Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Aansluiten led verlichting 3 a 5V door bellejt
Vandaag om 17:45:28
Roco NS 2400, model 2020, materieelbespreking door Esperopt
Vandaag om 17:45:22
Waar is kurkplaat te koop ? door Luc2000
Vandaag om 17:43:51
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 17:41:23
Test: rails reinigen met RVS-reiniger. door jowi
Vandaag om 17:40:15
Ringleiding en draad door Luc2000
Vandaag om 17:33:45
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door AndréDev
Vandaag om 17:28:17
Restauratie TEE treinstel door Bahn-AG
Vandaag om 17:26:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndréDev
Vandaag om 17:26:40
Wie weet waar deze opname's gemaakt zijn? door Pauldg
Vandaag om 17:26:33
NS 2200 zonder en met demper door Eric B
Vandaag om 17:14:18
Albert's fantasie in schaal 0e door GD
Vandaag om 17:10:51
NL nummerborden voor Piko Benelux-hondekop door spoorzeven
Vandaag om 17:07:29
Frans loodsje et cetera door 44
Vandaag om 17:05:00
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 16:56:21
Richtingsafhankelijke detectie / melding door Hansepansje
Vandaag om 16:51:43
Fleischmann DB 103 142-6 door stoombr38
Vandaag om 16:50:45
Artitec 2021 HO, accessoires. Nieuws van de fabrikant. door Bert van Gelder
Vandaag om 16:47:01
Pimp my Fleischmann BR01 164 ==> Lofzang op een Fleischmann BR 01 door naoorlogsNS
Vandaag om 16:43:51
Artitec: Plan E, serie 2007 door Pauldg
Vandaag om 16:41:04
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:39:31
Mooi weer om buiten te spelen door FritsT
Vandaag om 16:34:19
Modelspoorbaan Fleischmann door Rolando
Vandaag om 16:34:03
Lima locs, welke antislipbanden kun je gebruiken? door hans1958
Vandaag om 16:31:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 16:28:40
Roco MultiMaus, hoe moet je CV programmeren van 3 cijfers? door henk
Vandaag om 16:26:52
Rheinburgh, TP V/VI door Joran
Vandaag om 16:16:38
Nieuw n-spoor baantje...De Albula door Ronaldp
Vandaag om 16:11:07
Magnorail in grotere schalen door Scratchbuilt
Vandaag om 16:02:11
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door JaJo
Vandaag om 15:55:36
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10571 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4402
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3973
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.