Laat ik iedereen enigszins gerust stellen : hoewel de SHD 2 Plan U's heeft zullen we voorlopig slechts 1 rijvaardig behouden en is nummer 2 voornamelijk voor de onderdelen ; bewaren van onderdelen kun je het beste (tenzij je een geconditioneerd magazijn hebt...) doen door ze gewoon in een treinstel te laten zitten, op de juiste plek gemonteerd. Dus maak van die 4 Plan U's in elk geval maar 3.
Wat dacht je van als het spanningsnet,ooit eens veranderd zou worden naar 25KV.Mvg jamie diks
Om nog maar te zwijgen over de praktische onhaalbaarheid. Het stel is verre van compleet (cabines redelijk leeg, geen ATB meer aanwezig en door de trein heen mist er van alles), en dat is meestal niet aanvulbaar door Plan V-stellen te plukken.Groetjes,Emiel
dus omdat er 2 plan v zijn en 4 plan u moet een plan t gesloopt worden?zou ik eerder 2 plan u slopen.heb je een gele en rooie ueen groene en gele ven een t groetmartijn
Ik wil niet lullig doen, maar om die treinen te kunnen bewaren moet je er geld mee verdienen. Dat lukt je niet met een keer per jaar een ritje voor wat donateurs of andere liefhebbers. Bewaren en rijdend houden van treinen gaat om serieuze bedragen, daarnaast een hoop regelgeving wat ook nog eens snel meer wordt. Vele duizenden euro's per jaar op zijn minst, en dan heb je nog geen meter gereden. Het lijkt allemaal zo makkelijk maar in de praktijk valt het al snel tegen. Daarom beter drie treinen die ook waardevol zijn goed bewaren dan tien stellen die vooral stilstaan en wegrotten. Heeft uiteindelijk niemand wat aan...