Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Discussie over de toegangsprijs van beurzen zoals Eurospoor 2013  (gelezen 23344 keer)

hubertus

• Offline Offline
Re:Discussie over de toegangsprijs van beurzen zoals Eurospoor 2013
« Reactie #90 Gepost op: 27 June 2013, 22:04:30 »
Ik dacht, laat ik het ruim nemen.  ;D De meeste keren dat ik er geweest ben, had ik het na hooguit anderhalf uur wel gezien.
Vorig jaar krap twee uur was voor mijn doen uitzonderlijk lang.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #91 Gepost op: 27 June 2013, 22:32:28 »
Zo zie je maar, iedereen beleeft zo'n beurs op zijn eigen manier. Als ik eenmaal binnen ben wil ik ook waar voor mijn geld, dus ik blijf tot het eindsignaal. Ik moet er 5 uur voor reizen, dan ga ik niet al na 2 uurtjes van een tentoonstelling weglopen. De entree is toch al duur genoeg. ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Marijn

• Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
« Reactie #92 Gepost op: 27 June 2013, 22:34:40 »
Ik hoop dat ik ooit de rust en het geduld kan vinden om zo lang op een beurs rond te hangen. ;-)
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Chris80

• Offline Offline
    • Zeedoorn
« Reactie #93 Gepost op: 27 June 2013, 22:38:03 »
Ik hou het meestal ook wel een paar uur uit. Ligt er ook een beetje aan hoe druk het is. Want als ik ergens heel chagarijnig van wordt is dat het geduw en getrek om een baan te zien. Voordeel van een paar keer rondt lopen is wel dat het vanzelf rustig wordt bij de baan die je eens goed wil bewonderen.

Groet,
Chris

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 27 June 2013, 22:57:54 »
En dat beïnvloedt mede het oordeel over de toegangsprijs. Hoewel die voor mij niet de doorslag geeft of ik wel of niet ga, vind ik 17,50 voor anderhalf tot twee uur beurs een boel geld.

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #95 Gepost op: 27 June 2013, 23:26:26 »

Waarom betaal jij 17,50 als je online je kaartje gewoon koopt voor 15,50 inclusief administratiekosten?? Zijnde dezelfde prijs als vorig jaar.......
« Laatst bewerkt op: 28 June 2013, 08:47:42 door Bert van Gelder. Reden: Overbodig citaat verwijderd. Gebruik de ANTWOORD knop i.p.v. CITAAT »

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #96 Gepost op: 28 June 2013, 08:47:06 »
anderhalf tot twee uur beurs.
Dan wordt het toch tijd dat je wat beter in detail naar andermans bouwwerken leert kijken, in 2 uur kun je nooit meer dan een heel oppervlakkige indruk krijgen van de banen die er staan en dan zijn de kramen nog aan de beurt.. Ik ben van mening dat je nooit over een baan kunt oordelen als je hem niet kritisch van dichtbij bekeken hebt, uitzonderingen daargelaten (er zijn nu eenmaal spaanplaten racebanen met geen ander doel dan rijlengte maken, die laat ik ook buiten beschouwing).
Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 28 June 2013, 09:30:22 »

Waarom betaal jij 17,50 als je online je kaartje gewoon koopt voor 15,50 inclusief administratiekosten?? Zijnde dezelfde prijs als vorig jaar.......
Over voorwaarden van de online-kaartjes meld je niks op je site, dus kan ik ook niet beoordelen of dat voor mij een optie is.
Ik betwijfel het omdat ik meestal pas op zondagmorgen 9:00u beslis of ik ga.
En dat is voornamelijk afhankelijk van het weer op dat moment en de verwachting voor de paar uur daarna.

Zolang ik niet weet of online-kaartjes voor mij een optie zijn, ga ik dus uit van de kassaprijs.

Overigens vind ik ook 15,50 nog steeds een boel geld voor een beurs. Daar moet wel iets heel bijzonders tegenover staan en daar voldoet eurospoor voor mij bij lange na niet aan. Als het niet op fietsafstand was, zou ik het vermoedelijk ook nooit meer bezoeken.
De toegangsprijs voor dames past beter bij mijn perceptie, maar helaas pas ik niet in het jurkje van mijn vriendin.

Maar zoals in het eerdere bericht aangegeven, de prijs is voor mij niet doorslaggevend of ik wel of niet ga.

Dan wordt het toch tijd dat je wat beter in detail naar andermans bouwwerken leert kijken, in 2 uur kun je nooit meer dan een heel oppervlakkige indruk krijgen van de banen die er staan en dan zijn de kramen nog aan de beurt.. Ik ben van mening dat je nooit over een baan kunt oordelen als je hem niet kritisch van dichtbij bekeken hebt, uitzonderingen daargelaten (er zijn nu eenmaal spaanplaten racebanen met geen ander doel dan rijlengte maken, die laat ik ook buiten beschouwing).
Groet, Bessel
Ga jij voor mij beslissen hoeveel tijd ik moet besteden aan het bekijken van een beurs?  ???
De kramen bezoek ik nooit, de overige deelnemers loop ik langs en de banen die me aanspreken bekijk ik beter.
En dat zijn er nu eenmaal nooit zoveel, dat red ik makkelijk in die tijd.
Overigens hoeft het aanspreken niet in de scenery te zitten. Een bijzonder bedieningsconcept of een goed werkend seinstelsel kunnen ook de trigger zijn. En dat kan dus ook een spaanplaten racebaan zijn.

Het zegt verder niks over de kwaliteit van de andere banen die ik er staan, maar als een baan mij bij de snelle blik niet kan aanspreken, zal dat met een kritische blik niet veranderen. Ik kan me voorstellen dat dat bij anderen anders is, zeker als je geïnteresseerd bent om modelbouwtechnieken te leren, maar die behoefte heb ik niet. Ieder zijn meug.

Huub

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #98 Gepost op: 28 June 2013, 11:45:29 »
Wat jij wil is voor de prijs van een Lada, een auto kopen die kan vliegen....

En je hebt niet eens reiskosten.....want je komt met de fiets. Waar anderen honderden kilometers of meer moeten reizen per auto/boot/trein of zelfs met het vliegtuig, rij jij gratis binnen een paar minuten naar de Jaarbeurs en nog vind je de toegangsprijs een probleem, waar dat voor anderen slechts een klein deel van de kosten is.

De weersomstandigheden;
Daar heeft niemand invloed op. Maar voor echte modelspoorhobbyisten is het weer geen probleem. Tenzij de weersomstandigheden gevaarlijk zijn, laten fanatieke hobbyisten zich niet tegenhouden door het weer.

Tenslotte : de toegangsprijs is niet gebaseerd op bezoekers die een vluchtige blik willen werpen en dan weer vertrekken, maar als jij in de jurk van je vriendin komt mag je vast gratis naar binnen.....

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #99 Gepost op: 28 June 2013, 11:50:52 »
Citaat
Tenslotte : de toegangsprijs is niet gebaseerd op bezoekers die een vluchtige blik willen werpen en dan weer vertrekken, maar als jij in de jurk van je vriendin komt mag je vast gratis naar binnen.....

Begint me zomaar iets te dagen...

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 28 June 2013, 12:07:38 »
@ Leo

Wat is lezen toch weer moeilijk.
Ik geef tot twee keer toe aan dat de prijs voor mij niet doorslaggevend is, dus merkwaardig dat je dan toch concludeert dat de toegangsprijs voor mij een probleem zou zijn? Dat is het dus niet, maar dat neemt niet weg dat ik de prijs-kwaliteitverhouding al vanaf de eerste editie niet denderend vind. Ik neem aan dat ik die mening mag hebben en uiten? En blijkbaar besef je zelf ook dat dat speelt, want anders was je niet met die vrouwenkorting begonnen.

En verder geef ik mijn overwegingen aan die voor mij wel de doorslag geven. Eurospoor is voor mij leuk voor een verloren zondagochtend waar ik verder toch geen andere plannen heb, om even heen en weer naar het stadsjie te fietsen.
Ik ben een niet-fanatieke treinhobbyist die modelspoor ook wel leuk vindt. Maar niet meer dan dat.
En zoals in mijn vorige reactie aangegeven, de dingen die mij interesseren, kan ik in die tijd uitstekend bekijken.

Als je types zoals ik liever niet op je beurs ziet, zeg het gerust. Voor mij geen probleem om weg te blijven, hoor.
Ik ken er nog wel een paar, geef ik het hun ook door.

Huub

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 28 June 2013, 12:14:34 »
6 juli 2013 VERWARDE MAN AANGETROFFEN

Op het terrein van Expo Houten werd een verwarde man aangetroffen in dameskleding. De man had een sterke behoefte om het beursgebouw binnen te gaan zonder echter aan te sluiten bij de kassa. Nadat het personeel medewerkers van de GG en GD hadden gewaarschuwd werd de man, onder politiebegeleiding meegenomen voor behandeling. Dat laatste was nodig vanwege duidelijke onwil en wederspannigheid bij de patient. Behalve voor wat consternatie heeft de man geen schade aangericht aan mensen of goederen.

Mogelijk heeft de man boodschappen doorgekregen uit een merkwaardig pamflet met de titel Artitec neuheiten/nouveautees 2013/2 dat hij onder zijn jurk droeg.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #102 Gepost op: 28 June 2013, 12:25:33 »
Begint me zomaar iets te dagen...

Die hadden we toch al eens gehad?  :) Trouwens, ik heb nu een beeld op m'n netvlies dat er niet af wil ;D ;)

@Paul:  (y) ;)

@Huub:

Ik geef tot twee keer toe aan dat de prijs voor mij niet doorslaggevend is,

Maar:

Overigens vind ik ook 15,50 nog steeds een boel geld voor een beurs.

En dat rijmt niet echt met elkaar ;)

Als je types zoals ik liever niet op je beurs ziet, zeg het gerust. Voor mij geen probleem om weg te blijven, hoor.

Misschien is een modelspoortentoonstelling voor jou niet echt weggelegd, Huub. Als je er zoveel problemen mee hebt is het inderdaad beter om niet te gaan, er blijft dan in ieder geval meer ruimte over voor die bezoekers die het wel leuk vinden om te komen. En dat geldt voor elke tentoonstelling, niet alleen Eurospoor ;)

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #103 Gepost op: 28 June 2013, 12:27:47 »

Ik ken er nog wel een paar, geef ik het hun ook door.

Huub

Beste Huub, liefst zo veel mogelijk "types" zoals jij op de beurs, die niet online voor 15,50 bestellen, maar 17,50 aan de kassa betalen. Je bent van harte welkom. Groeten, Leo

Rubedino

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: 28 June 2013, 12:43:28 »
effe tussen door:

Ik vraag me wel eens af hoe het (sociale) leven sommige die hier schrijven er uit ziet.

Oh de gemiddelde psycholoog smult hier van........ En respect voor degene die een partner hebben die dat allemaal vol kan houden........