Doel:€250.00
Donaties:€105.00

Per saldo:€-145.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 26-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Langstraatspoorlijn modulebaan door Jamie
Vandaag om 09:41:53
B-Models containerdraagwagens - Hoe zijn de ervaringen? door henk
Vandaag om 09:33:27
Projekt 083-338 door Ric
Vandaag om 09:32:24
Rocrail gebruikersgroep door AlbertG
Vandaag om 09:32:08
Relaisbesturing of toch Arduino? door bask185
Vandaag om 09:29:57
Roco Plan V geeft zichzelf andere adresnummers door v140
Vandaag om 09:08:09
Ronald bouwt een echte Micro Layout! door Ronald Halma
Vandaag om 09:07:26
IC Berlijn in H0. Welke rijtuigen heb ik nodig? door Michiel 80
Vandaag om 09:04:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:01:34
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door erikkral
Vandaag om 08:57:37
DR4088 gesplitste aansluiting door VvKan
Vandaag om 08:50:33
Minimale lengte terugmeldsectie door VvKan
Vandaag om 08:37:12
Kopen in de VS door henk
Vandaag om 08:25:16
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 08:15:53
Ombouw DB Donnerbüchse Befehlswagen Weinert 9258 door Jelmer
Vandaag om 08:07:15
RhB Ge6/6I Messingbouwverslag door Duikeend
Vandaag om 07:52:14
Bouw Br 03 001 Borsig door puntenglijder
Vandaag om 07:34:29
Van Fleischmann spoor N, naar beginner Märklin spoor h0 digitaal door Vaper76
Vandaag om 07:32:08
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 05:18:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jan-Peter
Vandaag om 00:16:23
Hulp gevraagd. Koplampen GVB Geledenbus Mercedes Benz Schenk door Eric-Jan Hartstra
Vandaag om 00:10:32
Piko h0 NS 2200 door Edwin2121992
Vandaag om 00:00:35
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door 4020 281-4
29 oktober 2020, 22:47:23
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
29 oktober 2020, 22:35:29
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
29 oktober 2020, 21:54:42
Ontraxs 2021 GEANNULEERD, nieuwe datum n.n.b. door BartvD
29 oktober 2020, 21:33:23
NS modelbaan Hoekdam H0 door Ronald1974
29 oktober 2020, 21:12:52
Roco 62794 en 62799, NS 2400 blauw. Wat zijn de verschillen? door Tedo
29 oktober 2020, 21:03:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
29 oktober 2020, 20:53:35
Vrije vertaling van station Arnhem jaren 80 door Niels B
29 oktober 2020, 20:51:34
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10498 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4374
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Online Online
  • Berichten: 3918
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.