Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Elco voor sluitseinen door knar46
Vandaag om 22:59:10
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 22:58:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:51:46
Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing door johanw
Vandaag om 22:36:03
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 22:33:57
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door AndréDev
Vandaag om 22:32:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ingenium
Vandaag om 22:31:05
Aantal draden ringleiding door Immerarm
Vandaag om 22:26:05
Projekt 083-338 door Hlv53
Vandaag om 22:23:10
Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door MOVisser
Vandaag om 22:12:05
NS Stoomverwarmingswagen door MOVisser
Vandaag om 22:09:54
Photos Toronto Canada door MathieuN
Vandaag om 21:40:16
NS ho DIN-portalen. Waar goed verkrijgbaar? door NS264
Vandaag om 20:52:18
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door ETH023
Vandaag om 20:42:17
Bouwverslagen "Scheisse am Alln" op YouTube.. door zofman
Vandaag om 20:19:42
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
Vandaag om 20:12:24
Hoe plaats ik plaatjes via de IPad?... door johanw
Vandaag om 20:09:49
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 20:05:58
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Jos_1972
Vandaag om 19:26:13
Rheinburgh, TP V/VI door cor_b
Vandaag om 19:25:42
RSU Stapje 2 een NS goederenwagen van MK: de 18 Luiker door Hendrik Jan
Vandaag om 19:17:03
Koploper Delft stopt (update 2020: online verder) door MarkSpoor
Vandaag om 19:00:51
Baanbouw Bosje77 door puntenglijder
Vandaag om 18:47:03
Testbaan in h0/0/0m met ESU LokProgrammer door tijgernootje
Vandaag om 18:13:44
ESU binnenverlichting met decoder door Rolf S
Vandaag om 17:13:43
Automatische koppeling door Falkenberg
Vandaag om 16:59:56
Corail rijtuigen. Welke heb ik nodig? door Falkenberg
Vandaag om 16:04:31
Plaats hier een plaatje van uw bouwsels (trams). door RobK
Vandaag om 16:02:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 15:43:15
EETC 1252 Panorama Rail Restaurant? door pagoda of funn
Vandaag om 15:35:33
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10416 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4320
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3836
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.