Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS/32 door Olaf
Vandaag om 17:07:52
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420 door VAM65
Vandaag om 17:05:22
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 17:05:08
EifelBurgenBahn door Benelux795
Vandaag om 16:58:17
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 16:48:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 16:46:19
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Remunj
Vandaag om 16:27:28
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 16:23:09
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door metpetergaathetbeter
Vandaag om 16:16:06
US diorama in H0 door Hans Reints
Vandaag om 15:54:27
Ton bouwt goederenwagens door TonM
Vandaag om 15:49:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tuurtje
Vandaag om 15:19:14
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 15:12:20
bovenleiding Mader door Beneluxspoor.net Team Encyclopedie
Vandaag om 15:03:39
25 jaar geleden door eemstede
Vandaag om 14:51:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 14:44:45
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:36:48
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door MaraNCS
Vandaag om 14:24:15
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door hervé
Vandaag om 13:58:30
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
  

Auteur Topic: Fleischmann locs ombouwen naar digitaal, welk merk dcc decoder raden jullie aan  (gelezen 9371 keer)

bink79

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
hoi forum leden

ik wil over een tijdje digitaal gaan rijden welk merk dcc decoder raden jullie aan om erin te zetten en wat zijn de prijzen ervan

want ik wil graag al mijn fleischmann locs ombouwen met een sound decoder erin of moet je dan 2 aparte dcc decoders erin bouwen of is dat in 1 dcc decoder

groetjes fred

« Laatst bewerkt op: 31 mei 2013, 22:38:22 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Alex Langenkamp

  • Offline Offline
  • Berichten: 261
Beste Fred,

Iedere sounddecoder die in de handel is te krijgen kan in een Fleischmann loc.
De meest gangbare sounddecoder is de ESU LokSound V4.0. De prijs van zo'n decoder is rond € 110,-
Zimo heeft ook decoders met sound. Deze zijn echter wat slechter verkrijgbaar en kosten rond € 80,-

Als je deze prijs vergelijkt met een normale decoder, zoals een ESU LokPilot V4.0, die rond € 25,- kost, dan is het een hele investering om een bestaande (wat oudere) locomotief om te bouwen.

Welke om te bouwen Fleischmann locomotieven heb je?


Groeten Alex

Jopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 364
Kijk ook eens naar Amerikaanse decoder merken. Esu sound decoders zijn veel te duur.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8666
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Je moet zelf nadenken wat je wil. Wat jopie aangeeft: Esu is goed. Je kan veel geluiden downloaden. Je hebt er een aparte programmer voor. Alleen de prijs. Je hebt ook andere merken die goede sounddecoders leveren. Het is de persoonlijke voorkeur van iemand als deze voor een bepaald merk gaat. Roco en Fleischmann zijn op Zimo overgestapt en hadden eerst Esu als decoders. Märklin heeft nu zijn eigen decoders.

Het is meestal één decoder met een speaker. Je hebt systemen die SUSI-systeem ondersteunen daarbij kan je later sounddecoder aansluiten op de decoder. Bijvoorbeeld Uhlenbrock ondersteund dat.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Ik (en nog een hoop anderen) hebben erg goede ervaring met Kuehn Decoders van het type T125,deze zijn te krijgen met en zonder stekker.
In jouw geval met de Flm locs denk ik dat ze ouder zijn qua leeftijd(niet digitaal voorbereid) en dan moet je dus de versie hebben zonder stekker.
Bij MTE bv zijn ze voor ong 25 euro te krijgen,echter moet je dan nog of zelf zo handig zijn om ze in te bouwen,of iemand hebben die dat voor je wil doen.
Hoe het zit met sound decoders dat durf ik niet te zeggen,dat heb ik hier namelijk niet.
Echter is het ook wel handig om te weten of je schaal N of HO hebt qua spullen,dan kan het qua keus wel is veranderen als men geen decoders zou hebben voor N  ;)
Wat verder miss van belang kan zijn is wat straks je eigen ondervindingen zijn met een bepaald merk,ieders smaak is anders en de keus voor een bepaald merk daardoor ook.
Tot zover mijn inbreng  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

bink79

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
hoi forum leden

bedankt voor de info allemaal en het is spoor ho

en ik ga toch voor de esu die zijn erg goed en goedkoop en ik lees er goede berichten over

en deze locs heb ik allemaal waar deze decoders in komen:

fleischmann 4000 stoomloc esu lokPilot v4.0
fleischmann 4805 stoomloc esu loksound v4.0
fleischmann 4201 diezel loc esu lokPilot v4.0
 
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2013, 23:51:02 door bink79 »

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Hou wel even rekening mee dat je je bij oudere Fleischmann loks het motorschildje dient te wijzigen of een speciale moet aanschaffen. ( en soms is he maanden mwachten tot die er weer zijn.:()

Bij inbouwen Sound decoders altijd even goed kijken waar je speakertje komt.
Zimo is goed verkrijgbaar (zie Avatar) maar bij de basis prijs komt nog het tarief voor het geluid.
Afhankelijk van je lok kun je keizen uit een algemeen stoomlok geluid of het "echte "geluid.

De 4000 en 4201 zou ik ombouwen met lokpilot basic ipv de dure V4
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

bink79

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
hans bedank voor de info hier heb ik wat aan ook als ik ze gaat ombouwen maar ik denk er nog wel even overnaar of ik analoog blijf rijden of digitaal want het is best een dure uitgave

 

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4457
 De Fleischmann 4000 met sounddecoder HO van ESU? Nou dat gaat niet passen. Zelfs een n-sounddecoder wordt een uitdaging. Want waar laat je de speaker. Misschien is het verstandiger een Fleischmann stoomloc met sounddecoder te kopen. Die "nieuwe" Fleischmann 4000(ik weet het nummer van de loc in de catalogus niet) is al voorzien van een geluidsdecoder en is redelijk goedkoop. Zeker vergeleken met een ESU sounddecoder. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is!
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2019, 16:04:31 door zuylen »

Fritsprt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2617
De Fleischmann 4000 met sounddecoder HO van ESU? Nou dat gaat niet passen. Zelfs een n-sounddecoder wordt een uitdaging.

Zou hij daar de afgelopen 6 jaar niet al achter zijn gekomen?  ;D ;D ;D
Groet Frits

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7813
En al 1,5 jaar niet meer actief hier. Denk niet dat het advies nog aankomt  ;D :angel: :angel:
Gr.
Eric

Te 2/2

  • Offline Offline
  • Berichten: 969
  • Metrop-Märklin
En hij zit mogelijk nu  bij de buren of dat is iemand die toevallig dezelfde nickname gebruikt.
Jan Willem

analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail