Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door Noordernet
Vandaag om 08:21:04
RTM-tijden herleven... door Falkenberg
Vandaag om 08:19:17
Projekt 083-338 door Falkenberg
Vandaag om 08:11:24
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
Vandaag om 07:57:57
Bij Heukelom en Oisterwijk Oost hekken geplaatst (Fotolokatie)? door André82
Vandaag om 07:53:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Patrick1975
Vandaag om 07:19:00
Fleischmann 4117, Buehler motor loopt zwaar door henk
Vandaag om 05:56:54
Sloop van spoorbrug over de A28 bij Zeist door henk
Vandaag om 05:34:38
Reedcontacten snel kapot door Te 2/2
Vandaag om 00:51:20
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
18 september 2020, 22:32:21
NS perronrand , welke kleur beton door MOVisser
18 september 2020, 22:20:48
OV-bedrijven hebben nog steeds geen financiële steun ontvangen. door Bert van Gelder
18 september 2020, 22:00:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Stijn
18 september 2020, 21:38:54
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door 72sonett
18 september 2020, 21:02:10
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Pauldg
18 september 2020, 21:01:22
Spoor 1 baan Gebr. Vierling: van DB naar ÖBB door becasse
18 september 2020, 21:00:37
Buitenlust door becasse
18 september 2020, 20:46:18
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
18 september 2020, 20:34:46
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
18 september 2020, 20:22:22
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
18 september 2020, 20:20:28
Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door ronald1956
18 september 2020, 20:05:34
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Luc2000
18 september 2020, 20:00:54
Rocrail gebruikersgroep door PeterC
18 september 2020, 19:49:21
NL baan: Frotterdam in h0 door Forever Rocofan
18 september 2020, 19:43:32
Roco 63123 startset, RAm met MultiMaus, geen geluid? door willyTEE
18 september 2020, 17:03:33
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door NS1220
18 september 2020, 16:11:17
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
18 september 2020, 16:04:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
18 september 2020, 16:04:08
BMB-Module: “Wateringbury” door Hans van de Burgt
18 september 2020, 15:50:22
NS 6100 van GM&S door FritsT
18 september 2020, 15:46:37
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10450 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4359
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3871
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.