topic) geeft de huidige situatie weer (dus zonder metro naar Hoek van Holland. Tenzij ze dus een wel heel riante aansluiting voor het goederenvervoer richting Vlaardingen / Maassluis handhaven.
Groet, Frank

Niekleair

  • Offline Offline
  • Berichten: 702
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #20 Gepost op: 22 June 2013, 12:21:45 »
Het is misschien minder snel, maar je kan altijd nog op Alexander op de treinen naar Utrecht stappen.. zit je wel 2 uur in de metro vanaf HvH.
Oeps!

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #21 Gepost op: 22 June 2013, 12:39:12 »
Toch vreemd dat ze weer eens rekenen op de papieren tijger... Het blijft een bottleneck als Schiedam - Delft 2 sporig blijft. De praktijk zal het wel uitwijzen, maar ik vind het toch weer raar. Op papier zal het best kloppen, maar in de echte wereld gaat het toch altijd anders...

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #22 Gepost op: 22 June 2013, 13:01:28 »
Yep klopt, zolang Schiedam Aansluiting - Delft Zuid niet viersporig wordt, heb je feitelijk niets aan Rotterdam C - Schiedam C. We zullen zien wat ProRail als oplossing aandraagt.

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #23 Gepost op: 22 June 2013, 13:50:54 »
Ze zouden een hele berg seinen op kortere afstand kunnen gaan plaatsen. Of dat een veilige en comfortabele oplossing is is een andere discussie...

MTV

  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 614
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Re:Hoekse lijn wordt definitief metroverbinding
« Reactie #24 Gepost op: 22 June 2013, 13:54:14 »
Jaaa, ERTMS Level 3 met verschuifbare blokken, dat is een goed idee! 8) :-\ Dan bestaat het materieel daar straks echt alleen maar uit saai VIRM en SLT. :(

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO