Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door J. Moors
Vandaag om 03:24:02
Onze 3d printer door PietB
Vandaag om 01:37:46
Ergensnergens in H0e door sdz1976
Vandaag om 00:36:06
Westlandbaan door GerardvV
Vandaag om 00:01:38
Bouw "Bahnhofsvorfeld" door charp
29 november 2020, 23:51:30
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Dwergsein
29 november 2020, 23:48:32
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
29 november 2020, 23:44:58
SLT in H0 voor Kleindrecht door Fritsprt
29 november 2020, 23:33:15
Heen, En en Weer door Huup
29 november 2020, 23:28:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
29 november 2020, 23:26:29
SPitfire & SPoor-1 door raymond erdtsieck
29 november 2020, 23:20:59
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
29 november 2020, 23:06:32
Sprinter LED binnenverlichting flikkert opeens door MarkSpoor
29 november 2020, 21:46:45
EifelBurgenBahn door d.vanaalst
29 november 2020, 21:43:44
Kyllburg in H0 door d.vanaalst
29 november 2020, 21:32:29
DR5000 koppelen aan raspberry Pi 4 modelb/4GB met rocrail door Krispy
29 november 2020, 21:26:43
VERPLAATST: ex AVT geluidsmodules in 2021 weer verkrijgbaar bij Uhlenbrock door Bert van Gelder
29 november 2020, 21:26:28
ex AVT geluidsmodules in 2021 weer verkrijgbaar bij Uhlenbrock door ATB
29 november 2020, 21:21:56
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
29 november 2020, 20:52:02
Projekt 083-338 door jerrytrein
29 november 2020, 20:48:33
Roco NS 500/600 digitaliseren door De eerste Ivo
29 november 2020, 20:46:29
Show je werkplek door JaJo
29 november 2020, 20:26:42
Artitec DE1 ombouwen 2-rail naar 3-rail. door opatrein
29 november 2020, 20:18:11
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
29 november 2020, 20:01:04
ESU Loksound5 AUX1 niet geactiveerd door Romavami
29 november 2020, 19:59:16
Zolderbaan 5 bij 3 meter, Märklin, C-Rail, Digitaal IB+Win Digipet # De bouw door Timaximus
29 november 2020, 19:52:09
Frans loodsje et cetera door Falkenberg
29 november 2020, 19:46:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
29 november 2020, 17:42:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DBCargo
29 november 2020, 17:33:32
Multimaus Pro blijft in testmodus. door Frans
29 november 2020, 17:22:52
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10527 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4372
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3942
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.