Velen zullen nu een flinke gaap niet kunnen onderdrukken, maar voor mij betekent het de overgang tussen twee tijdperken!
Volgende stap: de loc-lantaarns aansluiten. Wordt vervolgd.
Is dat zelfbouw rijtuig nou al eens klaar of ben je van alles door elkaar aan het doen met een opbrengst...nihil.
Nou, het is mij nog in 2013 gelukt om mijn eerste digitale meters te maken. Ik heb een ESU Lokpilot V4 in een webshop besteld (en gekregen). De stekker afgeknipt. Rood en zwart aan de stroomafname van mijn slachtoffer gesoldeerd en oranje en grijs aan de motor. Op het testrondje gezet, geprogrammeerd met MRDirect en... verhip nog aan toe, hij luistert naar mijn laptop. Velen zullen nu een flinke gaap niet kunnen onderdrukken, maar voor mij betekent het de overgang tussen twee tijdperken! Volgende stap: de loc-lantaarns aansluiten. Wordt vervolgd. mvg, Paul
Dat deden ze toen ook niet. Märkin heeft intertijd het protocol dat we nu DCC noemen door Bernd Lenz laten ontwikkelen en de centrale 6027 uitgebracht. Dat ding leek als twee druppels water op de 6021, maar het protocol was dus anders en het ding had ook een H-brug versterker. Ze zijn er al snel mee gestopt en Lenz is op eigen gezag verder gegaan. De rest is geschiedenis.Sinds kort kletsen de Märklin-centrales wel DCC, samen met MFX, Motorola1 en Motorola2.