Een keerlus hoort bij een tram en wat is er mooier dan een tram door een keerlus te zien kruipen.
Een tram die door een smal straatje slingert.
@Henk:Bedankt voor de tips.Het programmeerspoor komt waarschijnlijk niet op de baan, al is er wel over na te denken. Ik kan hem ook op een stukje paradespoor maken. Het depot heb ik expres achter geplaatst zodat er meer diepte in gemaakt kan worden dmv. een achtergrond.
Mooi, weer een trambaan erbij. Leuk plan, Dennis. Begrijp ik het goed dat deze baan in een hoek van de kamer wordt gebouwd? Als dat zo is, zou ik het depot niet in de hoek plaatsen. Je zal altijd zien dat je beste tram plotseling niet meer wil rijden als hij achteraan in de loods staat. Met het voorgestelde railplan kan je daar dan niet bij (of je moet een gat hakken vanuit de naastliggende kamer, maar dat mag vast niet).Ik zou het depot aan de voorkant leggen, in de oksel als het ware, en de doorgaande lijn er achter langs laten lopen. Dan liggen de depotsporen onder handbereik; bovendien is zo'n remise een leuke blikvanger, zonde om die in een hoek te duwen. Bovendien verdwijnt de doorgaande tram dan even achter de remise uit het zicht. Aardig effect.Ik heb goede ervaringen met digitaal rijden. Ik heb één pool aan de bovenleiding, en éen pool aan beide, doorverbonden, railstaven. Dat werkt prima, maar je moet soms je trams wel ombouwen; en uiteraard moet de bovenleiding goed functioneren.Succes met Emseburg (waar ligt dat eigenlijk?)!
...ik zou niet weten waar de wissel moet komen vanaf de hoofdbaan naar het depot
Verplaats het voorgestelde wissel een stukje verder naar links, ongeveer links van de knik in het dubbelspoor. Het aftakkende spoor leidt dan uiteraard naar de onderrand van de baan, en moet het tegenspoor kruisen. Of je legt het wissel in het onderste spoor; de trams rijden dan vooruit de remise in i.p.v. achteruit.