Een loc heeft zelden "teveel" aan vermogen. Eerder te weinig. Al is dat met een 1700 aan een DDAR-3 of DDAR-4 niet zo.
De DD-AR 7400 en 7300 series rijden nog wel, maar ze worden wel (snel) schaars.
Dat zeg ik toch? Verder is het gebrek aan adhesie bij deze locs vaak de reden dat ze niet hun volle vermogen kwijt kunnen.
Hoi Emiel,De mDDM of mBk wordt tijdens de revisie niet gewijzigd op het gebied van tractie, deze is dus ongewijzigd. Jouw vermoeden klopt dus niet. Misschien is het totale gewicht van de stam wat afgenomen door de modernisering.Groeten Bart
ja, er zijn ruim 30 stuurstanden ddm/dd-ar over en een heleboel tussenbakken.wat hiermee gaat gebeuren is onbekend. Als ze slim zijn bouwen ze deze ook om maar de ns wil geen loks + rijtuigen meer....dus het zal de sloophamer wel worden.
En ook dat is niet waar. Met een 1700+DDAR-stam kun je zonder slippen met volledige uitsturing wegrijden. Ik heb dat met de 1701+DDAR ook een keer uitgebrobeerd in de noodbesturing. Ook toen had ik geen slip, hooguit een bovenleidingsspanning die uitviel door de wat hoge stroomafname...Groetjes,Emiel
Enorme en voor NS ongekende kapitaalvernietiging op kosten van de belastingbetaler en de reiziger....
Ik zeg ook niet dat de tractie gewijzigd wordt, alleen wat beter getuned. mDDM onderling zat ook wel het nodige verschil in qua aanzet (sommige waren niet vooruit te branden). Dus wellicht dat ze ze nu bij de renovatie weer allemaal op scherp zetten.Groetjes,Emiel
Nogmaals aan de tractie word helemaal NIKS gedaan, en ja nog steeds de 1 trekt onder je gat vandaan en de ander is niet vooruit te branden.......Dit is het moderniseren tegenwoordig, veel bling maar aan de techniek geen groot onderhoud meer.........
Daarnaast waarom zou je de mDDM technisch updaten? De techniek voldoet, ze hebben over het algemeen voldoende vermogen voor hun taak, upgraden kost alleen maar geld en de NS krijgt daar niet meer winst voor terug.