http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/profielen/celrubberband-zelfklevend/Nog betere demping , zeker als je het met latexlijm / voorstrijk plakt (maar dat geldt feitelijk voor kurk ook)
Ik heb dat blauwe materiaal ook gebruikt. ik vind , dat je het makkelijk indrukt ,(Dat is logisch, anders isoleert het niet .) ,wat ook betekent dat als je b.v. rails extra ondersteunen wil, de druk erop te hoog kan zijn, ik praat over een vierkante cm, waardoor het langzaam inzakt en de rails weer niet goed ligt. Ook moet je voorzichtig zijn met een soldeerbout, even perongeluk erlangs gaan en je hebt een smeltgat. Vr Gr,Peter
Ik zie hier wel een site:http://www.kurkrol.nl/prijzen
Kurk isoleert, waardoor je minder last van geluid hebt en bovendien heb je dan al een railbedding, zoals in werkelijkheid.Groet,Ruud
Jou genoemde rol kurk is een prima alternatief. Ze staan ook in Houten en ze sture ook op, de prijs is denk ik best redelijk; 8 maal 0,5 meter kun je behoorlijk wat mee doen. En dat voor 25 euri's.
Rik2je,wat ook kan zijn de TYST-placemats van IKEA. Die kosten 3,5 EUR, voor 4 stuks. Wij hebben inmiddels een kleine 3 meter bekurkt en dat komt overeen met bijna 2 placemats. Een nadeel is de geringe lengte, maar daarentegen zijn ze weer heel breed. Wij zullen wel genoeg hebben aan één set, al hebben we er dan twéé aangeschaft, maar als je van plan bent een grote baan te bouwen lijken me die kurkrollen een beter alternatief.Matthijs
De hoogte van de railbedding begrijp ik. Maar dan blijft mijn vraag hoe groot de geluidsoverlast zonder kurk nu echt is. In de werkelijkheid produceren passerende treinen ook geluid(overlast). In Bruntendijk "moet" ik er ook aan geloven en de ballast nog aanbrengen. In een vorige situatie had ik het grind los liggen maar dat is om allerlei redenen niet aan te raden. Dus verlijmen met verdunde houtlijm is een juiste optie. Maar nogmaals mijn vraag: wie kan mij uitleggen hoe hoog de geluidshinder dan wordt. (Even ter zijde: Het geluid van sommige modellen met sound vind ik wel "hinderlijk.")