Doel:€250.00
Donaties:€122.50

Per saldo:€-127.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 18-04-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Beslissen hoe er aan te beginnen ... door dirk_de_coninck
Vandaag om 14:02:29
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:56:41
Ofwel DR5000 dood ofwel 2x DR5033 dood door Dirk
Vandaag om 13:49:11
Fotodijkje van NS1220 door NS1220
Vandaag om 13:38:59
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 13:18:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door AdLoc
Vandaag om 13:12:40
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
Vandaag om 12:58:03
Oud model Lima zilverbuik koppelen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:51:31
Waar in de wereld is Mme. Sousterre? door AntonM
Vandaag om 12:09:42
Verlichting pendelstoomtreinen. door heuvelbaan
Vandaag om 12:03:50
Westlandbaan door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:52:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
Vandaag om 11:48:04
Toon hier je (model)treinfoto's door Mitchell
Vandaag om 11:46:48
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 11:38:45
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent door Fritsprt
Vandaag om 11:32:19
Roco 70250 BR 23 (nieuw 2021) door Overet
Vandaag om 11:30:32
De fabriek - Spoor 0 door bernhard67
Vandaag om 11:24:16
DR5000/DR5039 met Lenz door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:46
Marklin decoders voor DCC door Fedor
Vandaag om 10:41:13
Roco NS 2435 met digitale koppelingen, na ontkoppelen rijdt lok tegen wagen? door schipcas
Vandaag om 10:37:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door marimon
Vandaag om 10:30:17
Marbatren Poetswagon door Henk Veenstra
Vandaag om 10:28:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 10:24:26
Het 01TREFF 2021; 23 en 24 oktober. door Marc tramt
Vandaag om 10:24:04
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door peterha
Vandaag om 09:53:58
5-polige anker gebruiken voor beter rijgedrag analoge lok door henk
Vandaag om 07:33:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 07:28:46
Schorumdijk Gem. Vaagburg 1940-1960. (Jaren ‘40-‘60 baan met haventje) door Edgy
Vandaag om 07:26:44
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door VFR
Vandaag om 07:22:33
Dat overkomt mij niet. door Duikeend
Vandaag om 01:23:24
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10679 keer)

Besselspoor

  • Online Online
  • Berichten: 4502
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4053
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.