Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
LIMA IRM Cardanassen
door
Bierwagen
Vandaag
om 17:11:38
PB models: Wadlopers model 2022, voorbeschouwing + bespreking
door
PBModels
Vandaag
om 17:04:52
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:53:38
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
Jint Nijman
Vandaag
om 16:38:00
Fleischmania Nostalgia
door
Eric v C
Vandaag
om 16:29:52
Verlichting inbouwen in LS 96 026 Messwagen van de Rurtalbahn
door
Peter45
Vandaag
om 16:21:03
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:20:34
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
peterha
Vandaag
om 16:18:54
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 16:00:55
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 15:29:38
Veevervoer ss/ ns
door
TonM
Vandaag
om 15:07:34
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
Vandaag
om 15:03:16
vervangen draaistel Trix wagon
door
grossraumwagen
Vandaag
om 14:50:28
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Jelmer
Vandaag
om 14:17:41
Roco Plan T van DC digitaal sound naar AC digitaal sound
door
Jeroen Water
Vandaag
om 14:16:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
VAM65
Vandaag
om 13:35:43
ACTS containerwagens
door
fissy
Vandaag
om 13:29:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
cor_b
Vandaag
om 13:21:38
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Sven
Vandaag
om 13:17:05
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
janw
Vandaag
om 13:04:08
The Summer of 69
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:37:49
Minder wissels
door
Rick
Vandaag
om 12:26:23
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:19:20
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:24:47
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen 15 en 16 November.
door
Tijdperk||
Vandaag
om 11:22:46
Brainwave: magneetkoppelingen elektrisch ontkoppelen
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 10:53:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 10:50:05
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
MadhouseNL
Vandaag
om 09:59:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Lambert
Vandaag
om 08:42:37
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
02 September 2025, 22:28:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Weense spitstrams in Utrecht
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Weense spitstrams in Utrecht (gelezen 12600 keer)
Besselspoor
Offline
Berichten: 5357
Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #15 Gepost op:
26 June 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek
Maar comfortabel is anders.
Gelogd
RETROBAHN A.G.
zuylen
Offline
Berichten: 4517
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #16 Gepost op:
27 June 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
«
Laatst bewerkt op: 27 June 2014, 11:35:25 door zuylen
»
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #17 Gepost op:
27 June 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.
En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.
We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen
Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.
groet René
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
Emiel_nl
Offline
Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #18 Gepost op:
27 June 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel
Gelogd
renew
Offline
Berichten: 233
Re: Weense spitstrams in Utrecht
«
Reactie #19 Gepost op:
03 July 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).
Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.
En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.
groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
Gelogd
René is op 26-10-2016 overleden
Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis. Komt ie nu pas mee.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Stad- en streekvervoer
|
Weense spitstrams in Utrecht