Eerder deze week heb ik een 1200 van Trix gekocht. Toch Marklin/Trix maar weer eens een kans gegeven. De 1251 ACTS ziet er erg goed uit moet ik zeggen en ben er optisch ook heel blij mee. Ook het motorgeluid valt me redelijk mee, natuurlijk het is geen Roco maar oordoppen zijn gelukkig ook niet nodig. Echter heb ik wel een ander probleem. De loc ontspoort op bijna elke wissel. In het begin ontspoorde de loc ook in bochten maar ik heb de bocht waar dat gebeurde een beetje anders aangelegd waardoor hij dat nu niet meer doet in de hoop het probleem zo te omzeilen. Echter bij de wissels is dit uiteraard niet mogelijk. Het lijkt mij dat de loc met het motordraaistel de draai niet kan maken, wat ik opvallend vind want ik heb diverse andere modellen die wel de wissels kunnen nemen zonder problemen. Iemand misschien tips wat ik zou kunnen doen. Ik rijdt trouwens met Fleischmann rails zonder bedding. De wissels zijn dus wel redelijk haaks maar dit zou volgens mij toch geen problemen mogen geven met materieel.