@Bessel&Jan: Ha ik moet het nog zien. Johan was al een heel eind met de BC411 maar toen hield het opeens op. (overigens twijfel ik niet dat er iets heel moois uit komt)
Hallo tramliefhebbers,Dank zij een kleine aansporing van jullie kant heb ik de moed de Scholekster voor te stellen. Ik heb deze in 2006 gemaakt voor mijn Wageningse treinenvriend Wieger. Destijds helemaal wild van de RTM. Gelukkig had ik nog wat fotootjes voor BNLS:Grotendeels uit karton, plankje triplex voor de bodem en een plankje uit wijnkistenhout (waar groeit dat?) voor het dak. Hier en daar een handgreep uit koperdraad en toeters uit een cocktailprikker. De tram rijdt met een Lima N-motortje met een draaistelletje uit een lokje gesloopt. Net zo nukkig.De ware kenner ziet het al: geen scholekster op de zijkant, tevens ontbreken de RTM logo's.Klopt, die had ik niet. Beetje kaal is het wel.Nu je het zegt: die kettinkjes zijn ook wel een beetje oversized. Op de foto valt het des te meer op. Later zag ik dat er teveel chromen biezen op het front zaten. Die horen niet in het midden door te lopen, je kunt ook overdrijven. Op speciaal verzoek is de spoorbreedte H0e in plaats van H0m geworden.Helaas geen detailfoto van de draaistellen. Had ik erg mijn best op gedaan. Ook van karton.Groeten Henk