Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:00:50
Ronald doet de Fork Challenge! door Tjalling
Vandaag om 19:56:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 19:52:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
Vandaag om 19:18:35
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 19:17:39
Welke kleur is Roco oud bruin? door grossraumwagen
Vandaag om 19:05:24
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:04:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 19:00:46
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:55:33
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
Vandaag om 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
Vandaag om 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
Vandaag om 16:41:30
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door tijgernootje
Vandaag om 14:26:36
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
Vandaag om 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
Vandaag om 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
Vandaag om 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:02:09
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Jip
Vandaag om 11:40:32
Chinese prut kabel door Lobomotion69
Vandaag om 11:30:22
Line-up foto's van modellen door wob
Vandaag om 11:13:25
Show je werkplek door Ronald Halma
Vandaag om 11:00:21
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Bert V
Vandaag om 10:08:08

Auteur Topic: Venlo  (gelezen 2633 keer)

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
Venlo
« Gepost op: 25 February 2013, 14:47:09 »
Zo af en toe zijn er in Venlo leuke treinen en locs te zien, met name wanneer er winter/alpen/ski treinen etc. aankomen of vertrekken. In Venlo ontmoeten de vaak kleurrijke Nederlandse en Duitse locs elkaar en dat zorgt voor fotogenieke momenten. Ik ben er nu twee keer geweest de afgelopen maanden en heb leuke foto's gemaakt, maar heb ook wel wat leuke locs gemist. Venlo is niet echt naast de deur en het is soms moeilijk van tevoren te achterhalen welke locs er precies komen. 

Misschien kunnen we hier dat soort aankondigingen doen voor zover bekend. De meeste wintertreinen zullen al wel geweest zijn, maar vanavond brengt de 1251 van EETC 13 rijtuigen naar Venlo v wgm 18:18 a vl 20:30 (bron: facebookpagina op de rails). Maar weet iemand ook wat voor rijtuigen dat precies zijn en wat voor Duitse loc deze rijtuigen op komt halen? Andere melding van dergelijke bijzondere treinen in Venlo zijn ook welkom.

Bart Mestrom

• Offline Offline
Re:Venlo
« Reactie #1 Gepost op: 25 February 2013, 15:31:24 »
Het lijkt me handiger als dit op Somda gevraagd wordt. Daar is die site ook voor bedoeld.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #2 Gepost op: 25 February 2013, 15:46:31 »
@Sparrow over het algemeen is dat een DB loc waarbij je normaal kans hebt op de fraaie werbe 115. Helaas is die defect gegaan zaterdagavond toen die onderweg was naar Venlo. Mijn verwachting is dan ook geen spannende loc maar je weet maar nooit natuurlijk.
Voor grootspoorfoto's zie site

Gert1

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 25 February 2013, 16:19:55 »
Het lijkt me handiger als dit op Somda gevraagd wordt. Daar is die site ook voor bedoeld.

Klein detail Bart: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,50931.msg817218.html#new

mvg,
Gert

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #4 Gepost op: 25 February 2013, 16:26:59 »
 ;D

Gert1

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 February 2013, 16:40:04 »
Oeps! Het bericht waar ik eigenlijk naar verwees, is alweer verdwenen.
De webmaster van Somda had in dat draadje namelijk commentaar geplaatst...
Maar kennelijk is zelfs hij niet veilig voor de Zamboni!   8)

mvg,
Gert

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #6 Gepost op: 25 February 2013, 18:15:00 »
Hee, Paul Bender is mod geworden? Dat schept hoop  (y)

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
« Reactie #7 Gepost op: 25 February 2013, 18:58:56 »
blijkbaar mag je op somda geen vragen stellen of bepaald materieel op een bepaalde dienst wordt ingezet en vinden ze het ook niet nodig daar ook maar iets over tegen mij te zeggen. en ook de vraag hoe ik zelf kab uitzoeken welk materieel bij welke treindienst rijdt wordt geen antwoord gegeven. het zou en mooi forum kunnen zijn maar ik was er al weken nier geweest. je bent op somda alleen gewenst als je alle nummers en dienstregelingen en al het materieel, trajecten en diensten en hun nummers uit je hoofd weet of perfect kan reproduceren. als je als beginner af en toe een vraag stelt wordt je niet op weg geholpen en er wordr ook verder totaal niks kenbaar gemaakt maar de site is gewoon ineens onbereikbaar. kennelijk vind men het wel nodig om er op een ander forum op in te gaan, niet erg chique. maar goed, ik had t ook helemaal niet over somda, het lijkt me gewoon leuk/handig om hier treinen die in venlo van nederland naar duitsland of andersom wisseleb te bespreken en te delen, omdat dat vaak interessante locs en rijtuigen zijn.

Gert1

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25 February 2013, 19:06:54 »
Die site is helemaal niet ineens onbereikbaar geworden (tenminste niet voor de rest van Nederland).
Wat er kennelijk gebeurd is, is dat je een ban te pakken hebt. Maar het heeft niet zo veel zin om dat hier te gaan bespreken.

mvg,
Gert

Thom

• Online Online
« Reactie #9 Gepost op: 25 February 2013, 20:01:56 »
Somda stelt als regel dat als iemand wat interessants te melden heeft, diegene dat zélf alwel doet.

Oftewel omgekeerd, je kunt bv wel vragen of iemand weet of er nog speciale treinen rijden, maar als iemand dat zou weten, had ie dat zelf alwel gepost.

Het vragen is dus een beetje nutteloos omdat als iemand het weet, die dat alwel neergezet had, de kans dat iemand ineens wat weet te melden omdat je het vraagt is klein.
Als iemand iets wel weet en niet post is dat zijn eigen keuze en daar zal jou vraag niets aan veranderen.

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
« Reactie #10 Gepost op: 25 February 2013, 20:16:05 »
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
« Reactie #11 Gepost op: 25 February 2013, 20:58:00 »
Ik zal er hier verder niet inhoudelijk op ingaan, dat behoud ik voor aan een duidelijke mail richting somda, maar IK ben niet degene die er hier over uit begon te weiden. Ik had het niet eens over Somda. Maar ik wil nog wel het volgende zeggen. Daarna zal ik het onderwerp hier laten rusten en het verder met somda regelen, maar ik vind dat mijn kant van het verhaal ook wel bekend mag zijn, ik heb niet om deze discussie gevraagd. Ik weet niet precies wat er geschreven is in dat andere topic, want dat was al (terecht) verwijderd door een admin, maar het is niet erg chique natuurlijk om iemand te bannen en daar geen enige melding van te geven, maar dat vervolgens wel op een ander forum kenbaar te maken, om dan vervolgens mij erop te wijzen dat ik er hier niks over mag zeggen. Mij zwart maken mag kennelijk wel, maar ik mag mezelf niet verdedigen. Ik heb alleen een paar informatieve vragen gesteld, meer niet. Ja, ik ben een treinenenthousiasteling en fotografeer ze graag, nee ik ben geen doorgewinterde spotter en al die nummers van treinen en trajecten en ritten zijn soms verwarrend. Daar had ik na weken geen bericht te hebben geplaatst een vraag over gesteld en met name ook hoe ik in het vervolg dat soort info zelf kan vergaren zodat ik dat niet steeds hoeft te vragen. Dat was al weer een paar weken sinds mijn laatste post daar, dus ik ben nou ook niet echt een spammer. Dat je dan als een soort crimineel wordt neergezet vind ik schokkend en nog meer dat je hier nooit over gemaild wordt oid maar men het wel nodig vindt op een ander forum daarover openheid van zaken te geven. Verder zal ik er hier niks meer over zeggen. Wel jammer dat mensen het nodig vinden een lachende smilie te plaatsen...

@Gert: Dat snap ik zelf ook wel, vandaar ook mijn verontwaardiging die ik hierboven tentoonspreidt. Ik zal dit verder met de beheerders van somda "uitvechten".
« Laatst bewerkt op: 25 February 2013, 21:07:54 door Sparrow »

Hans Gvz

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 25 February 2013, 21:04:30 »
Vertel, we zijn allen benieuwd!

Oww en ik ben oud en wijs genoeg.
Doe er alleen niet meer zo vaak en wijs aan mee.

Gr Hans

Sparrow

• Offline Offline
    • Treinen Fotografie
« Reactie #13 Gepost op: 25 February 2013, 21:10:55 »
Hoi Hans,
Ik snap niet precies wat je nou bedoelt.

Taigagaai

• Offline Offline
  • *
    • Flickr
« Reactie #14 Gepost op: 25 February 2013, 21:35:44 »
Het is bijna tijd voor de chips en cola  8)
Spoorgroet, Martin