Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
nighttrain1
Vandaag
om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Marc tramt
Vandaag
om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
defender
Vandaag
om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:02:33
Da's Daz 2
door
defender
Vandaag
om 21:59:07
Vreemd probleem
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens
door
defender
Vandaag
om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Benelux795
Vandaag
om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:26:42
Aachenau West
door
Overet
Vandaag
om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc?
door
marctrein
Vandaag
om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Sven
Vandaag
om 20:17:22
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden.
door
Huup
Vandaag
om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 18:21:43
Lokpilot 4 defect
door
spock
Vandaag
om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
vpeters1984
Vandaag
om 16:08:38
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Dick55
Vandaag
om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:13
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Hoe is de BR 50 van Roco?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe is de BR 50 van Roco? (gelezen 2842 keer)
Harry
Offline
Berichten: 1424
Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Gepost op:
07 July 2006, 19:58:03 »
Goededag allemaal,
mijn vraag, op mijn baan rijden leuke stoomloks. Enkele voorbeelden BR 70, 38, 93, 94 en 2 x 78 (binnenkort hoop ik (TD f***mann schiet eens op)). Maar er is ruimte voor uitbreiding. En zoekende voor een ander draadje hierzo, kwam ik bij Roco de BR 50 (art.nr. 63291) tegen. Nu zijn de vragen:
1- Hebben alle sleeptenderloks van Roco die ?kardanas? van de tender naar de lok lopen?
2- Hoe zijn de rijeigenschappen?
3- Hoe is de uitvoering?
4- Wat is de trekkracht? kan hij zonder problemen een 10 tal wagons (zeg maar 4assers) voortbewegen?
Bij voorbaat dank,
Harry
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
Christoph
Offline
Berichten: 3054
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #1 Gepost op:
07 July 2006, 21:01:26 »
Hallo Harry en andere lezers,
zover ik weet hebben alle Roco BR50 locs een kardanas, hierdoor worden niet alleen de wielen in de tender aangedreven maar ook de rest. Onderandere hierdoor is het ook mogelijk om meer dan 10 wagons te slepen (in ieder geval horizontaal, een helling op ligt natuurlijk aan het percentage helling).
De rijeigenschappen zijn als de meeste roco locs perfekt.
De uitvoering, heel persoonlijk natuurlijk ik vind hem prachtig en lijkt veel op het origineel. Let wel het is geen hardloper.
Groeten en succes met de 50er,
Christoph
Gelogd
Harry
Offline
Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #2 Gepost op:
07 July 2006, 21:19:15 »
Hai Christoph,
Ik wist niet dat en de wielen van de tender en de drijfwielen van de lok worden aangedreven. Weer wat geleerd. Dus hij heeft grip zat.
Zoals hier en op de voorganger duidelijk aangegeven advies van anderen aan anderen, zijn en komen er bij mij geen hellings boven de 3% recht en 1 a 2% in de bocht. Heb namelijk al zo'n probleem geval (F***mann BR 70). Maar die krijgt nog extra lood (kolenkasten)
Wat is in werkelijkheid de max. snelheid? Heb tot nu toe alle loks aardig moeten terugschroeven in snelheid. Zal bij deze wel niet anders zijn.
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
Monobrachius
Offline
Berichten: 894
LE II
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #3 Gepost op:
08 July 2006, 00:10:42 »
Volgens mij worden er behalve de aandrijfassen van de loc ook twee assen van de tender aangedreven (en volgens mij geen vier, voordat je het idee krijgt). De loc rijdt prachtig en maakt weinig geluid. Het terugschroeven van de snelheid zal echt stukken minder zijn in vergelijking met je Fleischmanns. Hij rijdt echt niet hard. De max. snelheid van het voorbeeld was 80 km/u.
Groeten Henk
Gelogd
K.Bay.Sts.B
Harry
Offline
Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #4 Gepost op:
08 July 2006, 09:41:19 »
Kijk, mooie duidelijke antwoorden.
Daar heb ik wat aan.
Zal nu eens kijken waar mijn vakantiegeld naar toe gaat
.
Bedankt voor de info.
Groeten Harry
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
marco
Offline
Berichten: 711
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
«
Reactie #5 Gepost op:
08 July 2006, 09:47:02 »
Even exact het aantal aangedreven assen voor de 'nieuwe generatie' 50ers van Roco:
2 assen van de tender (met op alle aangedreven wielen anti slipbanden)
5 assen van de loc
Overigens is op de site van Roco deze info uitgebreid terug te vinden alleen niet bij alle product omschrijvingen van de BR 50's.
Overigens heb ik er ook een en die rijdt echt super, mooi en rustig.
groet,
marco-
Gelogd
NS TP 3 en 4
Fl/Ro H0 Tandradbaan - Gipfelrauschbahn
DRup/RocRail/Linux
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Hoe is de BR 50 van Roco?