Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door NS8714
Vandaag om 21:24:26
Modeltrein Express eigen productie (nog niet bekend wat!) door NS8714
Vandaag om 21:21:38
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 21:20:41
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
Vandaag om 21:13:26
Onshape cursus door Joto
Vandaag om 20:48:22
BMB-deelname aan overige rijdagen of evenementen door Edsko Hekman
Vandaag om 20:39:29
NL baan: Frotterdam in h0 door schienenbus2012
Vandaag om 20:36:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:06:56
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 20:02:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
Vandaag om 20:00:27
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:29:10
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door Falcon10
Vandaag om 19:28:53
Busch 5968 belgische overweg (en wellicht NS-AKI?) een schop geven door Menno
Vandaag om 19:23:47
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Pauldg
Vandaag om 18:59:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railhopper
Vandaag om 18:49:37
Gezocht: enkelvoudige Loconet servodecoder? door VvKan
Vandaag om 18:19:39
De fabriek - Spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 17:48:35
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 17:16:54
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
Vandaag om 16:54:52
Mat '36 445 door GerardvV
Vandaag om 16:48:51
Virgin HSL van Las Vegas naar SoCal een ((piep)klein) stapje dichterbij door iarnrod
Vandaag om 16:40:42
Peco rails code 55 of 80 voor ouder materieel? door Ronald Halma
Vandaag om 16:34:22
NS: intercity Den Haag-Aken in 2025 haalbaar door JKER
Vandaag om 15:56:54
Afbeeldingen van lokomotieven op Z21 zetten! door Daan in Las Vegas
Vandaag om 15:23:32
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 15:10:15
Bouwen met messing en zagen met beugelzaag, zaagbladen 6/0 en 8/0 door GerardvV
Vandaag om 14:44:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tuurtje
Vandaag om 14:16:38
NL-baan in Canada door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:54:03
NS Stoomverwarmingswagen door nighttrain1
Vandaag om 11:54:28
18-luiker in spoor 0 door Vincent S
Vandaag om 11:41:50
  

Auteur Topic: Weense spitstrams in Utrecht  (gelezen 10379 keer)

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 4311
  • Team Mitropa - OHMB
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #15 Gepost op: 26 juni 2014, 12:47:52 »
Ik vond die houten stoelen wel lekker authentiek ;D Maar comfortabel is anders.
RETROBAHN A.G.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3801
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2014, 11:30:32 »
Toch wel jammer dat die Wiener Schnitzeltrams weer verkocht worden. Is weer eens wat anders dan inderdaad het standaard materiaal. Ik had begrepen dat ze naar Polen gingen?
de aanleg van een tramlijn kan snel gaan. Ik heb dat destijds gezien in Den Haag waar een nieuwe tram ter hoogte van de Loevesteijnlaan werd aangelegd. Binnen 1,5 jaar konden de eerste trams de baan op. Jammer dat ze toen gelijk problemen kregen met Ramp(d)stadrail.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2014, 11:35:25 door zuylen »

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2014, 13:03:17 »
In het ad van vandaag staat een heel stuk over de trams. De bru wil niet van een fout van hunzelf spreken maar heeft alle smoezen al weer klaar, met als hoofdthema dat er minder passagiers zijn. Ze vergeten gewoon dat er meer buslijnen direct van/naar Utrecht gaan dan vroeger. Een 2e punt is dat er weinig mensen instappen in deze trams. Als ze gewoon na hadden gedacht hadden ze kunnen weten dat dit niet zou werken omdat de trams nergens kunnen inhalen. De trams hadden gewoon alle haltes kunnen stoppen omdat ze hun voorganger toch niet voorbij komen.

En is het niet de BRU die te lage en te smalle trams heeft genomen waardoor ook de trams en de perrons moeten worden aangepast. Of komt dat ook door de passagiers.

We zullen de volgende fout alvast aanhalen. De nieuwe trams voor de uithoflijn moeten ook gaan rijden op de bestaande lijn. De uithoflijn wordt een straatspoor en de huidige lijn heeft perrons. Mij benieuwen wanneer ze daar achter gaan komen  ;D

Dus dit gepruts van de bovenste plank kost ons als provincie  Utrecht bewoners dus weer eens 4 miljoen, boven het geen wat ze hier in Utrecht al aan prutsen.

groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Emiel_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 586
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2014, 16:09:30 »
Als de nieuwe trams op de nieuwe lijn gaan rijden, is het de bedoeling de huidige lijn aan te passen aan de nieuwe lijn. Dus daar zijn ze al lang achter gekomen.
Groetjes,
Emiel

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 239
Re: Weense spitstrams in Utrecht
« Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2014, 19:51:50 »
het Bru is de afgelopen dagen weer breeduit in het AD te vinden. Gisteren over de verkoop van de weense trams en dat ze niet snappen dat er minder mensen in de tram zitten. Ik zal ze eens een hint geven, tel eens het aantal doorgaande buslijnen vanuit Nieuwegein naar Utrecht en kijk eens naar 10 -15 jaar (lijn 116) geleden ( Nieuwegein had afwisselend 2 of 3 stadslijnen waarbij op de tram moest worden overgestapt)en nu ( lijnen 71,72,74,77,63,64,65,48,265,).

Vandaag over de financiële zaken en dat het een rommeltje is. Ik heb daar geen verstand van maar 3 keer dezelfde aanbesteding moeten doen incl de kosten voor de gang naar de rechter zullen ook niet goedkoop zijn geweest. Het stukje eindigt dat een pief van de bru zegt dat er ook positieve dingen zijn, zoals het in zeer korte tijd uit de grond stampen van een zelfstandige tramlijn. Even voor deze meneer, Die rijdt al 30 jaar, dus zo moeilijk kon dat niet zijn.

En mochten er nog mensen zijn die in de spits met de tram rijden. Binnenkort is deze er weer weken uit voor het vervangen van de rails ( 2e keer in 3 jaar) dus tijd zat om alternatieven te vinden. Kan de bru daarna de ritprijs nog hoger maken voor de volhouders.

groet René ( die tegenwoordig lijn 74 naar Utrecht neemt)
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.