Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 14:29:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 12:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
  

Auteur Topic: Protomodel waterstaat 4e klasse  (gelezen 26866 keer)

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #30 Gepost op: 14 november 2013, 13:29:40 »
Zo, het is weer snertweer, dus bier drinken en bbq'en in de tuin heeft weinig zin meer. Nu weer verder dus met wat modelbouwen (excuus, ik ben een "slecht-weer-modelbouwer" ).

Als eerste het plafond geplaatst met de verlichting. Elk vertrek heeft vanzelfsprekend zijn eigen lampje.



Vervolgens de  binnenmuren weer bekleden met dun wit karton. De binnenmuren staan nog los, er moeten ook nog deurtjes in gemaakt worden. Op de grond een verhoging aan gelegd zodat de draadjes van de verlichting mooi onder de vloer verstopt zitten zonder al te veel moeite



Daarna maar begonnen met een stukje vloer aan te leggen.





Er zit dus weer wat vooruitgang in! Wel beschik ik nog steeds niet over voldoende interieurdelen. Ik ben dus nog steeds op zoek naar iets van bed, tafels, stoelen etc. Tips zijn daarin van harte welkom! Ook ben ik nog op zoek naar wat dingen om in de wachtkamers aan de muur te hangen, als er tenminste iets hing in de jaren 50/60. Er moeten daar ook nog kachels inkomen. Voorlopig dus nog genoeg te doen! :D

Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #31 Gepost op: 16 november 2013, 15:51:21 »
Je bent lekker bezig met die interieurs. De bovenverdieping wordt de woning van de stationschef? Wat ik me verder afvraag: weet je al hoe of je dat wilt doen met de binnenkant van de raamkozijnen? Misschien wil Protomodel je wel wat extra kozijnen doen, die zou je dan aan de binnenkant kunnen plakken, zodat je niet tegen die glimmende ruiten aan zit te kijken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #32 Gepost op: 16 november 2013, 17:35:40 »
Ik probeer er inderdaad de woning van een stationschef van te maken. Dat is misschien wel een idee! (y) Vraag me dan alleen af of het allemaal niet erg dik naar binnen komt. Op zich valt het gelijmde glas niet zo op, alleen de flits van de foto maakt het erg zichtbaar.

Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #33 Gepost op: 16 november 2013, 20:16:56 »
Volgens mijn informatie werd in een aantal gevallen van dit type station de bovenetage ook gebruikt als woning. Bij Station Goor is dat zeker het geval geweest, maar daar zit nog een aanbouw aan het station.


Als je zo aan het detailleren bent als jij en je kijkt vanaf de voorkant door het interieur, dan zul je zeker dat kozijn achter een laag plastic wel gaan zien. Maar misschien valt het best mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #34 Gepost op: 16 november 2013, 20:19:30 »
Ik zal het eerst eens proberen met wat restkarton, even kijken hoe dat staat.

Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #35 Gepost op: 16 november 2013, 20:51:05 »
Succes, kan alleen maar mooi worden. Ik blijf het volgen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Mcn1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 1616
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #36 Gepost op: 28 november 2013, 13:53:12 »
Lekker bezig Meester!
Gr. Silvester

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #37 Gepost op: 06 december 2013, 01:03:47 »
Zo, weer 2 avondjes zitten frommelen. Het tempo ligt niet echt hoog. Het ontbreken van een handig snijgeval om styreen en hout op maat te snijden is daar mede debet aan. Nu steeds met een lineaaltje prutsen... Maakt niet uit, als ik maar een leuke tijd heb en dat heb ik  (y) Ik ben, zoals op de foto's te zien, weer een stukje verder. De meegeleverde binnenmuren zijn voorzien van wit karton en de openingen voor deuren zijn reeds gemaakt. Verder wat vloeren aangelegd en de boel lichtdicht gemaakt. Ik ben nu wel weer door mijn hout heen, en ik betrek het van 2 verschillende winkels. Misschien dat er in Houten wat te scoren is als ik daarheen ga tenminste. De linkerkamer wordt waarschijnlijk ingericht als keuken/eet/bureaugelegenheid. De rechterkamer krijgt een binnenmuur waardoor en een aparte slaapkamer is, en een zitgedeelte. Zo heeft mijnheer of mevrouw de stationswachter een ruime woongelegenheid. De trap naar boven maak ik niet, wordt ook niet verlicht, ik gebruik het als afvoer voor de kabeltjes van de verlichting. De ruimte in het midden wordt waarschijnlijk iets van een rommelhok. Ik heb weinig info kunnen vinden over de bovenverdieping van zo'n station, dus zo gok ik maar een eind weg. Maar nogmaals, het gaat niet om een exacte kopie van een station maar gewoon een leuk ingericht dingetje waar met name de bouw plezier op moet leveren. De vraag is namelijk of ik hem ooit ook echt op een baan o.i.d. ga gebruiken  :P

Tips over het kopen/bouwen van meubilair zijn nog steeds van harte welkom!




Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #38 Gepost op: 06 december 2013, 18:04:53 »
Tips voor meubilair?
Voordat je het hele gebouw vol gaat zetten met tafels en stoelen, zou ikzelf eerst uitvinden wat je vanaf de buitenkant van het interieur ziet. Het is natuurlijk eeuwig jammer als het grootste deel van al je werk niet te zien is. Maar, verlichting maakt weer een boel goed.
Ik heb nog wel een leuk adresje voor wat interieur: http://www.vectorcut.com/Diorama
Verder hebben Pola, Faller en Preiser ook setjes om in te richten.
Succes,
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Mudhen

  • Offline Offline
  • Berichten: 904
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #39 Gepost op: 06 december 2013, 19:01:22 »
Als je de vloer zo mooi aankleed verwacht ik eigenlijk wel dat je de binnenmuren ook mooi afwerkt...oh dat ìs óók gedaan...Mooi hoor 8^)
« Laatst bewerkt op: 06 december 2013, 19:07:29 door Mudhen »

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2905
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #40 Gepost op: 06 december 2013, 22:53:13 »
Met eenvoudig materiaal is er wel een suggestie van een interieur
te maken. kasten van blokjes hout/styreen/karton,
tafel van karton met railspijkertjes als tafelpoten...

Het is maar wat zichtbaar is van buitenaf :)

Mvg,

Tis
********

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #41 Gepost op: 07 december 2013, 02:10:47 »
Die link naar dat interieurspul, briljant! (y) Wat een leuke dingen zitten daar tussen zeg!

Het is inderdaad wel de vraag wat er straks van zichtbaar is. Wel zijn alle kamers verlicht en zijn de ramen waar je naar binnen kan kijken vrij groot. Het enige waarvan ik zeker weet dat het niet zichtbaar is dus het trappenhuis ( komt een gordijn voor het raam ) en de muur van het rommelhok, op de foto kun je zien dat dat niet beplakt is met karton. Je ziet dat stuk toch niet, zonde van de moeite. Voor de rest wil ik toch wel graag echt een goed interieur qua meubilair, ik heb al wat kasten en iets voor een keuken. Een tafeltje maken zal nog wel te doen zijn, maar mooie stoeltjes en een leuke bank is wat moeilijker :) Maar ik kan weer wat verder, bedankt!

Mocht er trouwens iemand specifieke interieursetnummers hebben van Faller o.i.d. zijn die ook welkom!  (y) Faller 180545 had ik al gevonden, daar zit sowieso wat bruikbaars tussen, maar meer tips zijn welkom. Mocht ik namelijk ooit nog eens een (module)baan gaan maken wil ik alles inrichten, dus meer interieur komt altijd van pas!

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 820
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #42 Gepost op: 10 december 2013, 21:01:51 »
Na 3 uurtjes knutselen weer wat verder. Aanstaande zaterdag maar eens kijken of ik in Houten wat interieurdelen kan vinden!





Op deze foto is rechtsboven de slaapkamer zichtbaar. Niet enorm ruim, maar des te meer reden voor chef de station om niet te lang in zijn nest te blijven liggen...  ;D

Wim Corduwener

  • Enschede (import)
  • Offline Offline
  • Berichten: 491
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #43 Gepost op: 10 december 2013, 21:14:38 »
Ik denk dat meneer Protomodel wel trots zal zijn als-ie dit topic bekijkt.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Protomodel waterstaat 4e klasse
« Reactie #44 Gepost op: 11 december 2013, 08:35:59 »
@AlfaArjan ik laat hier in dit draadje (station waalwijk) zien hoe ik op gewoon papier deuren,lambrisering
En foto's maak misschien heb je er iets aan?
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,51186.msg3221407355.html#msg3221407355
Mvg jamie diks