Het is natuurlijk lekker makkelijk om weer af te geven op de NS wanneer er met een aangepaste dienstregeling gereden wordt.Niet alleen hier maar ook in andere media lees je niet anders dan klachten. Zoals hierboven al een keer gezegd is is het nooit goed wat er gedaan wordt. Als er gewoon stug vast gehouden word aan de normale dienstregeling en alles in het honderd loopt klaagt men steen en been. Word er gereden met een aangepaste dienstregeling is het ook niet goed. Nederlanders mogen heeeeeeeeeeeeeeeeel graag klagen. En in het bijzonder op de NS, ook op de momenten dat de NS het niet helpen kan. Maar voor het gemak vergeet men dat de automobilist in kilometers lange files staat (onlangs nog een file record, en dat terwijl de trein wel reed!). Of wat te denken van de uren vertraging die menig vlucht van en naar Schiphol heeft? Nee daar klagen we niet over! Dat is niet meer dan normaal toch dat je op de weg last hebt van sneeuw? Kom op mensen open jullie ogen, wees realistisch en blijf vooral met beide voeten op de grond staan. Trouwens, die aangepaste dienstregeling, lijkt dat niet gewoon verdacht veel op de normale dienstregeling die we een aantal jaren gelden nog hadden waarbij de reiziger nog niet verwend werd met ieder kwartier een sprinter? Toen reden die toch ook gewoon om het half uur? En ook het eissen van het aftreden van Bert Meerstad slaat kant nog wal. Wat bereik je daar mee? Alsof die beste man alles alleen doet. En dan nog wat veranderd er dan denk je? Nou ik zal het je vertellen, HELEMAAL NIETS!Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik zelf machinist bij NSR ben. En ik zal ook nooit zeggen dat alles perfect gehad. Maar heeft iemand anders wel eens zo'n groot/log bedrijf gezien wat probleemloos draaid? Voordat we met zijn allen gaan lopen klagen moeten we misschien eerst eens kijken wat we zelf beter kunnen en vooral kijken naar wat er wel goed gaat. Dan valt het allemaal best nog mee mensen.
Wat een dom geblaat hier weer over dit onderwerp.Trappen tegen NS en schelden op de baas ervan (wie het ook is) is een nationale hobby geworden, ook hier.Kennelijk weten maar weinigen waar het over gaat en hebben nog minder mensen verstand van logistiek.Wat er in het bericht staat is dat buitenlandse spoorwegbedrijven geïnteresseerd zijn in de manier waarop NS organisatorisch in staat is om op termijn van enkele uren (en een nacht) over te schakelen op een andere dienstregeling. En dat daarbij wanneer op de derde dag de normale dienst weer wordt hervat alle "resources" (akelig woord) als mensen, materieel, enz, op de juiste tijd op de juiste plek aanwezig zijn.
Ik vrees dat van nog geen 5% van de wissels de wisselverwarming echt goed functioneert.
Splitsing van de spoorwegen in NS en ProRail is sowieso een puinhoop, nu heeft nooit iemand het gedaan
Aangezien je maar één ding ècht goed uit kan voeren (of winst draaien, of een goede dienstverlening)
Ik blijf erbij dat door een goede sneeuwploeg (personeel en machine) die winterdienstregeling niet nodig zou moeten zijn. Ook door goed onderhoud hoeft er geen sprake te zijn van inperking.
Onderhoud heb je zeker weleen punt, maar dat wordt uitgevoerd met een budget van de overheid, samen voegen van bedrijven en instantie's maakt dat geen verschil...
Een trein heeft feitelijk geen last van ijzel en zou dus gewoon moeten kunnen rijden.
Bij een vermoeden heb ik helaas geen bronvermelding. Op somda worden ze daar helemaal wanhopig van als je niet zonder schriftelijke toestemming van de Koningin en een rechter een uitspraak poneert op dat forum.
Of die 5% een realistisch getal is laat ik in het midden, maar publiek commentaar en eigen ervaringen leren dat zo'n cijfer niet geheel 'out of the blue' komt.
Dus het forum (danwel diens deelnemers) moeten jouw vrees maar als waarheid nemen?Je weet zelf ook heel goed dat je 5% gewoon een uit de lucht gegrepen getal is, natuurlijk komt dit niet uit het niets: jij beweert het immers zelf. Maar goed, het zou betekenen dat bij slechts 1 van de 20 wissels de wisselverwarming werkt. Ik zag toch bij veel meer wissels donkere plekken in de sneeuw...
En ja, als er dan iemand bedenkt om met een helicopter te controleren of de wisselverwarming het doet (de norm is overigens 99% en wordt gehaald), boren we dat ook weer vrolijk de grond in... 't Zal inderdaad nooit goed zijn voor een aantal mensen op dit forum...
We zijn nu al zover dat een simpel sneeuwbuitje door deze bedrijven als extreem weer wordt gezien, terwijl bij dit extreme het wegverkeer loopt als normaal en zelfs bijna alle vliegtuigen doorvliegen (27 vluchten op Schiphol geannuleerd tegenover hoeveel opgeheven treinen?).