Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bisonkit verdunner door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:33:46
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door MathynK
Vandaag om 15:28:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door roco
Vandaag om 15:26:26
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
Vandaag om 15:22:30
Stationsplein Baden Baden door Dave.......
Vandaag om 15:03:18
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 15:01:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:30:51
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
Vandaag om 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
Vandaag om 14:07:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door sander1985
Vandaag om 14:07:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 14:03:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
Vandaag om 13:36:18
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:34:47
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
  

Auteur Topic: Hoe is de BR 50 van Roco?  (gelezen 2507 keer)

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Hoe is de BR 50 van Roco?
« Gepost op: 07 juli 2006, 19:58:03 »
Goededag allemaal,

mijn vraag, op mijn baan rijden leuke stoomloks. Enkele voorbeelden BR 70, 38, 93, 94 en 2 x 78 (binnenkort hoop ik (TD f***mann schiet eens op)). Maar er is ruimte voor uitbreiding. En zoekende voor een ander draadje hierzo, kwam ik bij Roco de BR 50 (art.nr. 63291) tegen. Nu zijn de vragen:
1- Hebben alle sleeptenderloks van Roco die ?kardanas? van de tender naar de lok lopen?
2- Hoe zijn de rijeigenschappen?
3- Hoe is de uitvoering?
4- Wat is de trekkracht? kan hij zonder problemen een 10 tal wagons (zeg maar 4assers) voortbewegen?

Bij voorbaat dank,

Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Christoph

  • Offline Offline
  • Berichten: 3053
    • Zwetdorf in model
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #1 Gepost op: 07 juli 2006, 21:01:26 »
Hallo Harry en andere lezers,

zover ik weet hebben alle Roco BR50 locs een kardanas, hierdoor worden niet alleen de wielen in de tender aangedreven maar ook de rest. Onderandere hierdoor is het ook mogelijk om meer dan 10 wagons te slepen (in ieder geval horizontaal, een helling op ligt natuurlijk aan het percentage helling).
De rijeigenschappen zijn als de meeste roco locs perfekt.
De uitvoering, heel persoonlijk natuurlijk ik vind hem prachtig en lijkt veel op het origineel. Let wel het is geen hardloper.

Groeten en succes met de 50er,

Christoph

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #2 Gepost op: 07 juli 2006, 21:19:15 »
Hai Christoph,

Ik wist niet dat en de wielen van de tender en de drijfwielen van de lok worden aangedreven. Weer wat geleerd. Dus hij heeft grip zat.
Zoals hier en op de voorganger duidelijk aangegeven advies van anderen aan anderen, zijn en komen er bij mij geen hellings boven de 3% recht en 1 a 2% in de bocht. Heb namelijk al zo'n probleem geval (F***mann BR 70). Maar die krijgt nog extra lood (kolenkasten)

Wat is in werkelijkheid de max. snelheid? Heb tot nu toe alle loks aardig moeten terugschroeven in snelheid. Zal bij deze wel niet anders zijn.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Monobrachius

  • Offline Offline
  • Berichten: 890
  • LE II
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #3 Gepost op: 08 juli 2006, 00:10:42 »
Volgens mij worden er behalve de aandrijfassen van de loc ook twee assen van de tender aangedreven (en volgens mij geen vier, voordat je het idee krijgt). De loc rijdt prachtig en maakt weinig geluid. Het terugschroeven van de snelheid zal echt stukken minder zijn in vergelijking met je Fleischmanns. Hij rijdt echt niet hard. De max. snelheid van het voorbeeld was 80 km/u.

Groeten Henk
K.Bay.Sts.B

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #4 Gepost op: 08 juli 2006, 09:41:19 »
Kijk, mooie duidelijke antwoorden.
Daar heb ik wat aan.
Zal nu eens kijken waar mijn vakantiegeld naar toe gaat ;D.
Bedankt voor de info.

Groeten Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: Hoe is de BR 50 van Roco?
« Reactie #5 Gepost op: 08 juli 2006, 09:47:02 »
Even exact het aantal aangedreven assen voor de 'nieuwe generatie' 50ers van Roco:

2 assen van de tender (met op alle aangedreven wielen anti slipbanden)
5 assen van de loc

Overigens is op de site van Roco deze info uitgebreid terug te vinden alleen niet bij alle product omschrijvingen van de BR 50's.

Overigens heb ik er ook een en die rijdt echt super, mooi en rustig.

groet,
marco-
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.