Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
Vandaag om 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 23:11:34
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 22:58:56
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 22:03:07
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Frank 123
Vandaag om 21:59:45
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11

Auteur Topic: Kwaliteit Artitec DE1?  (gelezen 17436 keer)

Karst Drenth

• Offline Offline
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec DE1 miskoop?
« Reactie #45 Gepost op: 26 March 2013, 12:07:00 »
Citaat van: MarcNL
Dat er aan een model iets is gevijld, kennen we helemaal niet van merken als Marklin, Fleischmann, Roco, "zelfs" Lima, ...

Moet je eens een 'peperduur' Philotrain model openschroeven..... Bijna alle (tender)bevestigingsgaatjes zijn wel op de een of andere maniet opgevijld, opdat e.e.a. past. ... ;)

Zegt mij dus niets en geeft voor mij blijk van zorg voor het model/product dat het zo goed mogelijk functioneert als het bij de klant ligt.

Grtzz,

Karst

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 26 March 2013, 12:19:15 »
Over en, wat mij betreft, sluiten.

Maar het betreft jou niet. Draadjes worden alleen in uitzonderlijke gevallen gesloten.

Als ik een kanttekening zou mogen maken... de devotie van sommigen voor Artitec doet me denken aan een zeker ander merk, waarvoor er minder aardige termen zoals "sekte" worden gebruikt. Vrij objectief is vast te stellen dat Artitec fraaie modellen maakt waar er geregeld iets niet helemaal klopt: te dikke dakribben (een vaker terugkerend euvel), wielen die ratelen, niet-zo-heel-korte kortkoppeling, enzovoorts.

BNLS is feitelijk een consumentenforum en dat soort zaken dient gewoon besproken te kunnen worden. Dat is uiteindelijk goed voor ons consumenten (die een weloverwogen keuze kunnen maken) en fabrikanten (die kunnen leren van de opmerkingen van hun klanten).

Als je een al te sterke binding hebt met het merk, denk ik persoonlijk dat je inbreng in zo'n draadje eerder averechts zal werken. Op zo'n moment profileer je jezelf namelijk als partijdig en verlies je aan geloofwaardigheid. Dat dit vrij regelmatig gebeurt in Artitec-draadjes is jammer, want ze verkopen er echt geen wagentje minder om als er wat geklaagd of gemopperd wordt.

Sentimenten als "we mogen blij zijn dat..." hebben we al heel vaak voorbij zien komen en daar zit, heel eerlijk gezegd, ook niemand op te wachten.

Wat er in dit draadje gezegd wordt is dat Artitec een prima service heeft die ze wettelijk gezien helemaal niet eens hoeven te bieden (en die weinig fabrikanten van wat voor soort product dan ook bieden). Dus al die consternatie snap ik niet helemaal.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #47 Gepost op: 26 March 2013, 12:25:17 »
Ach..het is weer de toon die de muziek maakt, en ik zie hier weinig muzikaal talent ;D

Wanneer je echter je draadje start met de 'open vraag' of de Artitec DE1 een miskoop is, maak je jouw klacht heel algemeen en dan is wat mij betreft sprake van stemmingmakerij omdat je daarmee de indruk kan wekken dat het voor iederéén een miskoop is. Dan wordt er dus ook op dat niveau gereageerd, waarmee de nieuwswaarde van je bericht navenant daalt. Als ik Ted was zou ik dan niet eens meer ingaan op dit soort berichten.

Wat betreft de service van Artitec: ze onderscheiden zich daarmee in positieve zin, omdat ze verder gaan dan wat wettelijk verplicht is. Dat de slechte nacontrole bij fabricage dat nodig maakt is natuurlijk spijtig en is een probleem waar meer fabrikanten tegenaan lopen bij 'overseas production', aan de andere kant is de openheid waarmee ze de markt tegemoet komen bij problemen alleen maar lovenswaardig. En dan hoeven we helemaal niet buigend en lovend Att te verdedigen tegen de boze aantijgingen, het is gewoon een opsomming van feiten.
-Ja, de controle schiet te kort
-Ja, ze doen extra moeite om dat te compenseren
-Nee, ze zijn niet verplicht om dat rechtstreeks voor de klant op te lossen maar doen het toch.
En dat waardeer ik dan meer dan gemiddeld, mede gezien het feit dat ze hun nek uitsteken om producten voor een zeer kleine markt uit te brengen.
« Laatst bewerkt op: 26 March 2013, 12:32:36 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

Gert1

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 26 March 2013, 12:35:12 »
De titel van dit draadje is zo suggestief als het maar kan!
Moet je eens een draadje openen met de titel "Roco rommelzooi?" of "Fleischmann flut?".
Kijken wat er dan gebeurt...

mvg,
Gert

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #49 Gepost op: 26 March 2013, 12:38:52 »
Nog niet eens gesproken als je het over M* hebt ;D ;)

Alle gekheid, ik kan alleen oordelen over de onderdelen service van Artitec en die is meer dan goed. Kapotte onderdelen van je bouwkitjes worden zonder morren omgewisseld. Een service waar nog veel bedrijven, ook groter, een voorbeeld aan kunnen nemen (y)

En nee, ik heb geen aandelen ;)

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #50 Gepost op: 26 March 2013, 12:41:53 »
Ik stel voor een draadje "krijg je van Marklin pukkels?"  ;D ;D

Maar zonder gekheid, een titel als deze terwijl je nog niet eens je verkoper in de gelegenheid hebt gesteld het product te laten voldoen aan de koopovereenkomst leidt bij voorbaat tot een vruchteloze discussie.

*edit: we zijn het weer eens zie ik ;)

RETROBAHN A.G.

henk

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 26 March 2013, 12:45:03 »
Ach..het is weer de toon die de muziek maakt, en ik zie hier weinig muzikaal talent ;D

Wanneer je echter je draadje start met de 'open vraag' of de Artitec DE1 een miskoop is, maak je jouw klacht heel algemeen en dan is wat mij betreft sprake van stemmingmakerij omdat je daarmee de indruk kan wekken dat het voor iederéén een miskoop is.

Maar dat staat er toch niet? De vragensteller wil weten of er sprake is van een algemeen probleem of een exemplarisch probleem. Dan wordt die titel ook heel wat minder vervaarlijk. Dat is toch een heel normale vraag, juist als je wil proberen zelf een probleem op te lossen? Wordt wel vaker gesteld en meestal zonder daaropvolgend gedoe.
Je kan de titel vast anders uitleggen, maar dat toont alleen maar aan dat je de vraag moet lezen en niet op een titel moet reageren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

henk

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 26 March 2013, 12:52:44 »
De titel van dit draadje is zo suggestief als het maar kan!
Moet je eens een draadje openen met de titel "Roco rommelzooi?"

Dat is bijna letterlijk weleens zo gebeurd. Ontstond best discussie, maar niemand voelde zich geroepen Roco in het algemeen te hulp te schieten wegens vermeed onrecht.

Oh ja, 'Roco rommel rijtuigen'.  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 March 2013, 12:58:36 door henk »

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #53 Gepost op: 26 March 2013, 13:00:02 »
Je kan de titel vast anders uitleggen, maar dat toont alleen maar aan dat je de vraag moet lezen en niet op een titel moet reageren.
Dat is dus de kern van de discussie: de titel suggereert wat anders dan de schrijver blijkbaar voor ogen heeft.
RETROBAHN A.G.

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Kwaliteit Artitec DE1?
« Reactie #54 Gepost op: 26 March 2013, 13:04:43 »
Met de uitleg van Bessel kan ik helemaal leven. Daarom heb ikde titel verandert in "Kwaliteit Artitec DE 1?"

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
« Reactie #55 Gepost op: 26 March 2013, 13:06:14 »
Peter Korsten,

"over en sluiten" was bedoeld voor de discussie die ik losmaakte, niet over het sluiten van het draadje. Ik zou niet durven ;D ;D

Zo zie je maar, taal is moeilijk.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #56 Gepost op: 26 March 2013, 13:57:04 »
Kijken wat er dan gebeurt...

Dan zijn de poppen op een zondagavond aan het dansen en blijken de (DB)rijtuigen een paar maanden later in de winkel kaarsrecht... ;D (krekwakwol)
« Laatst bewerkt op: 26 March 2013, 14:02:27 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Duvel

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 26 March 2013, 14:29:47 »
Maar zonder gekheid, een titel als deze terwijl je nog niet eens je verkoper in de gelegenheid hebt gesteld het product te laten voldoen aan de koopovereenkomst leidt bij voorbaat tot een vruchteloze discussie.
Op het moment van aankoop mag je toch verwachten dat een product voldoet...
Met vriendelijke groeten, altijd.

Gert1

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 26 March 2013, 14:31:32 »
Natuurlijk mag je dat verwachten, maar we leven niet in een volmaakt universum, dus er kan, ondanks dat er zorg aan de producten is besteed, toch wel eens een keer iets mis gaan.

mvg,
Gert

henk

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 26 March 2013, 14:34:53 »
Bij de een wat vaker dan bij de ander. Oh sorry, stemmingmakerij.  :o En dan heb je mensen die dat liever zelf proberen op te lossen en dus een draadje openen met wat vragen alvorens naar de handelaar/fabrikant te gaan. Daarom snijdt dat argument van Bessel ook geen hout. Maar ik denk dat hij de beginvraag toen nog niet had gelezen, zoals kennelijk wel meer mensen. Oh jee, alweer stemmingmakerij.  ;D

De kwaliteit van mijn eerste generatie de1 is trouwens voortreffelijk, in ieder geval nadat ik de kap eraf had gekregen en de ledjes had vervangen. Over de rijeigenschappen niets dan lof. Het model heeft maandenlang vrijwel dagelijks probleemloos op mijn baan gependeld. Dat schijnt bij de nieuwe generaties modellen minder te zijn. Eigenlijk is de titel nog altijd misleidend. Over welke generatie de1 hebben we het?
« Laatst bewerkt op: 26 March 2013, 15:30:13 door henk »