Doel:€250.00
Donaties:€352.00

Per saldo:€102.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 29-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De NS-(of Nedtrain)700 in Ho van Mesu models door WimM
Vandaag om 01:31:11
NS modelbaan Hoekdam H0 door Reinout van Rees
Vandaag om 00:32:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mardig23
Vandaag om 00:30:22
Onder de baan pffff.... door Frank 123
Vandaag om 00:16:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 00:09:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Thijs1271
05 maart 2021, 23:38:11
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door mwdb
05 maart 2021, 23:35:04
Vraag over problemen met Roco-trams op kruisingen van Atlas door Klaas Zondervan
05 maart 2021, 23:19:56
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Robert_N-Nm
05 maart 2021, 23:10:22
Jaren ‘40-‘60 baan met haventje door Andereré
05 maart 2021, 23:06:42
Projekt 083-338 door 44
05 maart 2021, 22:57:41
Raadplaatje door eemstede
05 maart 2021, 22:51:20
Op zoek naar een boek - modelbaan bouwen door MathieuN
05 maart 2021, 22:24:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
05 maart 2021, 22:22:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 maart 2021, 22:19:20
Rosestraat in 0m/0, bouwdraadje door Edde
05 maart 2021, 22:12:58
Modelspoorbaan Fleischmann door Besselspoor
05 maart 2021, 21:51:28
Depot + vervolg Vlieringen-2 door krab
05 maart 2021, 21:47:37
Grote ravage in Amerikaanse woestijn. door Peeweetm
05 maart 2021, 21:26:10
Allereerste (voorzichtige) stapjes in scratchbuild door Pascal77
05 maart 2021, 21:26:09
25 jaar geleden door Dwergsein
05 maart 2021, 20:54:37
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
05 maart 2021, 20:22:11
Gezocht artikel uit Spoorwegjournaal 152 - 2006 door Henk82
05 maart 2021, 20:06:30
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Biesje
05 maart 2021, 19:47:58
Gemeentetram Eemstede door Arjen52
05 maart 2021, 19:28:39
Pantopietluttigheid door Biesje
05 maart 2021, 19:19:26
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
05 maart 2021, 18:46:43
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door kar
05 maart 2021, 17:58:36
Roco gasketelwagon 76976, Eva DSM. Heeft deze echt bestaan? door mass am see
05 maart 2021, 17:42:05
Sleper onder Roco sik plaatsen. door Silvolde
05 maart 2021, 17:34:53
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10626 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3998
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 235
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.