Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:59:26
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
Vandaag om 18:39:28
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:16:48
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 18:15:56
Dat overkomt mij niet. door wob
Vandaag om 17:48:21
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 16:11:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:02:05
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 15:43:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 15:36:58
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stefan88
Vandaag om 12:23:25
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:40:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 11:33:22
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 10:54:45
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door schipcas
Vandaag om 10:21:06
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 09:55:11
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door MOVisser
Vandaag om 08:55:27
  

Auteur Topic: Big Boy van Rivarossi  (gelezen 2917 keer)

Derksen

  • Offline Offline
  • Berichten: 187
Big Boy van Rivarossi
« Gepost op: 17 June 2013, 23:30:56 »
Hallo,

Ik heb geen probleem maar een vraag, is er iemand die ervaring heeft met de Rivarossi Stoomloc 5413, Oftewel de Big Boy. Natuurlijk weet ik dat hij wat de prijs betreft  een stuk goedkoper is dan de Big Boy van Trix en dat hij daarom ook minder van kwaliteit is, aan alles hangt tenslotte een prijskaartje, maar kan iemand mijn vertellen wat de rij-eigenschappen zijn, en valt het erg op dat hij van kunststof is. Wie kan mij wat informatie verschaffen.

Mvg  Ruud

Lambert1921

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #1 Gepost op: 18 June 2013, 08:51:56 »
Hallo Ruud.

Nou ik heb er een. Dit is er wel een van de tweede uitgave van Rivarossi. Deze heeft de motor midden in de ketel en aandrijving op alle wielen van de lok. Ik heb niet veel met de lok gereden, maar als hij reed waren de rijeigenschappen goed. Wel er aan denken dat je ruime bogen maakt of hebt op je modelbaan. Dit komt het model ten goede. De detaillering vind ik prima. Ik meen dat ik toen iets van € 350,- betaalt heb. Maar dat weet ik meer zeker.
Maar ik ben er dik tevreden over. Hij staat nu in de vitrine.

Gr. Bert.

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1148
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #2 Gepost op: 18 June 2013, 09:06:46 »
Hallo Ruud

Ik heb er ook een van de nieuwe generatie (dus zonder motor in de cabine). Ik heb hem met een Esu decoder digitaal gemaakt, wat erg eenvoudig ging. Ik rijd ermee op Fleischmann profirails, wat probleemloos gaat.

Enige probleem was soms de stroomafname. Dit kleine probleem heb ik opgelost door nog een Esu Powerpack aan te sluiten. Sindsdien kruipt hij over de rails en is nooit, maar dan ook echt nooit meer ergens blijven staan. Maw: een prima loc waar je goed mee kunt rijden. Toegegeven: het is geen Trix die ik ook heb gehad, die was geheel van metaal en iets gedetaileerder, maar op de normale kijkafstand van 40 cm valt dat niet meer op.

Groeten uit Zwitserland

Bas

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7198
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #3 Gepost op: 18 June 2013, 12:17:56 »
Probleem met de stroomafname???
Hoeveel wielen heeft dat ding ook al weer?

Hendrik Jan
Zaterdag 29 juni trouwens nog ff in Frutigen kijken naar het grote spul ;D

Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 17851
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #4 Gepost op: 18 June 2013, 12:28:42 »
Je zou zeggen dat je dan een perfecte afname hebt. Maar die was bij de "oude" B al dramatisch en ik denk niet dat het bij de nieuwe heel veel beter is. De FEF is ook een nieuwe constructie en nog onder de "oude" Rivarossi vlag maar ook die heeft daar problemen mee.

Denk dat de Trix in mijn optiek toch de betere keuze is. Metaal, zwaar en een goeie motor. Rijdt echt boterzacht en heeft geen problemen met de stroomafname.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #5 Gepost op: 18 June 2013, 12:48:37 »
Ruud,

Je zou ook Athearn in overweging kunnen nemen. Maar heb geen ervaring met dit model van dit merk.
Jeroen

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #6 Gepost op: 18 June 2013, 12:55:45 »
En dan heb je nog zeker tien merken die dat ding hebben gemaakt.......
Tenminste in US.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #7 Gepost op: 18 June 2013, 13:29:23 »
Kernwoord hier is "gemaakt".
Jeroen

Derksen

  • Offline Offline
  • Berichten: 187
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #8 Gepost op: 18 June 2013, 16:13:34 »
Mag ik jullie bedanken voor de informatie,   (y)  ik begrijp er in ieder geval al wel uit dat de 5413  een wat ouder model is van Rivarossi en dat er dus problemen zijn met de stroomafname. En dat het nieuwere model  in tegenstelling tot de 5413 dus geen motor meer in de cabine heeft. Ik heb inmiddels ook even naar Athearn gekeken, ziet er goed uit, nu weet ik niet wat de verzendkosten zijn en eventuele bijkomstige kosten (invoeren) maar dat wordt vrees ik ook niet echt goedkoop. Maar goed, voorlopig ben ik weer wat wijzer. Ik kan een 5413 overnemen voor 170 euro maar daar moet ik nog maar eens een paar nachtjes goed over slapen.   ;D


Mvg  Ruud

Lambert1921

  • Offline Offline
  • Berichten: 679
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #9 Gepost op: 20 June 2013, 09:21:52 »
Hallo Ruud
Als je voor Athearn kiest of wil kijken, kijk dan eens bij www.rd-hobby.de, die levert dat merk ook. Heb hier goede ervaringen mee wat betreft de verzending.

Gr. Bert Senden.

Dick van Aggelen

  • Offline Offline
  • Berichten: 210
Re:Big Boy van Rivarossi
« Reactie #10 Gepost op: 21 June 2013, 16:32:30 »
Ik heb er ook een gehad, heb daar extra stroomafnamecontacten in de tender gemaakt. Toen waren de rijeigenschappen een stuk beter.

Groet,
Dick