Of zie ik wat over het hoofd?
...Een theoretisch nadeel van vervoer van gevaarlijke stoffen per spoor is dat er zoveel tegelijk wordt vervoerd en dat een calamiteit dus al gauw heel groot kan zijn. Dat nadeel blijkt nu dus niet alleen theoretisch te zijn.
Vandaag hoorde ik op het nieuws (televisie) dat men in Dordrecht wil dat de gevaarlijke stoffentreinen omrijden over de Betuwe route en niet langer door Dordrecht.Heeft er iemand een idee hoe ik van Kijkfhoek over de Betuweroute in Gent kom, over het spoor en niet door kernen als Dordrecht en soortgelijk? Volgens mij is dat namelijk tamelijk onmogelijk. Of zie ik wat over het hoofd?Groeten, Bart
Is in elk geval een duidelijke oorzaak, dan kan hier de discussie trein-vs spoor door bewoonde gebieden stoppen en kan er een nieuwe ontstaan over manieren om te hard rijden te voorkomen.. En kan Dordrecht weer rustig slapen, onder normale omstandigheden dus niks aan de hand.
In Nederland is het geen eens mogelijk om met 80 km/h door een wissel van 40 km/h te rijden, zowel onder ETCS als ATB bedrijf. Dat ze in België een beperkt treinbeveiligingssysteem hebben wisten we al en dit onderstreept het weer eens.