Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 13:47:48
Station Steenwijk poging 2
door
FredD
Vandaag
om 13:39:20
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:33:42
Onshape gebruikersgroep
door
MOVisser
Vandaag
om 13:23:37
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:03:35
Site Uhlenbrock
door
Michaël dB
Vandaag
om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 12:34:56
Probleem met inloggen
door
Gerrit H
Vandaag
om 12:21:21
Contact gegevens Roco NL
door
Herb73
Vandaag
om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Eric B
Vandaag
om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:20:24
Probleem met Trix wagon
door
klusser
Vandaag
om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
tothebeach
Vandaag
om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:38:10
EifelBurgenBahn
door
Eric B
Vandaag
om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal
door
Martijn193
Vandaag
om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026
door
Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0
door
gdh
17 December 2025, 20:54:05
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waar dient dit voor
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Waar dient dit voor (gelezen 1668 keer)
tuurtje
Offline
Berichten: 4694
Waar dient dit voor
«
Gepost op:
16 June 2013, 11:43:56 »
Ik zat de volgende cabine rit te kijken, en op de eerste minuut ligt er langs de linker railstaaf een tweede railstaaf wat voor nut heeft deze
Op het spoor ernaast liggen in het midden zelfs twee staven in het midden, smalspoor ?
http://www.youtube.com/watch?v=OVaAQcOy4Ys
Groetjes
Arthur
«
Laatst bewerkt op: 16 June 2013, 12:21:24 door tuurtje. Reden: Link vergeten
»
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
rjz222
Offline
Berichten: 141
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #1 Gepost op:
16 June 2013, 12:00:32 »
Ik zie geen link, maar deze staven zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat indien een trein op een brug uit de rails loopt, deze niet van de brug af valt.
Gelogd
***** ****
tuurtje
Offline
Berichten: 4694
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #2 Gepost op:
16 June 2013, 12:22:27 »
Hoi rjz222,
Op een brug kan ik het snappen, maar op een station/perron ?
Groetjes
Arthur
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
GerardvV
Offline
Berichten: 3887
Enge buur bij de buren
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #3 Gepost op:
16 June 2013, 12:30:46 »
Rechts ontspoorbeveiliging, gaat hier over een brug, ook al ligt er een perron langs (latere verlenging).
Links railvervanging, vervangen of nieuwe rails.
Gelogd
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/
.
Trein1:1;
http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;
http://www.flickr.com/photos/tramvliet
178*hier
151* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde
tuurtje
Offline
Berichten: 4694
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #4 Gepost op:
16 June 2013, 12:49:00 »
Hoi Gerard,
Bedankt voor de uitleg
, weer een hoop duidelijker geworden.
Groetjes
Arthur
Gelogd
Arthur is helaas in januari 2025 overleden
Frans van Meerwijk
Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
Offline
Berichten: 2189
Voor als de tram het eens niet doet...
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #5 Gepost op:
16 June 2013, 15:23:53 »
Heb dat ding net zitten kijken en krijg wel steeds meer bewondering voor de dames en heren mcn'n: je moet ongetwijfeld je kop erbij houden, maar dit is toch grofweg net zo spannend als verf zien drogen...
Ik héb nog ergens MSTS, zelfs met een aantal Add-Ons, maar daar, zéker op de lange trajecten, nooit de lol van begrepen (en trammetjes introduceren in een stadse omgeving heette wel te kunnen, maar is mij nooit gelukt...
)
Verder valt mij op, dat er zo hoog wordt opgegeven over "Cabinesignalering", waardoor er langs de baan niets meer nodig zou zijn... Oké, het is minder dan op het 'normale net', maar ik zie toch nog wel erg veel borden en lampjes...
En tenslotte ben ik het met een van de commentaargevers bij YouTube eens: wat een ongelofelijke boemel voor zoveel geld!
Frans
Gelogd
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re:Waar dient dit voor
«
Reactie #6 Gepost op:
16 June 2013, 20:58:27 »
Die "erg veel lampjes en bordjes" is natuurlijk ook een kwestie van wennen en weten waar je naar moet kijken. Als je in Duitsland rijdt, kom je veel meer verschillende mogelijheden in seingeving tegen. In Nederland is het seinwezen in feite kinderlijk eenvoudig.
Wat cabinesignalering betreft, op het nomale net heb je alleen ATB-signalering en daar mag je niet blind op vertrouwen. Buiten kijken naar de seinen en ATB is en blijft een hulpmiddel (ook al vinden sommige instanties dat het een veiligheidsmiddel is).
Groetjes,
Emiel
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Waar dient dit voor