Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Piko TT 2025 door Rick
Vandaag om 13:35:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
  

Auteur Topic: Lippe schopt M* de deur uit  (gelezen 7080 keer)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15430
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #15 Gepost op: 22 February 2013, 22:32:04 »
...of wil hanteren?

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2661
    • M'n treinbaan...
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #16 Gepost op: 22 February 2013, 22:47:34 »
Sjah, als je inkoopprijs te hoog wordt, is het logisch dat je weinig tot geen korting meer kunt (en dus wílt) geven...
Je rolt van het één in het ander...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #17 Gepost op: 22 February 2013, 23:22:30 »
Grappig dat tweerail en drierail daar kennelijk ook iets met Oost en West heeft te maken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

lokpaint

  • Gast
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #18 Gepost op: 22 February 2013, 23:25:54 »
Hoi

Als je tot de val van de muur geen westerse produkten kan kopen, lijkt het me niet zo vreemd dat ze daar nauwelijks märklin rijden :-\

Bart

Gert1

  • Gast
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #19 Gepost op: 22 February 2013, 23:33:41 »
En alleen de vogels vliegen van Oost- naar West-Berlijn.
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten.
Over de muur, over het IJzeren Gordijn,
Omdat ze soms in het westen soms ook in het oosten willen zijn.
Omdat ze soms in het westen soms ook in het oosten willen zijn.

West-Berlijn: de Kurfurstendamm!
Er wandelen mensen langs porno en peepshow.
Waar Mercedes en Märklin, nog steeds op een voetstuk staan.

 ;)

Vrij naar: Het Klein Orkest

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #20 Gepost op: 22 February 2013, 23:34:26 »
Dan heeft het Oostblok ze die achterstand in ieder geval bespaard.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #21 Gepost op: 22 February 2013, 23:39:16 »
Dat is nou ook exact de strekking van dit fameuze nummer van het Klein Orkest: sommige dingen van het ene systeem zijn beter en sommige dingen juist van het andere systeem. Een waarheid als een koe die er zelfs anno 2013 bij veel modelspoorders nog altijd niet in gaat! 

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #22 Gepost op: 22 February 2013, 23:40:40 »
Hmm, vind het toch meer een gevalletje van ieder nadeel hep ze voordeel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #23 Gepost op: 22 February 2013, 23:41:26 »
Oke Cruyffie, jij wint!   ;)

mvg,
Gert

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #24 Gepost op: 22 February 2013, 23:44:38 »
Ja, ik denk ook dat de slepers te veel kabaal zouden maken, zodat ze elkaar niet konden afluisteren of zoiets.  :-\
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #25 Gepost op: 23 February 2013, 10:48:51 »
Ik kan me prima voorstellen dat meerdere modelspoorzaken zullen volgen.

Persoonlijk vind ik dat Marklin zichzelf uit de markt aan het prijzen is. 2 1100 locs in een houten kistje voor 450 euro. Doe ff normaal. Locs zijn ook lang niet zo mooi als de Roco 1100's.

Trix is ook duur en dan te bedenken dat ze vooroorlogse motortjes gebruiken, type koffiemolen/scheerapparaat ( 1200, koploper )

Wanneer gaat de grote boycot beginnen om ze bij Marklin/Trix eens wakker te schudden ????

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #26 Gepost op: 23 February 2013, 11:07:13 »
Ik begrijp meer uit het verhaal dat dit niet veroorzaakt wordt door Märklin, maar door concurrerende winkeliers/handelaars die met minder marge genoegen kunnen/willen nemen. Niet dat Märklin de marge heeft verlaagd.

Ik vindt het persoonlijk maar niets, dat gestunt met prijzen, want het kost de beste winkeliers hun baan en levenswerk. Je hebt gewoon een goede marge nodig om te kunnen bestaan. Alleen als je een product in grote hoeveelheden kan verkopen, kan de marge kleiner zijn. Maar uit ervaring ligt de beste service toch meestal bij de kleinere winkels. Ook omdat die niet al hun tijd nodig hebben om die grote hoeveelheden te verkopen. Engeland heeft nu geen fotovakhandel meer door de internetconcurrentie en lage marges.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #27 Gepost op: 23 February 2013, 11:11:52 »
Dat de beste service door de kleine winkels wordt geleverd, heb ik eigenlijk nooit kunnen waarnemen. Let wel, daar zitten prima winkeltjes tussen, maar naar mijn ervaring is er niet zoveel verband tussen omzet en service van een handelaar.
De service van Lippe is overigens voortreffelijk en je kunt het ook al geen kleine handelaar noemen, integendeel. Dat maakt deze stap ook zo opmerkelijk.
« Laatst bewerkt op: 23 February 2013, 11:18:07 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #28 Gepost op: 23 February 2013, 11:42:56 »
Ik zei ook "meestal", niet "altijd". Lippe is wellicht een grote winkel met het hart van een kleine winkelier. Ik heb ook goede ervaringen met hen en om zo te kunnen blijven, snap ik hun beredenering wel.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Lippe schopt M* de deur uit
« Reactie #29 Gepost op: 23 February 2013, 11:57:44 »
Tja, als ik de Nederlandse winkels waarvan ik denk dat ze de top 5 in omzet zijn voor ogen haal, dan zijn dat eigenlijk allemaal winkels met een prima service. Ik vind de wisselvalligheid onder de kleintjes een stuk groter al was het maar vanwege de beperkte mogelijkheden.
Lippe is een grote partij met de service die een grote internetwinkel kan bieden. Is er iets mis met een aankoop, dan stuur je het terug en krijg je een nieuwe. Bel je of mail je, dan krijg je een helder en deskundig antwoord.
Het wordt nu alleen lastiger als je Märklin wil hebben natuurlijk.   :)
« Laatst bewerkt op: 23 February 2013, 13:39:10 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.