Ik maak de brief maar openbaar zodat iedereen het kan lezen:"Beste NS,Ik zal me even voorstellen:Ik ben Rick. Ik ben 14 jaar oud. Mijn hobby is treinen fotograferen. Ik fotografeer het liefst een DDar+1700/mDDm omdat dat mijn lievelingstreinstel is en het prachtig staat bij de Nederlandse landschappen. Na 8 april dit jaar zouden deze treinstellen uitdienst gaan. Dat vind ik bovennatuurlijk jammer. Dus ik heb samen met een vriend een facebook pagina aangemaakt, met als doel: om een (paar) Dubbeldekkers te bewaren. Ik weet het, jullie erkennen geen stichting meer, maar aangezien wij het zelf een treinstel willen bewaren en de Spoorwegmuseum er geen bewaard willen wij het proberen om alsnog een treinstel te bewaren. Ik neem aan dat een treinstel “krijgen” geen optie is, daarom zijn wij bereid om te betalen als het moet. Aangezien ons stichting beginnend is en wij geen tot weinig geld hebben vragen wij een tijdelijke lening aan. Ook weten wij overigens niet hoeveel donateurs zich zullen melden dus vragen we u als u daadwerkelijk een treinstel aan ons overdraagt een bod uit te brengen.Bij de overdracht willen we graag de papieren ook willen we graag het treinstel (tijdelijk) stallen op uw terrein neem bijv. Watergraafsmeer of lelystad opstelterrein. Ik noem maar wat. Ik weet niet of er nog een DDM-1 + loc naar de sloop gaat/ terzijde staat, maar als dat zo is willen wij in overleg met de stichting en u die betreffende DDM-1 bewaren. Wij willen weten of er ook nog een mDDm richting de sloop gaat/ terzijde word gesteld.Wij horen graag spoedig nog van u terug.Groeten,Rick."Is dit wat? Hebben jullie verbeteringspunten? En het belangrijkste: Zou dit kunnen werken? Ik hoor het graag
Goeiendag,Ik hoorde net dat de laatste (hele) Plan T 526 a.s maandag word gesloopt! Weet iemand bij welke sloperij het word gesloopt? Dat vraagt namelijk een stichting af die het graag wilt bewaren :OAlvast bedankt voor jullie medewerking.
Deze jongen werd later de eerste voorzitter van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier, de 769 was dan wel niet gelukt, maar tot op de dag van vandaag is er door zijn idee nog steeds een Hondekop-Vier op de nederlandse rails te bewonderen.
Ik vind het leuk dat er zoveel initiatieven zijn om materieel te bewaren, maar iets kritischer mogen we wel zijn in dit land; Er worden al 2 mat '64 stellen bewaard, daarnaast ook nog eens zo'n 4 stel plan U, wat ik mijn ogen veel te veel is: slopen dus die 526!