Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door jandcargo
Vandaag om 23:07:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 15:24:15

Auteur Topic: Bahnhof 'Lackheim' (190x28 h0, digitaal)  (gelezen 15719 keer)

Paranorman

• Offline Offline
Re: Bahnhof 'Lackheim' (190x28 h0, digitaal)
« Reactie #45 Gepost op: 21 August 2013, 18:52:10 »
Tussen het ballasten door ook maar eens wat vegetatie neergestrooid. Kleine variatie gemaakt in bodemhoogte dmv wat HDF wat ik op maat zaag/snij/vijl/schuur. Daarna bestrooien met wat uiteenlopende vegetatie. Van Woodland Scenics tot aan Kardemom poeder  ;D

Tot zover de update, ga weer snel verder.

Groet,

Sebas

dimo1_dimo1

• Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 23 August 2013, 10:55:39 »
ziet er super uit (y)
alleen zou ik hier en daar in de ballast bij het stootblok ook wat groen plaatsen :)
groeten,
Auke

Paranorman

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 25 August 2013, 14:53:02 »
Dank Auke! Stootblok staat daar tijdelijk en 'even los'. Het is het eind van me baan en wil niet dat mijn materieel het ravijn in duikt  ;) ;D :P (y)

Ben nu bezig met enige begroeing hier en daar. Heb alleen geen enkele ervaring met groenvoorziening, dus dat wordt nog even het een en ander uitproberen. Tips zijn welkom... ::)

Dank en gegroet,

Nor

Paranorman

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 06 September 2013, 21:22:50 »
Intussen druk bezig geweest met de natuur, valt niet mee om mooie bomen en struiken te maken. Respect voor diegenen waarbij het al in een vergevorderd stadium is.  (y)

Merk wel dat nu de verlichting steeds belangrijker wordt, ook maar eens goed induiken...

dimo1_dimo1

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 06 September 2013, 21:29:46 »
Ziet er zeer goed uit (y) ;D
groeten,
Auke

jerrytrein

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 06 September 2013, 21:34:48 »
mooi aangekleed zover
de boom op foto2  ::)
zijn de andere zelf bouw (lijkt het) (y)

Paranorman

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 06 September 2013, 21:35:48 »
Dank Auke, al is de foto weer eens lekker scherp (@&%#$%^@#! telefoons)maar niet heus! Misschien dit iets duidelijker nog....

Dank ook Jerry, de boom achterin is van Faller, de rest is allemaal probeerseels uit eigen keuken. Dit is pas fase 1 hoor. Beetje kijken wat waar en hoe gedetailleerd ik het wil. Probeer het een beetje op te bouwen zoals in theaters en attracties ook wordt gedaan. Veel detail en licht voorin en donkerder en grover wat meer naar achter. Zo kun je de kijker bepaalde scenes in ' trekken'. Vind ook dat rondom het spoor (waar de dure gedetailleerde treinen rijden) ook veel meer detail gevraagd is dan om en rond gebouwen.

Maar nogmaals, allemaal probeersels hoor. De ene beter dan de andere. Maar ja, men moet ergens beginnen toch....
Details en verwering om wat meer een geheel te krijngen komt allemaal pas in een later stadium. Nu op zoek naar het juiste licht voor erboven.
« Laatst bewerkt op: 06 September 2013, 21:42:35 door Paranorman »

Paranorman

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 06 September 2013, 21:44:26 »
Oh lol, zie nu welke boom je bedoelt. Die 'Pola' boom stond daar alleen even voor de maat/schaal voering... ;D Ben ook over die Fallerboom nog verre van tevreden hoor. De kleuren zijn veel te onrealistisch vergeleken bij wat ik nu zelf aan het maken ben.
« Laatst bewerkt op: 06 September 2013, 21:46:21 door Paranorman »

Mudhen

• Offline Offline
  • AKA Genx Diorama
« Reactie #53 Gepost op: 06 September 2013, 22:16:45 »
Mooi geworden Nor! Zal ook even rondneuzen voor verlichting voor je.
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama

NS6400

• Rangeerprediker
  • Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 07 September 2013, 08:38:13 »
mooi hoor!

Paranorman

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 09 September 2013, 14:05:31 »
Dank jullie hartelijk allen! De 'vaart' zit erin de laatste tijd, althans voor mijn doen dan. Wel nog steeds op links bezig, maar ik hoop spoedig naar het midden van de baan te verplaatsen met de scenery werkzaamheden. Mijn boom en struikkunsten zijn nog niet van dien aard dat ik daarmee het aanzicht links wil afmaken., dus eerst nog maar een beetje oefenen. Er is links nu bijna geen 'basisplaat' meer te zien en het ruwe landschap heeft een beetje de vorm die ik voor ogen had.

Het kan lijken of de bomen scheef staan, maar dat is niet zo, de foto vertekent. Stelcon platen (dank Mud ;-) neergelegd en inmiddels ook een DAS opritje ervoor gelegd wat het geheel met de weg verbindt. De heuvelrug tegen de achterwand is reeds voorzien van wat basis bosgrond (aarde en mos) en wil ik gaan bekleden met miniatuur takjes, stronken, paddestoelen enz. De muurranden worden nog weggewerkt met tegenliggend en overhangend begroeisel. Hieronder een (beetje aparte) overzichtsfoto, zo pastte het er nog het beste op.  ;D

De volgende plannen zijn het materieel tijdelijk opbergen (heb ook nog een nieuwigheidje, maar daarover later meer) om de overgang naar de fiddle yard wat geleidelijker te maken. En als het daaronder toch leeg is gelijk maar even de frieslijst monteren (en schilderen) aan de rand erboven. En als ik toch bezig ben trek ik de achtergrond nog even door tot in de hoek tegen de muur rechts (afgerond) om de laatst 15cm ook te kunnen benutten. J, uitbreiding haha. Om de fiddle yard te verwijderen moet wel de railsdaar voor een deel los, dus kan ik net zo goed een boogwissel inleggen om de yard te verbreden naar twee sporen...

Wil de sporen rechts misschien toch verhullen met een tunnelingang of iets dergelijks. In mijn verbeelding past dat tot nu toe het beste bij het karakter van de baan. Moet alleen nog even verzinnen hoe precies, want er is weinig ruimt daar

Ook de Bob Ross series maar weer eens opsnorren om theoretische ervaring op te doen om een geloofwaardige achtergrond te kunnen schilderen....

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #56 Gepost op: 09 September 2013, 20:02:28 »
Dat klinkt als een aardige was lijst met dingen om te doen.
Maar tot zover ziet het er best goe uit hoor  (y)
Bob Ross,hmm jah,die naam is vrij recentelijk ook al is in een ander draadje voorbij gekomen,dat leverde schilderachtige resultaten op aldaar  ;D  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Paranorman

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 23 September 2013, 14:37:26 »
Was weer eens een tijdje offline bezig en best een hoop gedaan, dus bij deze maar even een kleine update. Heb aan de rechterkant de fiddle weg gehaald en de plankmodule verlemgd met 15cm tot in de hoek. Ook de achtergrond heb ik doorgetrokken en in de hoek afgewerkt met een (naar mijn idee nog iets te kleine) ronding. Het geheel overtrokken met (zilverkleurig) vliesbehang, zodat de naden nauwelijks zichtbaar zijn uiteindelijk.

Nadat deze flinke klus (alles moest van de baan en muur) was geregeld heb ik de sporen aan de rechterkant beiden iets doorgetrokken tot aan de muur. Het voorste spoor loopt in een mooie flauwe boog nog steeds van de module af uiterst rechts, maar dat wordt nog weggewerkt. Het achterste spoor loopt niet meer parallel aan de achterwand maar buigt ook licht mee, waardoor het er wat speelser uit ziet in die hoek. Verder heb ik wat staan ' hakken en zagen' om een beetje levendigheid te creeeren in diezelfde hoek. De nog wat scherpe ronding in de achtergrond wil ik daarmee ook geijk verdoezelen. Ben dus toch maar aan het experimenteren gegaan met een heuvel/bergen rivier met bruggetjes en een tunnel-ingang (thanks). Ben nog niet helemaal uit de hoogte van de bergwand. Te hoog is het te kort voor, maar te laag misschien weer niet overtuigend. Denk dat de achtergrond ernaast veel zal bepalen. Misschien maar eens wat op dat vliesbehangetje schetsen binnenkort...

Groet,

Nor
« Laatst bewerkt op: 23 September 2013, 14:39:38 door Paranorman »

De Stoker

• Offline Offline
  • H0 - TC - Digirails - KL 8.2 1920-1950
« Reactie #58 Gepost op: 23 September 2013, 15:22:32 »
Mooi plan, lekker klein maar voldoende om met H0 nog iets te kunnen manoeuvreren

Mudhen

• Offline Offline
  • AKA Genx Diorama
« Reactie #59 Gepost op: 24 September 2013, 00:11:45 »
Goed bezig Nor! Die brug doet het zo wel, vind alleen die railingen misschien iets too much. Kom binnenkort ff met de BR10 langs, is weer up and running en ben wel benieuwd hoe het poremt.
-1- Sebas

Beneluxspoor USA shelf layout
Youtube: Genx Diorama