Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Quinzeedied
Vandaag om 23:38:58
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
Vandaag om 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
Vandaag om 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11

Auteur Topic: Kwaliteit Artitec DE1?  (gelezen 17468 keer)

RICROO

• Offline Offline
Re:Artitec DE1 miskoop?
« Reactie #30 Gepost op: 25 March 2013, 22:11:05 »
Een nieuwe trein bij een goed aangeschreven winkelier en dan toch geen verkoopbon willen verstrekken? Vreemd.

Ik had de trein laten staan, het gaat per slot van rekening niet 10 euro.

Richard

Coen Burki

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 26 March 2013, 08:42:41 »
Beste forumlezers,

Hoe kan iemand nou klagen over service e/o garantie als hij richting fabrikant of leverancier nog niets ondernomen heeft?

Dit is toch geen onderwerp voor dit forum. Eerst maar eens de "normale" weg doorlopen en pas wanneer dit niet tot tevredenheid stemt je klacht alsnog op dit forum melden.

Ik heb trouwens met de service/garantie van zowel mijn hofleverancier, Wentink in Arnhem, als Artitec beste ervaring.

Dit moest ik even kwijt.

Groet,
Coen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 26 March 2013, 08:51:13 »
De vragensteller wilde in eerste instantie dan ook eigenlijk alleen maar weten of zijn technische probleem werd herkend en of iemand een oplossing wist, zodat hij het hele garantiegedoe niet in hoefde.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
« Reactie #33 Gepost op: 26 March 2013, 09:55:22 »
Dan had hij ook wel een andere titel kunnen gebruiken voor zijn draadje. Iets in de vorm van: motor Artitec DE1 maakt veel lawaai, Herkenbaar? Komt toch iets anders over dan de huidige titel die iets suggestiefs heeft ondanks het vraagteken.

Moest dit even kwijt
Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

MarcNL

• 1:87 begint met het bestuderen van 1:1
  • Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #34 Gepost op: 26 March 2013, 10:01:54 »
Een nieuw model in die prijsklasse, dat het thuis niet of niet goed blijkt te doen, is wel degelijk een miskoop.
Het dient gewoon in orde te zijn. Als koper mag je dat verwachten.

Het is immers geen 2e of 3e handsje uit een rommelbak onder een tafel.
Dan kun je verwachten dat het niet werkt, je geen garantie hebt, en zelf aan de slag zult moeten.
« Laatst bewerkt op: 26 March 2013, 10:35:39 door MarcNL »
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #35 Gepost op: 26 March 2013, 10:03:22 »
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de naam van de "winkelier met visitekaartje".
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

ATB

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 26 March 2013, 10:07:13 »
De suggestie die er voor mij uitgaat van de titel is dat elke DE1 een miskoop is. Dit laat onverlet dat als er wat aan een model (van welke fabrikant dan ook) iets mankeert dit binnen de garantievoorwaarden vervangen/gerepareerd moet worden. Dat gaat via de normale weg daarvoor. Dus via de winkelier die je het model verkocht heeft en niet via, hopelijk onbedoelde, stemmingmakerij op een forum.

Ted

MarcNL

• Offline Offline
    • foto's op Imgur
Re:artitec DE1 miskoop?
« Reactie #37 Gepost op: 26 March 2013, 10:40:14 »
Handmatig bijgewerkt is echt iets van Artitec!

Dit suggereert toch ook iets.
Ik heb zelf (nog) geen spullen van Artitec, maar ik vraag me toch af wat ik hiervan moet vinden.

Enerzijds zou je dan denken dat elk model individueel aandacht krijgt, en dat is mooi.
Anderzijds lijkt het erop dat bv. de kwaliteit van de onderdelen niet constant genoeg is.

henk

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 26 March 2013, 11:00:56 »
Daarover is al zoveel gewisseld. Gewoon even kijken bij de Artitec bespreekdraadjes voordat het hier weer los gaat. Om een of andere reden wordt de beeldvorming rond Artitec nooit beter als Ted zich in dit soort draadjes mengt. Iemand stelt een eenvoudige vraag omdat hij als het even kan zelf een probleem oplost in plaats van de weg van garantie en terugsturen te volgen en voor je het weet is het 'stemmingmakerij'.  ???

Coen Burki

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 26 March 2013, 11:14:43 »
Ik heb met Artitecproducten in 2 gevallen zeer goede ervaringen.

1e geval was een naar mijn mening minder goed rijdende DE2. Toevallig moest mijn zoon in Amsterdam zijn en ben ik meegereden. Bij Artitec werd ik met een kopje koffie ontvangen en werd mijn exemplaar op de testbaan getest. Het treinstel is omgeruild en de inmiddels door mij aangebrachte wijzigingen in de binnenverlichting omgezet.

2e geval was een 3700. Verlichting brandde aan een zijde. Lok meteen door Wentink omgeruild. Later bleek dit een klein euvel te zijn welke ik achteraf zelf had kunnen oplossen. Deze oplossing staat inmiddels ook op de site van Artitec.

Ook met het kortkoppelingsprobleem met de plan E rijtuigen is destijds door Artitec prima service geleverd.

Als ik nu bespeur dat er na de uitlevering van de nieuwe C12c rijtuigen weinig of geen commentaar meer is blijkt dat Artitec de klachten serieus neemt en oplost en de nieuwe producten steeds verder verbeterd.

Wij NS rijders mogen blij zijn dat een bedrijf als Artitec zelfs in deze tijd het lef heeft om zovele nieuwe en gevraagde modellen uit te brengen.

Zoals reeds gememoreerd zou een andere hoofdtekst van dit onderwerp wenselijk zijn!

Groet,
Coen.

Gert Arkema

• Offline Offline
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:artitec DE1 miskoop?
« Reactie #40 Gepost op: 26 March 2013, 11:15:39 »
Eens met je verwijzing naar andere draadjes, maar verder onzin, de eerste twee postings bevatten al stemmingmakerij;
...................
Mijn vraag is zijn er misschien nog meer mensen hier die soortgelijks hebben meegemaakt,veel herrie makende motortje of handmatig aangepaste onderdelen of heb ik weer een blauwe maandag model i.p.v. een blauwe engel ?

Handmatig bijgewerkt is echt iets van Artitec!! :'(.

Jouw opmerking over Ted's antwoord ('Om een of andere reden wordt de beeldvorming rond Artitec nooit beter als Ted zich in dit soort draadjes mengt') is ook stemmingmakerij.
groet Gert

Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

henk

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 26 March 2013, 11:34:42 »
En ik denk dat veel Artitec liefhebbers erg veel lezen als stemmingmakerij en dat nogal wat draadjes rond Artitec vervelend werden nadat de cavalerie (meer dan Ted) te hulp schoot.
Je had beter het hele bericht van Tinus kunnen citeren. Hij geeft aan meerdere Artitec modellen in huis te hebben waaraan was nageknutseld voordat het de winkel had bereikt. Heb ik ook. Uit andere draadjes kan je lezen dat het inderdaad geen zeldzaam verschijnsel bij Artitec-modellen is. Of dat zo erg is, is wat anders, maar het benoemen was hier gewoon functioneel en een direct antwoord op een logische vraag. Heeft niets met stemmingmakerij te maken, tenzij je dat er per se in wil lezen omdat het over een Artitec-model gaat. Iets dergelijks geldt voor de titel van het draadje.
« Laatst bewerkt op: 26 March 2013, 11:36:17 door henk »

ATB

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 26 March 2013, 11:36:23 »
MarcNL,

ja dat suggereert ook iets. De Artitec modellen worden in China fabrieksmatig vervaardigd en in Nederland individueel getest op uiterlijk, rijeigenschappen, waaronder motorgeluid, en lichtfuncties. Nu kan het zijn dat de tester in kwestie het, kennelijk hardere, motorgeluid niet als onaanvaardbaar luid heeft beoordeeld. We gebruiken daarvoor overigens geen decibelmeter. Kortom het model is uitgeleverd. Nu blijkt dat king-roger anders over het geluidsniveau denkt. Wat zijn goed recht is. Jammer dat dat niet ter plaatse geconstateerd is, maar dat zij zo. Om te onderzoeken wat de mogelijke oorzaak is, maakt hij het model open. Hij constateert o.a. dat er ter hoogte van de motor al het een en ander was weggevijld. Dit verleidt tinus tot de, m.i suggestieve, uitspraak dat handmatig bijwerken echt iets van Artitec is. Wie dat handmatig bijwerken heeft gedaan was op 24 maart niet duidelijk. Ook nu nog is, mij althans, niet duidelijk of dit echt een 1ste hands model is. Maar goed, laat ik er maar van uit gaan dat dat wel het geval is. De weg is dan duidelijk; terug naar de winkelier en hem aanspreken op de garantie. Overigens als Tinus een andere wijze van repareren weet dan handmatig, laat hij zich dan even melden.

Ik ben inderdaad een overgevoelige ziel wat betreft onrecht. Niet alleen over Artitec. En ik heb misschien iets van een wereldverbeteraar in me. Taal blijkt ook moeilijk. Had het draadje "Mijn Artitec DE1 een miskoop?" geheten, dat had je mij hier niet gehoord.

Over en, wat mij betreft, sluiten.
Ted

henk

• Offline Offline
« Reactie #43 Gepost op: 26 March 2013, 11:39:37 »

MarcNL

• Offline Offline
    • foto's op Imgur
« Reactie #44 Gepost op: 26 March 2013, 11:57:55 »
Niks ten nadele van Artitec.
Maar ik heb zelf ook de nodige ervaring met het laten fabriceren van spullen in China.

Dat is en blijft toch nog steeds een beetje avonturieren. Meestal gaat het goed, maar soms ook even niet.
En het is ook niet dat "de Chinezen" niet kunnen of niet willen. De kwaliteit die er uit China komt gaat snel omhoog, want ze leren snel die jongens.

Dat er aan een model iets is gevijld, kennen we helemaal niet van merken als Marklin, Fleischmann, Roco, "zelfs" Lima, ...
Wat dat betreft moeten we ook wat anders gaan denken, want de wereld om ons heen verandert...