Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging
door
Ben
Vandaag
om 16:00:09
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
3Dbuildr
Vandaag
om 15:53:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 15:31:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Ronald69
Vandaag
om 15:17:05
Albert's fantasie in schaal 0e
door
Noordernet
Vandaag
om 14:44:56
Baan in Los Angeles
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:38
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:28:41
Raadplaatje
door
Karben
Vandaag
om 14:18:51
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:17:44
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 14:16:40
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 13:52:12
Multimaus Error 13
door
henk
Vandaag
om 13:49:55
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:33:23
zoeken waar een draad zit op de baan
door
Hasenwald
Vandaag
om 12:39:07
C12c rijtuig
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:31:45
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 11:53:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:49:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Jelmer
Vandaag
om 11:42:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
jerrytrein
Vandaag
om 11:31:24
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 11:23:30
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:41:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:09:36
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland
door
bernhard67
Vandaag
om 09:39:25
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
AdLoc
Vandaag
om 09:29:28
Terschellinger Spoor
door
roco
Vandaag
om 07:57:18
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:45:25
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 07:03:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:11:03
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waar dient dit voor
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Waar dient dit voor (gelezen 1642 keer)
tuurtje
Offline
Berichten: 4694
Waar dient dit voor
«
Gepost op:
16 June 2013, 11:43:56 »
Ik zat de volgende cabine rit te kijken, en op de eerste minuut ligt er langs de linker railstaaf een tweede railstaaf wat voor nut heeft deze
Op het spoor ernaast liggen in het midden zelfs twee staven in het midden, smalspoor ?
http://www.youtube.com/watch?v=OVaAQcOy4Ys
Groetjes
Arthur
«
Laatst bewerkt op: 16 June 2013, 12:21:24 door tuurtje. Reden: Link vergeten
»
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
rjz222
Offline
Berichten: 141
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #1 Gepost op:
16 June 2013, 12:00:32 »
Ik zie geen link, maar deze staven zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat indien een trein op een brug uit de rails loopt, deze niet van de brug af valt.
Gelogd
***** ****
tuurtje
Offline
Berichten: 4694
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #2 Gepost op:
16 June 2013, 12:22:27 »
Hoi rjz222,
Op een brug kan ik het snappen, maar op een station/perron ?
Groetjes
Arthur
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
GerardvV
Offline
Berichten: 3855
Enge buur bij de buren
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #3 Gepost op:
16 June 2013, 12:30:46 »
Rechts ontspoorbeveiliging, gaat hier over een brug, ook al ligt er een perron langs (latere verlenging).
Links railvervanging, vervangen of nieuwe rails.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
149* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
tuurtje
Offline
Berichten: 4694
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #4 Gepost op:
16 June 2013, 12:49:00 »
Hoi Gerard,
Bedankt voor de uitleg
, weer een hoop duidelijker geworden.
Groetjes
Arthur
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2187
Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #5 Gepost op:
16 June 2013, 15:23:53 »
Heb dat ding net zitten kijken en krijg wel steeds meer bewondering voor de dames en heren mcn'n: je moet ongetwijfeld je kop erbij houden, maar dit is toch grofweg net zo spannend als verf zien drogen...
Ik héb nog ergens MSTS, zelfs met een aantal Add-Ons, maar daar, zéker op de lange trajecten, nooit de lol van begrepen (en trammetjes introduceren in een stadse omgeving heette wel te kunnen, maar is mij nooit gelukt...
)
Verder valt mij op, dat er zo hoog wordt opgegeven over "Cabinesignalering", waardoor er langs de baan niets meer nodig zou zijn... Oké, het is minder dan op het 'normale net', maar ik zie toch nog wel erg veel borden en lampjes...
En tenslotte ben ik het met een van de commentaargevers bij YouTube eens: wat een ongelofelijke boemel voor zoveel geld!
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #6 Gepost op:
16 June 2013, 20:58:27 »
Die "erg veel lampjes en bordjes" is natuurlijk ook een kwestie van wennen en weten waar je naar moet kijken. Als je in Duitsland rijdt, kom je veel meer verschillende mogelijheden in seingeving tegen. In Nederland is het seinwezen in feite kinderlijk eenvoudig.
Wat cabinesignalering betreft, op het nomale net heb je alleen ATB-signalering en daar mag je niet blind op vertrouwen. Buiten kijken naar de seinen en ATB is en blijft een hulpmiddel (ook al vinden sommige instanties dat het een veiligheidsmiddel is).
Groetjes,
Emiel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waar dient dit voor