Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
prutser
Vandaag
om 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe?
door
hmmglaser
Vandaag
om 23:33:02
De fabriek - Spoor 0
door
bernhard67
Vandaag
om 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 23:00:48
Wat was jullie allereerste loc?
door
Joz
Vandaag
om 22:22:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:13:16
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:43:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:25:07
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
Vandaag
om 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 20:38:42
Her-(her-)beginnen
door
meino
Vandaag
om 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
EN446
Vandaag
om 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw.
door
klusser
Vandaag
om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:15:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 17:23:54
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 16:57:23
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ronaldk
Vandaag
om 16:45:57
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:29
booster vraag
door
hmmglaser
Vandaag
om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949
door
Vislijn
Vandaag
om 16:12:02
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:06:45
The Summer of 69
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:31:50
't Boemeltje
door
Sam
Vandaag
om 13:26:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Mijn allereerste baanplan
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Mijn allereerste baanplan (gelezen 1959 keer)
Hansi
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
Mijn allereerste baanplan
«
Gepost op:
08 June 2013, 18:03:30 »
Hallo iedereen,
ik zou hier graag mijn eerste baanplan posten om jullie mening eens te horen.
Het is een baan naar Zwitsers model met een schaduwstation, niveau 0, niveau 1 en 2
Alvast bedankt
Gelogd
Remystoom
Offline
Berichten: 1193
Bestuur MSG-Drechtsteden
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #1 Gepost op:
08 June 2013, 18:06:50 »
Ik vind het een best wel aardige baanplan hoor!
Lekker groot!
Grtjes Remy
Gelogd
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8598
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #2 Gepost op:
08 June 2013, 18:29:07 »
Mooi eenvoudig plan.
Maar ik heb wel een paar suggesties:
- De keerlus op stationsniveau: Als je de ruimte hebt daarvoor leg er dan een parallelspoor in. Je kunt,
als dit in ieder geval overdekt wordt door een "berg", hier een trein tijdelijk laten wachten.
- Maak het gehele achterste spoor ook overdekt.
- Jouw schaduwstation: Als je dit berijdt met de wijzers van de klok mee. Als de trein onderaan is moet hij met een scherpe
bocht naar rechts naar de eerste opstelsporen. Ik denk dat het mooier is om dit iets anders te leggen. Laat het spoor eerst
een stuk verder parallel lopen met het linkerspoor omhoog en dan met een mooie ruime bocht naar rechts. Je onderste
opstelterrein komt dan diagonaal te liggen.
Zoiets:
Gelogd
Jeroen
Hansi
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #3 Gepost op:
08 June 2013, 18:48:41 »
alle grijze delen zijn niet zichtbaar;
Gelogd
scassidy
Offline
Berichten: 113
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #4 Gepost op:
08 June 2013, 19:07:55 »
Wordt het een vaste tafel of is de nog verrijdbaar? Aangezien je tafel erg diep is ga je anders problemen krijgen achteraan te komen.
Gelogd
MTV
***
Offline
Berichten: 614
350 004 "Hugo" van de ZSSK
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #5 Gepost op:
08 June 2013, 19:18:00 »
Ziet er mooi uit, maar behalve de punten van mijn voorgangers heb ik er zelf ook nog een: het is me te rechttoeaan. Het station kan schuin t.o.v. de rand, de bochten kunnen vloeiender enz:
Verder:
O ja, had ik al gezegd
Mvg,
Matthijs
Gelogd
Šarišské Michaľany (SK) in H0
, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO
Hansi
Nieuwe gebruiker
Offline
Berichten: 3
Re:Mijn allereerste baanplan N (3,45m X 1,05)
«
Reactie #6 Gepost op:
09 June 2013, 11:45:41 »
het was de bedoeling van een vaste tafel te maken, maar er kunnen altijd wieltjes ondergezet worden.
Heb ook enkele aanpassingen gedaan, volgens jullie opmerkingen en dit is inderdaad beter.
Groetjes Hans
Gelogd
mrinsane
Modelspoor-digi-beet
Offline
Berichten: 274
NS 1300 - NS 1100
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #7 Gepost op:
09 June 2013, 12:22:38 »
Ik weet niet wat de precieze hoogtes vd niveaus zijn, maar als je rechts rijdt, dan wordt er op de binnenbaan geklommen en op de buitenbaan gedaald. Iets met hellingen en percentages: andersom zou in dat geval verstandiger zijn. Correct me if I'm wrong
Gelogd
Mvg,
MrInsane, [Paul]
* N-spoor - ..
* Tijdperk III/IV
Bad Breijtenberg
Bad Breijtenberg goes Digital
maartenvanderburgt
Gast
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #8 Gepost op:
09 June 2013, 13:09:28 »
Aan de rechterkant uit de tunnel komend, dus op zijn Zwitsers links rijdend, krijg je vlak voor het station een heel raar knikje. Dat kan dus weg.
Als je dan op het voorste stationsspoor wil komen, neem je de linkse wissel, en dan komt er weer een linkse wissel. Dat zorgt voor heel onnatuurlijke tegenbochten, zowel in het perronspoor als in het spoor naar het rangeerterrein. Een rechtse wissel op deze plaats voorkomt dat.
Aan de rechterkant van het station kun je wel, uit de tunnel komend, naar het achterste stationsspoor (en terug), maar vanaf het rangeerterrein kun je niet op het linkerspoor komen. De verbinding zou dus andersom moeten / kunnen liggen. Wil je beide mogelijkheden houden, dan zou een zogeheten "Hosenträger" met Engelse wissels uitkomst bieden. Ook aan de linkerkant van het station zou dat kunnen. Beide keuzes hangen af van verdere rijbedoelingen, maar rechts lijkt me sowieso een omkering de moeite waard.
Maarten.
Gelogd
maartenvanderburgt
Gast
Re:Mijn allereerste baanplan
«
Reactie #9 Gepost op:
09 June 2013, 13:14:54 »
De "rangeersporen" aan de draaischijf hebben geen enkel nut, tenzij je daar een gigantische lokfabriek of lokdepot / opstelplaats bouwt. Wagons kunnen hier niet terecht, moeten altijd over de draaischijf. Zeer onnatuurlijk.Verplaatsen van de draaischijf zo ver mogelijk/gewenst naar het station (links voor de in-uitsporen van het station), laat veel meer natuurlijke ruimte over voor rangeermogelijkheden
Maarten.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Mijn allereerste baanplan